Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران ساعت ۹ صبح امروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی به صورت علنی برگزار می‌شود.

هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری از به قتل رسیدن "میترا استاد" همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها برای شناسایی قاتل توسط ماموران قضایی و انتظامی ادامه داشت تا اینکه عصر همان روز (هفتم خرداد) نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.

نهایتاً علی القاصی‌مهر؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده نجفی به اتهام قتل عمد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص خبر داد.

پرونده پس از صدور کیفرخواست به مجتمع دادگاه‌ کیفری یک استان تهران ارسال و برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی ارجاع شد که شعبه دادگاه ۱۰ روز به وکلای متهم وقت داد تا پرونده را مطالعه و در صورت وجود نقص یا ایراد اعلام کنند.

قاضی کشکولی، رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات سازمان تامین اجتماعی، قاتل بنیتا دختربچه هشت ماهه، محمد ثلاث قاتل سه تن از ماموران نیروی انتظامی در جنایت خیابان پاسداران و ... را در پرونده کاری خود دارد.

بیشتر بخوانید:ماجرای دست نوشته‌های نجفی در صحنه جنایت، ارتباط میترا استاد با مردان اجنبی و ارتباط یک خبرنگار با مقتول + متن دست نوشته‌ها

جلسه اول دادگاه ۲۲ تیرماه برگزار شد، در این جلسه محمد شهریاری نماینده دادستان تهران کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

در ابتدای جلسه اول قاضی کشکولی با اشاره به آثار اجتماعی این جرم تذکراتی را به حاضران داد و از رسانه‌ها خواست که بدون نظر مقامات قضایی نقش بازپرس را ایفا نکنند.

این جلسه با حضور متهم محمدعلی نجفی، وکلای او حمیدرضا کرداری، سید محمود علیزاده و لاله عقبایی و همچنین زهرا نجفی فرزند متهم، علیرضا بربری، فرهاد آقازاده، معصومه رشیدیان خبرنگار انصاف نیوز و مسعود استاد برگزار شد.

در جلسه اول شهریاری نامه نجفی که بعد از وقوع قتل نوشته بود را قرائت کرد و دختر نجفی به بیان جزئیات ماجرا پرداخت.

بیشتر بخوانید: جزئیات لحظه قتل میترا استاد از زبان نجفی/ پسر استاد: تقاضای قصاص خون مادرم را دارم

جلسه دوم دادگاه ۲۶ تیرماه با حضور پسر میترا استاد برگزار شد و در این جلسه سرهنگ عزیزی کارشناس اسلحه، گودرزی وکیل نجفی و متهم به بیان جزئیات حادثه و نحوه شلیک به متهم توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران ورود دادگاه مذکور به موضوع انفجار ساختمان آمیا و اعلام نظر نهایی در خصوص انگیزه‌ها و عوامل اصلی انفجار، اقدامی ناشیانه و بدور از حزم حقوقی - قضایی است.

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه پرونده مذکور در مراحل رسیدگی و تحقیق در دادگاه دیگری است، صدور حکم مزبور، نشانه واضحی از تلاش برای ایجاد انحراف دیگری در جریان تحقیقات برای کشف حقیقت است.

کنعانی افزود: این امر حاکی از اجرای پروژه سیاسی جدیدی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مشخصا رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران طی سی سال گذشته در ارتباط با انفجار مقر آمیا در بوئنوس آیرس، از هرگونه ابتکار سازنده از جمله امضا یادداشت تفاهم ایجاد کمیسیون حقیقت‌یاب پشتیبانی کرده است، افزود: متأسفانه اقدامات یادشده، از سوی کسانی که خواهان کشف حقیقت نبوده و همواره اجرای عدالت را قربانی اهداف سیاسی و گروهی خود در داخل آرژانتین کرده‌اند، عقیم مانده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

کنعانی تصریح کرد: بر همگان روشن است در ماه‌های اخیر که رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و کشتار فجیع غیرنظامیان بویژه کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، نزد افکار عمومی جهان شدیدا محکوم شده و به نظرات مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وقعی ننهاده و همچنان به ارتکاب جنایات بین‌المللی خود - جنایات جنگی و نسل‌کُشی - ادامه می‌دهد، به شیوه نابخردانه‌ای تلاش می‌کند که به طرق مختلف اذهان عمومی جهانی را از جنایات خود منحرف سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس منتسب به کشورمان و با یادآوری تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه و همچنین فراخواندن دولت و دستگاه قضایی آرژانتین برای تلاش‌های دوجانبه برای کشف حقیقت، نسبت به هرگونه اقدام ایران ستیزانه که از سوی رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود، هشدار داد.

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • تسلا نیروهایش را اخراج می کند