Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ یک متخصص گوارش گفت: علائم هموروئید به‌طورمعمول به مکان آن بستگی دارد؛ اگر هموروئید داخلی باشد نمی‌توان آن را دیده و حس کرد.

علامه متخصص دستگاه گوارش درباره هموروئید اظهار کرد: هموروئید مشکلی شایع به‌خصوص در بین بزرگسالان است که بر اثر آن عروق سیاهرگی در ناحیه انتهایی رکتوم و مقعد متورم می شود، همچنین در برخی موارد بر اثر کشیدگی زیاد، دیواره این عروق به نحوی نازک می شوند که در هنگام اجابت مزاج احساس آزردگی و ناراحتی زیادی برای فرد رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات هموروئید بدون علائم و در سایر مواد با خارش، احساس ناراحتی و خونریزی و لخته‌های خونی همراه می‌شود. این عوارض خطر ساز نیست اما ممکن است با درد خیلی زیاد همراه باشد و در برخی مواقع نیاز به تخلیه زائده وجود خواهد داشت.

متخصص گوارش درباره انواع هموروئید گفت: ۲ نوع هموروئید وجود دارد، هموروئید داخلی و خارجی؛ هموروئید داخلی در ناحیه رکتوم و در انتهای راست روده شکل می‌گیرد و خارجی در ناحیه معقد وجود دارد.

مطالب پیشنهادی:

درمانی آسان برای بی اختیاری ادرار

فقر ویتامین دی چه بلای بر سرمان می آورد؟

9 سبزی و میوه مخصوص دیابتی‌ ها

غذای مناسب برای کسانی که زخم معده دارند

علایم و تسکین درد هموروئید

علائم هموروئید به‌طورمعمول به مکان آن بستگی دارد؛ اگر هموروئید داخلی باشد نمی توان آن را دیده و حس کرد،‌ در این نوع به ندرت ایجاد ناراحتی و درد حس می‌شود اما فشار آمدن به هنگام دفع مدفوع می تواند به سطح هموروئید آسیب وارد کرده و به خونریزی منجر شود.

علامه گفت: گاهی فشار وارد شده به هموروئید داخلی به بیرون زدن آن از ناحیه مقعد منجر می شود که در این صورت با درد و آزردگی همراه خواهد بود، این زائده به‌طورمعمول خود به خود به داخل باز خواهد گشت و در این حالت خونریزی بدون درد هنگام حرکات روده داریم، همچنین احساس خارش یا حساس شدن در ناحیه مقعد دیده می‌شود.

تسکین درد هموروئید

متخصص گوارش درباره درمان هموروئید گفت: دفع هرچه سریعتر مدفوع و نگه نداشتن آن، ورزش، حمام گرم از جمله موارد مناسب برای درمان این اختلال است.

وی در ادامه بیان کرد: برای عبور راحت مدفوع بهتر است از خوردن غذاهای با فیبر بالا استفاده کنید؛ میوه و سبزی‌، همچنین در کنار غذا باید روزانه ۶ الی هشت لیوان آب نوشیده شود، اگر در طول روز به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کنید، می توانید از مکمل های حاوی فیبر استفاده کنید.

ورزش کردن روزانه را فراموش نکنید و از نشستن طولانی مدت اجتناب کنید. خوشبختانه راه های مختلفی برای درمان هموروئید وجود دارد؛ استفاده از درمان های موضعی مثل کرم های آنتی هموروئید ترکیبات بی حس کننده دارند هم می تواند این بیماری را تا حدودی از بین ببرد.

وی در پایان افزود: توصیه می شود روزانه دوش آب گرم بگیرند و در انتها با حوله قسمت مورد نظر را خشک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان فقر میوه و سبزی ویتامین برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان

تین نیوز

دو کشور قطر و ازبکستان بر سر واقعی سازی و چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان با یکدیگر مذاکره و رایزنی کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، دفتر ریاست جمهوری ازبکستان از مذاکره مستقیم شوکت میر ضیایف رئیس جمهوری این کشور با هیات بلند پایه اعزامی از سوی قطر خبر داده و تاکید کرد که دو طرف طی این دیدار رسمی، بر سر نحوه اجرای کریدور ترانس افغان با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداخته اند.

گفته می شود نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، بلند پایه ترین اعضای هیات اعزامی این کشور به ازبکستان بوده اند. دو طرف همچنین بر سر موضوعاتی چون سرمایه گذاری، روابط اقتصادی و حمل و نقل مشترک به گفتگو پرداخته و بر تنظیم مکانیزم سرمایه گذاری در سریعترین زمان ممکن تاکید کرده اند.

دفتر ریاست جمهوری ازبکستان همچنین از عزم راسخ قطر برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت پروژه ترانس افغان به رهبری ازبکستان خبر داده است. این کریدور از مرز ترمز میان افغانستان و ازبکستان آغاز شده و پس از اتصال ریلی به مزارشریف، راهی کابل و نهایتا شهر پیشاور در پاکستان خواهد شد.

کریدور ترانس افغان در نهایت قرار است به بندر گوادار پاکستان به عنوان رقیب اصلی بندر چابهار متصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • خاطره مسعود فروتن از چگونگی ورود افراد به جعبه رادیو + فیلم