Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قدرت اله گراوند ضمن طرح این موضوع به آیین نامه "ثبت نام در محدوده" اشاره و اظهار کرد: ماده سی و یکم از آیین نامه اجرایی مدارس به صراحت به محدوده ثبت نام به عنوان یک راهکار و معیار ثبت نام اشاره و تأکید دارد.

 

وی با بیان اینکه محدوده محل سکونت و محل اشتغال یکی از والدین نیز شامل معیارهای این آیین نامه می‌شود افزود: چه بسا در برخی محدوده‌ها با توجه به بالا بودن تراکم جمعیت و کم بودن فضای آموزشی جوابگو نباشیم، اما به طور کلی اولویت با کسی است که در محدوده محل ثبت نام زندگی می‌کند و البته خود اولیاء نیز از این موضوع استقبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد، پاسخگویی و شکایات آموزش و پرورش شهر تهران در مصاحبه‌ای رادیویی در پاسخ به این سوال که چرا برای حل این مشکل مدارس را دو شیفته نمی‌کنید؟ گفت: هم اکنون برخی مدارس دو شیفته‌اند، اما به دلیل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی امکان دوشیفته کردن همه مدارس در تهران وجود ندارد.

 رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز دو ماه گذشته با اشاره به شرایط ثبت نام در دوره ابتدایی به این موضوع تاکید کرده و گفته بود که ثبت نام کلاس اولی‌ها تا پایان شهریور و در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود. البته آموزش و پرورش از خانواده‌ها خواسته است که ثبت نام را به روزهای پایانی تابستان موکول نکنند.

 

به گفته وی براساس آیین نامه باید حداکثر تعداد دانش آموزان در کلاس‌های پایه اول ۲۶ نفر باشد و ما به مدیران مدارس تأکید کرده‌ایم که این میزان را رعایت کنند. ثبت نام در مدارس هیئت امنایی و غیردولتی براساس شهریه مصوب انجام می‌شود و در مدارس دولتی رایگان خواهد بود.

 

طبق تاکید حکیم زاده، ثبت نام در مدارس دولتی براساس محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را موقع ثبت نام به مدرسه ارائه کنند. حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول دبستان شش سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌نامه دوره پیش‌دبستانی، کودکان گروه سنی چهار تا شش سال تحت پوشش برنامه‌های این دوره قرار می‌گیرند.  

 

معاونت آموزش ابتدایی در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکهحداقل سن ثبت‌نام در پایه اول دبستان شش سال تمام تعیین‌شده است، اعلام کرده است که فقط ثبت‌نام کودکان شش سال تمام در مدارس ابتدایی به‌عنوان دانش‌آموز پایه اول مجاز و ثبت‌نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است، لذا مدیران مدارس و مراکز پیش‌دبستانی موظفند در ثبت‌نام شرایط سنی را رعایت کنند.

 

 در مواردی که کودک شش ساله‌ای با توجه به استانداردهای تعیین‌شده (سنجش بدو ورود به دبستان)، آمادگی لازم برای ثبت‌نام در پایه اول را نداشته باشد، سازمان آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی تصمیم‌گیری می‌کند و مرجع تعیین عدم امکان ثبت‌نام و حضور کودک با شش سال تمام در پایه اول و صدور مجوز ثبت‌نام در این پایه با سنین بالاتر (در چهارچوب سن متعارف)، کمیسیون خاص منطقه، با ذکر دلایل (عدم دسترسی به مدرسه، بیماری و ...) است.

 

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه دریافت کمک‌های مردمی شرط ثبت نام نیست گفت: دریافت کمک های مردمی شرط ثبت نام نیست، ثبت نام یکی از مهمترین مباحث و عملیاتی است که باید  برای آمادگی آغاز سال تحصیلی جدید کلید بخورد. باید تلاش کنیم تا در جهت کسب رضایتمندی شهروندان قدم‌های موثری برداشته شود.

 

 

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مدارس ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: شرکت در امتحانات شبه‌نهایی الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانش‌‌آموزان دو پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه 27 فروردین 1403 در امتحانات شبه‌نهایی شرکت کردند.

امتحانات شبه‌نهایی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با امتحانات نهایی برگزار می‌شود؛ نادر کریمی بیرانوند؛ مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری با اشاره به اینکه از 27 فروردین تا 4 اردیبهشت امتحانات شبه‌نهایی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی سال گذشته، دو درس عمومی و دو درس اختصاصی برای برگزاری امتحانات شبه‌نهایی البته با توجه به رشته تحصیلی دانش‌آموزان انتخاب شده‌ است.

همچنین محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات شبه‌نهایی گفت: امیدواریم شرایطی که‌ در امتحانات شبه‌نهایی ایجاد شده است، زمینه‌ساز عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با امتحانات نهایی و از سوی دیگر کاهش استرس آنها شود.

وی افزود: سعی شده طراحی سوالات، فرایند برگزاری امتحانات، حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط امتحانات نهایی باشد.

کاظمی ادامه داد: امتحانات شبه‌نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح «سه نما» توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیندهای یاددهی و یادگیری، برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش‌آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد است.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای نخستین بار امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم برگزاری می‌شود به همین دلیل تمرکز امتحانات شبه‌نهایی بر پایه‌‌های دهم و یازدهم است که در 4 عنوان واحد درسی به صورت دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: به استان‌ها اعلام شده است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که محیط امتحانات شبه‌نهایی مشابه امتحانات نهایی باشد و دانش‌آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند چون این موضوع باعث کاهش استرس دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود.

وی متذکر شد: تصحیح برگه‌های امتحانات شبه‌نهایی توسط معلمان دانش‌آموزان انجام می‌شود و امتحان در همان مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: شرکت در امتحانات شبه‌نهایی الزامی نیست اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش‌آموزان مشخص می‌شود و رفع اشکالات می‌تواند توسط معلم و حتی دانش‌آموزان انجام شود.

وی افزود: طراحی سوالات امتحانات شبه‌نهایی از 90 درصد محتوای کتاب‌های درسی با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • نرم‌افزار خلاصه‌ساز ویدئوهای امنیتی بر پایه هوش مصنوعی ساخته شد
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان