Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@18:03:22 GMT

نتانیاهو رکورد بن‌گوریون را شکست + تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۹۶۳۷

نتانیاهو رکورد بن‌گوریون را شکست + تصاویر

بنیامین نتانیاهو با ۱۳ سال و ۱۲۸ روز حضور در دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، رکوردی را شکست که پیش از این در اختیار دیوید بن‌گوریون اولین نخست‌وزیر این رژیم بود.

به گزارش شریان نیوز، بنیامین نتانیاهو روز گذشته (شنبه) با ورود به چهار هزار هشتصد و هفتاد و ششمین روز نخست‌وزیری خود، رکورد طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رکورد پیش از این در اختیار «دیوید بن‌-گوریون» اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود اما شکسته شدن این رکورد توسط نتانیاهو، ابدا به معنای موفقیت او در فضای سیاسی اسرائیل نیست.


بنیامین نتانیاهو  (سمت راست) و دیوید بن‌گورین (سمت چپ)

تنها دستاوردی که در فضای سیاسی رژیم صهیونیستی به نام نتانیاهو ثبت شده، این است که پس از جدا شدن «آریل شارون» یازدهمین نخست‌وزیر این رژیم از حزب راستگرای لیکود و تاسیس یک حزب جدید به نام کادیما، توانست لیکود را با وجود کوچ اعضای شاخصش به حزب کادیما، همچنان به عنوان یک حزب تاثیرگذار در رقابت با سایر احزاب زنده نگه دارد؛ هر چند در انتخابات‌های بعدی هیچگاه نتوانست با این حزب حائز اکثر کرسی‌های پارلمان شود.

بزرگترین ناکامی نتانیاهو در طول بیش از ۱۳ سال نخست‌وزیری را نیز می‌توان قدرتمند شدن حماس و جهاد اسلامی در غزه و تقویت بنیه نظامی آنها و سایر گروه‌های مقاومت دانست تا جایی‌که توانمندی موشکی مقاومت چه در اراضی اشغالی و چه خارج از آن (حزب‌الله لبنان) اکنون برخلاف گذشته بزرگترین تهدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

نتانیاهو فروردین ماه سال جاری با وجود متهم شدن به فساد، در رقابتی میلیمتری با «بنی گانتز» رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش اسرائیل که رهبری ائتلاف آبی و سفید را برعهده داشت توانست به عنوان رئیس حزب لیکود پیروز انتخابات پارلمانی این رژیم شود اما برای اولین بار در تاریخ اسرائیل، به عنوان رهبر حزب پیروز در مهلت قانونی تعیین‌شده موفق به تشکیل کابینه نشد و در نتیجه، پارلمان جدید رژیم صهیونیستی پس از گذشت تنها ۵۰ روز از برگزاری انتخابات سراسری در این رژیم، رای به انحلال خود و برگزاری مجدد انتخابات داد.

انتظار می‌رود در انتخابات بعدی رژیم صهیونیستی که قرار است اواسط ماه سپتامبر (نیمه دوم شهریورماه) برگزار شود نتانیاهو کار سخت‌تری برای پیروزی در انتخابات داشته باشد چراکه پیش‌بینی می‌شود به زودی در سه پرونده مختلف فساد علیه او اعلام جرم شود. در این صورت، نتانیاهو اولین نخست‌وزیری خواهد بود که در زمان حضور در قدرت رسما به فساد متهم می‌شود.


نتانیاهو و همسرش سارا اندکی قبل از اولین دوره نخست‌وزیری او در سال ۱۹۹۶

تنها موضوعی که می‌تواند در عبور از پرونده‌های مختلف فساد مالی و اداری و پیروزی در انتخابات و بالتبع طولانی‌تر شدن دوران نخست‌وزیری به او کمک کند، رابطه نزدیک او با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست.

نتانیاهو در دوران نخست‌وزیری خود با چهار رئیس‌جمهور آمریکا (بیل کلینتون، جرج دابلیو بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ) هم‌دوره بوده اما رابطه او با ترامپ به گواه شاهدان، نزدیکتر از رابطه او با سه رئیس‌جمهور قبلی آمریکاست.


نتانیاهو در کنار چهار رئیس‌جمهور اخیر آمریکا

نتانیاهو آبان ماه گذشته (۱۳۹۷) در مراسم افتتاحیه دوره زمستانی کِنِسِت (پارلمان رژیم صهیونیستی) به خودستایی از عملکردش پرداخت و از "دهه باشکوهی" سخن گفت که اسرائیل تحت نخست‌وزیری او پشت سر گذاشته است.

وی در این سخنرانی خطاب به نمایندگان پارلمان گفت که اسرائیل در یک دهه اخیر -تحت رهبری او- در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌هایی نائل آمده که هر کشور توسعه‌یافته‌ای آرزوی آنها را دارد و طبق معمول گریزی هم به ایران زد و گفت: «ما همچنان با تمام قدرت به عقب راندن ایران ادامه خواهیم داد!»

پایگاه آمریکایی المانیتور یک هفته بعد در مطلبی با عنوان "نتانیاهو چشم‌هایش را به روی پیشرفت‌های علمی ایران بسته است" به این اظهارات نتانیاهو درباره پیشرفت اسرائیل در یک دهه گذشته واکنش نشان داد و در مقاله‌ای به قلم «آکیوا الدار» تحلیلگر و روزنامه‌نگار اسرائیلی نوشت: «بر خلاف آنچه نتانیاهو ادعا می‌کند، داده‌های اسکوپوس (Scopus) -بزرگترین پایگاه چکیده و نمایه‌های استنادی جهان که اطلاعات کتابشناختی ده‌ها میلیون سند علمی را در خود جمع‌آوری کرده است- نشان می‌دهد که اسرائیل سلطه منطقه‌ای خود را از نظر میزان تولیدات علمی به ایران واگذار کرده و اکنون از جایگاه اول به جایگاه چهارم سقوط کرده است.»

المانیتور در ادامه این گزارش نوشت: «ایران در حوزه‌های مختلفی از علم از جمله در بیوشیمی، ژنتیک و زیست‌شناسی مولکولی مقام نخست منطقه را از چنگ اسرائیل درآورده است. در مهندسی شیمی نیز اسرائیل [در دوران نخست‌وزیری نتانیاهو] از جایگاه اول به جایگاه پنجم و در شیمی و علوم کامپیوتر از جایگاه اول به جایگاه چهارم سقوط کرده و پائین‌تر از ایران قرار گرفته است.»

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جدیدترین لفاظی خود علیه حماس اظهارکرد: همچنان ۱۳۳ نفر از شهروندان ما در جهنم حماس اسیر هستند و ما متعهد هستیم زنده یا مرده آنها را بازگردانیم!

وی افزود: حماس تمام پیشنهادهای ما برای آزادی ربوده شدگانمان را رد کرده و این مطلبی است که وزیر خارجه آمریکا گفته است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: به زودی ضربات قوی به حماس وارد خواهیم کرد و فشارهای سیاسی و نظامی را بر آن برای آزادی ربوده شدگانمان افزایش خواهیم داد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • ژنرال سابق صهیونیست: حقیقتا شکست خوردیم
  • نتانیاهو؛ منفور دوست و دشمن