Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار بیشتر شده و امیدواریم با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه در این بندر تجار و بازرگانان نیز از مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر استفاده کنند.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی و داخلی بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند و در سال‌های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه گذاران در این بندر بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به هشت و نیم میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی دارد.

وی ادامه داد: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت‌های احتمالی می تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد.

آقایی با بیان اینکه اقدامات زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است، افزود:بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می تواند حائز اهمیت باشد زیرا حلقه اتصال کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان و کشورهای حوزه cis به دریا است.

وی تصریح کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ۹۵ درصد کالاهای مورد نیازش را از طریق واردات تامین می کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه امن ترین و کم هزینه ترین راه انتقال کالاهای این کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان در سالهای اخیر اعتبارات ویژه ای را برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده بطوریکه این بندر هم اینک دوره رشد و بالندگی را طی می کند و برای رونق آن اقداماتی نظیر تامین بار، تسریع در ساخت و سازها، مدیریت عملیات و برنامه ریزی برای فرآیند رشد با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در بخش تجهیزات در بندر چابهار اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: با توجه به افق توسعه ای که برای این بندر در نظر گرفته شده برون سپاری به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد.

آقایی افزود: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می تواند نقش کلیدی در توسعه کشور و منطقه ایفا کند و برای جذب سرمایه گذاری بیشتر به متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه ساخت داخل در حوزه گردشگری دریایی و کشتی تفریحی در بندر چابهار به طور ویژه تسهیلات ارائه می شود.

وی ادامه داد: بعضی از قراردادها به دلیل نوسانات ارزی دچار مشکلاتی شده اند، براین اساس سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران حمایت می کند چون سرمایه گذاران بخش خصوصی به نوعی شریک تجاری این سازمان هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت در فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ساخت ترمینال نفتی و پتروشیمی، ساخت انبار کالاهای خشک، ایجاد مخازن فرآورده‌های نفتی و خوراکی، انبار رو باز و محوطه ترمینال و اسکله مسافری دریایی، مراکز رفاهی و خدماتی، محوطه‌های نگهداری لجستیک کانتینر، کارخانه کشتی سازی و اوراق کشتی، ایجاد مرکز خدمات رسانی به کشتی‌ها (تعمیرات، آذوقه و سوخت رسانی) و ایجاد صنایع کوچک پایین دستی پتروشیمی از جمله فرصت‌های سرمایه گذاری کلان چابهار هستند که نیازمند حضور سرمایه و شرکت‌های بزرگ داخلی است.

وی ساخت سیلوی غلات، خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، صنایع غذایی مرتبط با صنعت شیلات، صنایع محصولات کشاورزی، تولید انرژی، صنایع فلزی و فولاد، پردازش مواد معدنی و کانی، ایجاد پایانه ویژه ترانزیت و سواپ فرآورده‌های نفتی، ساخت مجتمع‌های تخصصی و سردخانه‌ای به منظور صادرات و واردات کالای فاسدشدنی، خدمات بانکرینگ، ایجاد مرکز توزیع کالای صادراتی به کشورهای همسایه، مجتمع کارگاهی تعمیرات استراتژیک و غیر استراتژیک، جمع آوری مواد زائد و تصفیه آب کشتی‌ها، ساخت کارخانه آرد، کارخانجات ملزومات بسته بندی و کارخانه خوراک دام و طیور را از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری در بندر چابهار عنوان کرد.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر چابهار سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش خبرگزاری مهر، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر علاقه‌مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشورهای فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه به ویژه با کشورهای فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه و شهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تأیید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیف‌های ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

کد خبر 6087361 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی