Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آلمانی توانستند امکان کنترل اعضای مصنوعی را با کمک سیگنال‌های زیستی فراهم کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، پژوهش در زمینه انتقال بی‌سیم سیگنال‌های زیستی در حوزه اعضای مصنوعی جدید، یک پدیده حاشیه‌ای به شمار نمی‌رود. بسیاری از گروه‌های بین‌المللی پژوهشی سعی دارند با کار کردن روی راه حل‌های احتمالی، امکان تعامل بهتر میان انسان و ماشین را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از پژوهشگران "دانشگاه پزشکی وین"(Medical University of Vienna)، برای نخستین بار موفق شدند حسگرهایی را در سه بیمار مرد به کار ببرند تا از سیگنال‌های زیستی، برای کنترل بی‌سیم بازوهای رباتیک استفاده کنند.

"اسکار آزمان"(Oskar Aszmann)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: پس از دو سال بررسی، توانستیم به نتایجی برسیم که داده‌های قابل اطمینانی را ارائه می‌دهند و در مقایسه با سیستم‌های استاندارد، سریع‌تر و ایمن‌تر هستند.

این گروه پژوهشی باور دارند که سیستم‌های انتقال سیگنال‌های زیستی در آینده نزدیک، نه تنها در حوزه اعضای مصنوعی به کار می‌روند بلکه نقش مهمی در بخش‌های دیگر زیست‌فناوری بر عهده خواهند داشت.

"استفان سالمینگر"(Stefan Salminger)، پژوهشگر بخش جراحی دانشگاه پزشکی وین و از نویسندگان این پژوهش گفت: دست شرکت‌کنندگان این پژوهش، در اثر تصادفات جاده‌ای، از آرنج قطع شده بود. حسگرهایی که در بدن این افراد قرار گرفتند، توانستند سیگنال عضله را به صورت بی‌سیم از قسمت باقی مانده اندام قطع شده، به اعضای مصنوعی انتقال دهند.

این افراد پس از شرکت کردن در پژوهش توانستند اعضای مصنوعی را به صورت مستقیم کنترل کنند. شاید این فناوری بتواند بهبودی قابل توجهی در کیفیت انتقال سیگنال و کنترل اعضای مصنوعی ایجاد کند.

این نتایج، در مجله "Science Robotics" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعضای مصنوعی حسگر سيگنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستندی از تلویزیون راهی جشنواره هند شد

مستند «ایستاده با گرگ» به همت اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به همت اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما، مستند «ایستاده با گرگ» به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی، نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال 2024 در دهلی نو هند شد.

اسامی برندگان در ماه آینده میلادی اعلام می‌شود و زمان اهدای جوایز نیز هفته اول ماه ژوئن است.

این جشنواره در دسته‌بندی‌های حفاظت از آب، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از حیات وحش، تغییر اقلیم و فناوری‌های پایدار جوایز خود را اهدا می‌کند.

اولین مستند شهید آوینی پس از 44 سال رونمایی شد

این سومین حضور بین المللی مستند «ایستاده با گرگ»، پس از نامزدی دریافت نشان پاندای طلایی چین و همچنینSUNCINE BARCELONA اسپانیا محسوب می‌شود.

«ایستاده با گرگ» مستندی محیط زیستی ـ اجتماعی است که در شبکه یک سیما در قالب مجموعه مستند تنهایی تولید و پخش شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • هاآرتص: کابینه جنگ اسرائیل کنترل امور را از دست داده است
  • تاثیر هوش مصنوعی در پژوهش‌های علوم اجتماعی
  • انتقال صنایع آلاینده کوچکترین اقدام کنترل آلودگی هوای اصفهان است
  • اولین نبرد هوایی بین هواپیمای هوش مصنوعی و خلبان انسانی
  • مستندی از تلویزیون راهی جشنواره هند شد