Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روح الله بهرانی دارانی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه آواربرداری ۱۵۵ واحد مسکن آسیب‌دیده در سیلاب فروردین‌ماه در تویسرکان انجام شده است، افزود:  امیدواریم ماه آینده اولین واحد بازسازی شده را افتتاح کنیم.

وی به عملکرد ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده در این شهرستان  اشاره کرد و ادامه داد:  بارش‌های سیل‌آسای ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه به واحد‌های مسکونی شهر و روستا‌ها در سطح استان و شهرستان تویسرکان آسیب وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول  افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تویسرکان بلافاصله روز ۱۳ فروردین ماه در قالب هشت تیم برای بررسی و ارزیابی واحد‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل وارد کار شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با بیان اینکه تویسرکان نخستین شهرستان استان بود که ارزیابی واحد‌های خسارت‌دیده را انجام داد گفت: ارزیابی واحد‌های این شهرستان در ۹۷ روستا و شهر‌های تویسرکان، سرکان و فرسفج انجام شد.

وی با اشاره به بازدید از بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۹۷ روستا و سه شهر در این شهرستان افزود: یک‌هزار و ۶۶۳ واحد از تعداد واحد‌های بازدید شده خسارت دیده بودند که در سامانه پایش ثبت شد.

بهرامی‌دارانی با تعریف واحد‌های خسارت دیده در دو سطح احداثی و تعمیری، تعداد واحد‌های احداثی در روستا‌ها را ۵۸۱ واحد و در شهر ۱۵ واحد اعلام کرد و یادآور شد: یک‌هزار و ۶۷ واحد مسکن هم ناشی از سیل فروردین ماه تعمیری هستند.

وی با اشاره به ابلاغ مرحله نخست تسهیلات به ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان همدان اضافه کرد: سهمیه مرحله نخست واحد‌های خسارت دیده برای احداث ۲۸۲ واحد روستایی و شهری در شهرستان تویسرکان هست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با بیان اینکه سهمیه در خصوص تعمیر واحد‌های آسیب دیده برای ۱۰۸ واحد اعلام شده است، از کمک معیشتی یعنی تأمین لوازم زندگی واحد‌های خسارت دیده نام برد و سهم معیشتی شهرستان در مرحله نخست را ۷۸ واحد عنوان کرد.

وی از معرفی ۲۹۱ واحد مسکن روستایی و هفت واحد مسکن شهری به سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات واحد‌های احداثی خبر داد و گفت: تاکنون قرارداد ۱۳۲ واحد احداثی برای اخذ وام منعقد شده که از این تعداد ۱۲۶ واحد روستایی و ۶ واحد شهری است.

بهرامی‌دارانی اضافه کرد: برای دریافت تسهیلات تعمیری ۸۰ واحد روستایی و ۳۴ واحد شهری معرفی به بانک داشتیم که قرارداد برای ۳۴ واحد روستایی و ۱۲ واحد شهری انعقاد شد.

وی ادامه داد: ۹۹ واحد مسکن روستایی و شهری برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک معرفی شدند که برای ۵۳ فقره از این تعداد واحد‌های مسکن به منظور دریافت وام معیشتی قرارداد منعقد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان میزان تسهیلات پرداختی به واحد‌های احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری را ۵۰ میلیون تومان با سود کم اعلام  و بیان کرد: علاوه بر آن تسهیلات بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به واحد‌های احداثی روستایی و ۱۲ میلیون تومانی به واحد‌های شهری پرداخت می‌شود.

وی میزان تسهیلات پرداختی ابلاغ شده برای تعمیر واحد‌های مسکونی ۱۵ میلیون تومان و همچنین تسهیلات برای معیشتی را ۱۵ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: اضافه بر تسهیلات فوق، وام ۵ میلیون تومانی بلاعوض هم به واحد‌های تعمیری و هم به بخش معیشتی اعطا می‌شود.
انتهای پیام/ج

آواربرداری ۱۵۵ واحد مسکن آسیب‌دیده در تویسرکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن آواربرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید

به گزارش قدس آنلاین، «مجید جودی» روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در روستاها اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان‌داشت: از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده، ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی درباره تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها، توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان