Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:06:04 GMT

طلاق توافقی مولود ازدواج آسان - عیسی پاشاپور **

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۰۵۲

طلاق توافقی مولود ازدواج آسان - عیسی پاشاپور **

مشاهده مراجعه روزانه زوج‌های جوان به اداره‌های بهزیستی برای طلاق توافقی بیانگر مشخص شدن تضادها و تناقض‌های فردی و خانوادگی آنها در مدت چند هفته یا چند ماه زندگی مشترک است که اگر قبل از پیوند زناشویی، به جای تن دادن به ازدواج آسان و سریع، به شناخت کافی همدیگر سوق داده می‌شدند، به یقین از شمار متقاضیان طلاق توافقی کاسته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی زوج‌های جوان متقاضی طلاق توافقی از یک نوع اخلاق، عقیده، سلیقه، رفتار فردی و خانوادگی و بینش خاص شریک زندگی خود ابزار انزجار کرده و معتقد هستند که با این وضعیت، امکان ادامه زندگانی وجود ندارد و قبل از آنکه فرزندی حاصل از این ازدواج به دنیا پا بگذارد، بهتر است به این پیوند نامتناسب و ناهمگون خاتمه دهیم.

شکی نیست اگر زمینه شناخت زوجین به هم، قبل از ازدواج فراهم شود و سطح آگاهی‌های آنها نسبت به زندگی مشترک، قبل از رفتن به زیر یک سقف ارتقا یابد، مشکلات و موانع آینده را پیش از جاری شدن صیغه عقد رصد خواهند کرد و یا با لحاظ ناهمگونی‌ها برای زندگی مشترک مصمم خواهند بود، یا به دنبال نیمه واقعی خود خواهند گشت.

آسیب‌ها و تبعات طلاق توافقی به مراتب بیش از خود این پدیده نامبارک و ناگزیر است و بخصوص زن‌ها بیش از مردان، بعد از متارکه دچار افسردگی و ناامیدی از دستیابی به همسری دلخواه و زندگانی پربار می‌شوند.

گاهی متقاضیان طلاق توافقی فرزند نیز دارند و مشخص می‌شود ناسازگاری فردی یا خانوادگی آنها به قدری شدید بوده که با وجود لبخند یک فرزند دلبند در زندگی، امکان ادامه مسیر وجود ندارد و به تبع، ناهنجاری‌ها و ناملایماتی که فرزندان طلاق به آن مبتلا می‌شوند، حکایتی دیگر و دردآورتر دارد.

ازدواج تا دیروز در چشم جوانان هفت خوانی غیر قابل تسخیر می‌نمود و امروز نیز با توجه به تنگناهای مالی بسیاری از خانواده‌ها، ترتیب و تدارک مقدمات آن، کاری بزرگ و خطیر است اما به تدریج با رواج ازدواج‌های آسان و تسهیل این سنت حسنه، گام‌های بلندی برای رفع تشریفات و حاشیه‌های غیر ضروری آن برداشته شد؛ اما متأسفانه رواج سادگی ازدواج، منجر به نادیده گرفته شدن ابعاد ناهمگون بسیاری از زوجین و در نهایت تن دادن به طلاق توافقی شده است.

یک مراجعه ساده به پرونده‌های طلاق توافقی در اداره‌های بهزیستی عمق این مشکل و مساله را روشن می‌کند و به عقیده کارشناسان امر، در کنار تلاش‌ها برای زدودن تشریفات ازدواج، باید به ارائه شناخت کافی زوج به همدیگر و بررسی ویژگی‌های فردی و خانوادگی و فاصله‌های فکری، فرهنگی، مالی و طبقاتی آنها وقت گذاشته شود و از این موارد نباید به بهانه برگزاری ازدواج آسان به سادگی عبور کرد.

خاطرات، دریافت‌ها، مشاهدات و تجربه‌های زوج‌های طلاق گرفته می‌تواند کتابی قطور و منعکس کننده مشکلات ناشی از ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه باشد و باید جوانان دم بخت به آن اطلاعات مهم به منزله چراغ فرا روی راه خود، دست یابند و هرگز در تاریکی اوهام، قدم برندارند و به جای خانه سعادت و خوشبختی، از ویرانه مشقت و بدبختی سر در نیاورند.

به نظر می‌رسد این مهم باید از سوی کارشناسان و متولیان امر ازدواج جدی گرفته شود و ترویج سادگی ازدواج، فقط به بخش تشریفات و هزینه‌های غیرضروری آن منحصر باشد و برای راهی کردن زوج‌ها زیر سقف آرزوها، عجله‌ای در میان نباشد و جهت شناخت کافی زوجین و خانواده‌های آنها از همدیگر، فرصت وافی تأمین و دوره‌های آموزش متعالی برگزار شود تا جوانان به جای ملکه رویاها، سیمای واقعی شریک زندگانی خود را در آینه بخت مشاهده کنند.

خبرنگار ایرنا

۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا ازدواج جامعه بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند
  • ۲ تکنیک کاربردی برای تعمیر آسان کابل شارژر گوشی در خانه (فیلم)
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود