Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:48:54 GMT

فرار از عربستان؛ رویایی برای آزادی از ظلم آل سعود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۰۵۶

فرار از عربستان؛ رویایی برای آزادی از ظلم آل سعود

تشدید بازداشت ها، سرکوب ها، عملیات ترور و محدودیت ها اعمال شده در سیاست«بن سلمان» باعث شده است تا سیاستمداران، تاجران و فعالان و اقشار مختلف عربستان در اندیشه فرار از ظلم موجود آل سعود باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج اونلاین، ترور «جمال خاشقجی» روزنامه منتقد عربستانی و مقیم ایالت متحده آمریکا و نویسنده روزنامه آمریکایی«واشنگتن پست» در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه در اکتبر 2018 میلادی باعث شد تا وضعیت داخلی عربستان به خصوص مسئله حقوق بشر زیر ذره بین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترور خاشقجی که یک گروه امنیتی متعلق به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان آن را اجرا، و مصادر اموال تجار و سرمایه گذاران بیانگر محدودیت آزادی ها داخل این کشور است.

از زمان آغاز ولیعهدی بن سلمان در 21 ژوئن 2017 میلادی، گزارش های بین المللی حاکی از آن است که عربستان شاهد افزایش روند عملیات ترور و بازداشت و سرکوب است، به طوری که حتی خانواده حاکم که از زمان تاسیس مصونیت داشتند، در امان نیستند.

سرکوب و ظلم و بازداشت باعث شده تا اقشار گسترده عربستانی ها به سمت راههای فرار این کشور سوق پیدا کنند و خواستار پناهندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی شوند.

«احمد العمران» نویسنده عربستانی در روزنامه « فایننشیال تایمز» به نقل از دو منبع آگاه در این باره که نامشان را ذکر نکرده است، نوشت که تحقیقات نشان می دهد تعداد عربستانی هایی که درخواست پناهندگی سیاسی در خارج از این کشور خواهند داشت، نزدیک به 50 هزار نفر تا سال 2030 خواهد بود.

این آمار که کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد آن را منتشر کرد، حاکی از آن است که 755 عربستانی از کشورشان فرار کردند و درخواست پناهندگی خود در کشورهای دیگر را سال 2017 میلادی ارایه کردند. بیشتر کشورهای مقصد آمریکا، کانادا و آلمان است.

«سعد الفقیه» مخالف برجسته عربستانی و رئیس جنبش اسلامی برای اصلاح گقت: محدودیت آزادی ها و زندانی کردن فعالان و محدودیت آزادی بیان و دراختیار گرفتن اموال تاجران و سرمایه گذاران از مهمترین عواملی است که عربستانی را به فرار از کشورشان ترغیب می کند.

الفقیه به خلیج اونلاین گفت: سیاست بن سلمان همه اقشار ملت عربستان را تحریک کرده است، به طوری که امروز هیچ قشری داخل جامعه وجود ندارد که در وضعیت خشم وعصبانیت نباشد. استبداد و طغیان در عربستان مربوط به شخصیت بیمار عطشان وی به قدرت است. او آماده هرکاری است تا آن را محقق کند و هرکسی که دربرابرش می ایستد، با روش خود سرکوب کند.

وی افزود: در جامعه عربستان سه گروه وجود دارد که راههای فرار از این کشور را بررسی می کنند، اولین گروه سیاستمداران هستند که باسیاست بن سلمان توافق ندارند. در دوره بن سلمان همه درها بسته شده است و بازداشت سهمی هرکسی است که این سیاست را تایید نمی کند.

الفقیه گفت: گروه دوم تاجران و سرمایه گذاران هستند و گروه سوم کسانی هستند که به آینده چشم دوختند و می توانند با رویکرد رژیم مخالفت کنند. این گروهها پیش از این به فکر فرار به خارج از کشور نبودند، اما سیاست های بن سلمان مردم این کشور را به سمت رویای فرار سوق داده است.

جوانان عربستانی نیز در شرایط سخت اجتماعی به سرمی برند، به طوری که 20 دانشجوی عربستانی در کانادا تمایل دارند که پناهندگی سیاسی بگیرند. اما اختلافات سیاسی بین اوتاوا و ریاض باعث شد تا عربستان از اتباع خود بخواهد تا کانادا را ترک کند، اما این دانشجویان ترجیح می دهند از دستور حاکمان خود سرپیچی کنند و بهای این تبعید احتیاری از وطن، دوری از خانواده است.

وضعیت عربستان به گونه ای است که هرلحظه باید در انتظار انفجار دراین کشور باشیم. چراکه خشم و خفقان داخلی در عربستان به زودی به انقلابی توفنده تبدیل شود.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز خراسان جنوبي کتابخانه های عمومی روزنامه بیرجند بهزیستی آیت الله مکارم شیرازی شبستان بوشهر سرکوب عربستان آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس

پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره‌ گزاران ایرانی با استقبال سفیر ایران در عربستان ، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

دراین باره بیشتر بدانید:

۶ هزار نفر راهی سفر عمره مفرده می شوند + فیلم

کد خبر 846289 منبع: تسنیم برچسب‌ها حج حج عمره خبر مهم عربستان

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره