Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:14:28 GMT

هفتمین دوره طرح یاوران ولایت در قزوین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۰۶۱

هفتمین دوره طرح یاوران ولایت در قزوین برگزار می شود

رضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح «یاوران ولایت» در استان قزوین اظهار داشت: این طرح از نوزدهم تا ۲۳ مردادماه سالجاری ویژه دانش آموزان پسر و از ۲۶ تا ۳۰ مردادماه سالجاری نیز ویژه دانش آموزان دختر به مدت ۴ شب و ۵ روز برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم برگزار می‌شود.

وی افزود: اردوگاه یانس آباد قزوین محل برگزاری طرح یاوران ولایت است و این طرح در سال گذشته در محمد شهر کرج، در سال ۹۶ در مشهد و در سال ۹۵ نیز در همدان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین بیان کرد: شعار دوره طرح یاوران ولایت، «مدرسه انقلابی و دانش آموز انقلابی» و راهبرد آن «دانش آموز محوری با رویکرد تربیتی و جهت گیری انقلابی» است و ۲۸۰ دانش آموز «۱۳۷ دانش آموز دختر و ۱۴۳ دانش آموز پسر» در این دوره‌ها به عنوان فرمانده بسیج حضور دارند و در دوره‌های آموزشی و کارگاهی شرکت می‌کنند.

برزگر با بیان اینکه در طرح یاوران ولایت از هر مدرسه یک دانش آموز حضور دارد، گفت: در راستای اجرای این طرح، قرار است دانش آموزان دوره دیده در طرح در اوایل مهرماه به عنوان دانش آموز فرمانده بسیج دانش آموزی مدرسه مربوطه شناخته شود.

وی اضافه کرد: دوره شامل دوره‌های مدیریتی، مهارتی، تشکیلاتی، معرفتی و بصیرتی بوده که دانش آموز به عنوان افسران جنگ نرم است و به اخلاق مدیریتی و سایر موضوعات در این طرح اشاره می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین ادامه داد: دوره طرح یاوران ولایت که به مدت ۶ روز برگزار می‌شود و دانش آموزان آمادگی پذیرش مسئولیت بسیج مدرسه را آموزش می‌بینند و به لحاظ روحی آماده می‌شوند.

برزگر با اشاره به اهداف اجرای طرح یاوران ولایت ادامه داد: تربیت سرباز برای ولایت از جمله اهداف این طرح است و این دانش آموزان به عنوان مدیران آینده انقلاب محک زده می‌شوند و در مدارس فعالیت انقلابی انجام می‌دهند و آتش به اختیار هستند.

وی مطرح کرد: مهمترین رسالت بسیج دانش آموزی، توجه به بیانات مقام رهبری در اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۵ در جمع فرهنگیان است؛ ایشان ذکر کردند که «علاوه بر اهتمام بر امور درسی دانش آموزان، فرصت پرداختن آنها با برنامه ریزی صحیح به فعالیت‌های انقلابی نیز فراهم شود تا نسل جوان نسل انقلابی تربیت شود».

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه استان قزوین اضافه کرد: مقام معظم ر رهبری همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به نسل جوان امیدوار است و در انتصابات نیز به انقلابی بودن افراد توصیه دارد.

برزگر گفت: طرح یاوران ولایت، فعالیت قله‌ای بسیج دانش آموزی است و بعد از تربیت دانش آموزان در این طرح، دانش آموزان به بسیج دانشجویی تحویل داده می‌شوند و این طرح به عنوان یکی از سرمایه‌های ماندگار سازمان بسیج دانش آموزی مطرح است.

کد خبر 4672742

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب رزمایش ولایت 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی