Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@22:00:39 GMT

سالانه 2000دانشجوی ایرانی به آمریکا می‌روند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۱۲۲

سورنا ستاری با بیان اینکه ما در کشور نیروی انسانی فوق العاده‌ای داریم افزود: کل تعداد دانشجویانی که سالانه از ایران به آمریکا می‌روند دو هزار نفر است، آمریکا بزرگ‌ترین کلنی دانشجوی خارجی است ولی ما در مورد دو هزار نفر آدم با کیفیت صحبت می‌کنیم که از ایران به این کشور می‌روند، ناطقان: سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، 30 تیرماه در مراسم رونمایی از هشت داروی جدید در استان البرز اظهارکرد: البرز قطب تولید داروست و شرکت‌های مهم زیادی در این استان در حوزه دارویی مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه یک اشتباه تاریخی کشور در زمینه پژوهش را گوشزد کرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌های تاریخی اشتباهی که ما در حوزه پژوهش داشتیم این بود که فکر می‌کردیم اگر دولت در پژوهش پول صرف کند از دل آن محصول بیرون می‌آید در حالی که هیچ پژوهشی با پول دولت منتج به محصول نمی‌شود، با این کار نیروی انسانی تربیت می‌شود ولی محصول تولید نمی‌شود.این مسئول ادامه داد: با این حرکت پژوهشکده‌های زیادی شکل گرفت و پژوهشگران برتری هم تربیت شده‌اند اما این کار منجر به محصول نمی‌شود چون تا بخش خصوصی در پژوهش سرمایه‌گذاری نکند محصول هم تولید نمی‌شود.

وی تأکید کرد: پژوهش وظیفه دولت نیست بلکه دولت باید مشوق باشد و خودش وارد آن نشود به جز پژوهش‌های پایه که محصولی از آن تولید نمی ‎ ‌شود.ستاری با بیان اینکه ما در کشور نیروی انسانی فوق العاده‌ای داریم افزود: کل تعداد دانشجویانی که سالانه از ایران به آمریکا می‌روند دو هزار نفر است، آمریکا بزرگ‌ترین کلنی دانشجوی خارجی است ولی ما در مورد دو هزار نفر آدم با کیفیت صحبت می‌کنیم که از ایران به این کشور می‌روند، بحثی که ما در مورد اقتصاد دانش بنیان داریم در مورد این افراد است اینکه در مدت کم شرکتی راه‌اندازی شود و این افراد را جذب کنند.وی ادامه داد: همه اینها جواهر هستند، ما باید توانایی داشته باشیم که برای آن‌ها امکاناتی فراهم کنیم تا در ایران بمانند وگرنه می‌توان آنان را در یک پژوهشکده گذاشت و یک حقوق دولتی هم به آنها بدهیم تا از بین بروند، ولی وقتی بتوانند آزادی عمل داشته باشند و کارآفرینی کنند می‌توانند بدرخشند.

ستاری در ادامه با بیان اینکه ایران پرافتخارترین کشور منطقه در حوزه بیوتکنولوژی است اعلام کرد: بیوتکنولوژی به نوعی با ذات کارآفرینی ایرانی‌ها به صورت تاریخی شباهت زیادی دارد و امیدواریم با نیروی انسانی فوق العاده‌ای که داریم و با این نهضتی در حوزه استارتاپ‌های بیوتک شروع شده افتخارات،محصولات و شرکت‌های جدیدی رونمایی شود.معاون عملی و فناوری رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود تصریح کرد: ما از سال گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه بیوتکنولوژی انجام داده‌ایم و زیرساخت‌های فوق العاده‌ای از قبل وجود داشته و الان هم در حال ایجاد آن هستیم و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم سه درصد داروهای باقی‌مانده هم که وارد می شود به خصوص در حوزه دام و طیور که واردات قابل توجهی داریم را تامین کنیم. منبع: خبر انلاین برچسب ها: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ، دانشجوی ایرانی ، آمریکا ، کلنی ، دانشجوی خارجی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دانشجوی ایرانی آمریکا کلنی دانشجوی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود

به گزارش جماران؛ محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس در کانال تلگرامی خود نوشت:

جامعه ایران قرن‌هاست توانسته میان اسلامیت و ایرانیت سازگاری ایجاد کند و همین سازگاری علت «دوام» ایران شده است. 

در زمان غزنویان، بودند کسانی که سلاطین را از دنبال کردن جشن‌های ملی منع می‌کردند. عنصری بلخی در مدح سلطان محمود غزنوی، او را از جشن سده پرهیز می‌دارد: «خدایگان بزرگ، آفتاب ملک زمن/ امام عصر، خداوند خسرو ذوالمن.... تو مرد دینی و این رسم ، رسم گبرانست/ روا نداری بر رسم گبرکان رفتن.»

در مقابل، اسدالله علم، وزیر دربار محمدرضا پهلوی در یادداشت‌هایش آورده که: «اول فروردین ۱۳۴۸ مصادف با دوم محرم بوده است و عده‌ای از شاه خواسته بودند «چون دهه عاشورا است، خوب است سلام منعقد نشود». و علم به شاه گفته بود «البته چنین اجازه‌ای نخواهید فرمود. مراسم ملی را که نمی‌توان فدای این حرف‌ها کرد.»‌ فرمودند «درست می‌گویی». آخوندها را هم دعوت کردیم، آمدند و اول صبح آنها تهنیت عرض کردند.» در یادداشت ۱۳ فرودین ۱۳۴۹ هم ناخرسند است که «چون سلام عید را به علت تصادف با چهارده محرم موقوف کردیم، که هیچ دلیلی نداشت -و حتی من عقیده داشتم که اگر در روز عاشورا هم بود باید مراسم ملی را ترک نمی‌کردیم- آخوندها چسبیدند که امروز مصادف با رحلت امام زین‌العابدین است، باید موسیقی رادیو موقوف باشد!»

غزنویان به توصیه امثال عنصری گوش ندادند و تمدن ایرانی-اسلامی را رونق بخشیدند، جشن سده را هم برگزار کردند ولی نه به آداب گبرکان! 

اما محمدرضا پهلوی به توصیه امثال علم گوش داد و تقویم هجری شمسی را هم تغییر داد و حکومتش یک دهه نشده بود که ساقط شد.

ایرانیان سده‌هاست که توانسته‌اند غم و شادی، عید و عزا، و اسلامیت و ایرانیت را با هم مدیریت کنند. علم‌ها و عنصری‌ها را رها کنید و نترسید از چند اظهارنظر و رفتار در فضای مجازی و واقعی.  

جامعه ایران بزرگ است و عاقل. تجربه تاریخی می‌گوید در مواردی از این دست، اعتماد به تجربه و عقلانیت تاریخی جامعه ایرانی، کم‌هزینه‌ترین  راه است. «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب. لذا بهتر آن است که حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود.

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم