Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سیدمسعود حسینی فرماندارباشت گفت: در روز دوم آتش سوزی در کوه‌های حفاظت شده شادگان وشاه بهرام در دامنه کوه خامی نیرو‌های مهار کننده بوسیله بالگرد به منطقه آتش سوزی اعزام شدند وچندین بارآتش مهار شد اما مجددا آتش سوزی شروع می شد وبه دیگر مناطق سرایت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار باشت اظهار داشت: باتوجه به صعب العبور بودن بیشتر مناطق در این کوه‌ها، وجود علف‌های خشک وپرپشت، وزش باد درمنطقه وگرمی هوا ویا تاریکی شب کار مهار آتش را دراین سه شبانه روز باکندی مواجهه کرده بود

وی گفت:بعد از کوه‌های شادگان وشاه بهرام آتش به کوه‌های فتح وکوهسرک رسید وشدت آتش زیاد‌تر ودرحال پیشروی بود که باساماندهی نیرو‌های تازه نفس ونیرو‌های بیشترخصوصا مشارکت نیرو‌های مردمی در این مناطق سعی در مهار آتش داشتیم .

حسینی یادآور شد بعد از سه شبانه روز تلاش همگانی نیرو‌های مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، نیرو‌های ادارات، بسیج ونیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان این آتش مهار شد.

انتهای پیام/غ

 پایان سه روز سوختن کوه خامی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه, اصغر آغاز با اشاره به بارشی‌های خوب امسال استان که منجر به غنی شدن پوشش گیاهی در نقاط مختلف عرصه‌های محیط زیست کرمانشاه شده، گفت : این امر می‌تواند خطر آتش‌سوزی‌ها را افزایش دهد.

و ی ادامه داد: با گرم شدن هوا و زرد و خشک شدن مراتع، یعنی تقریبا از اواسط خرداد ماه، خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های محیط‌زیست تشدید خواهد شد و باید آمادگی لازم را داشته باشیم. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه نگرانی‌ها بابت آسیب به جنگل‌ها از آسیب به مراتع بیشتر است، خاطرنشان کرد: مراتع در صورت آسیب در سال بعد دوباره رشد خواهند کرد، اما اگر پوشش جنگلی از جمله درختان بلوط، زالزالک، ارغوان، آلوی وحشی و ... بسوزند، جبران آن ۵۰ تا ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد. آغاز سپس از آمادگی نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست با استفاده از همه امکانات و تجهیزاتی که دارند برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها یاد کرد. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از سهم ۹۰ درصدی عوامل انسانی در وقوع آتش‌سوزی‌ها یاد کرد و ادامه داد: چنانچه مردم همراهی و دقت کافی را داشته باشند. آغاز همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله منابع طبیعی، هلال احمر، جهاد کشاورزی، ارتش، بسیج و سپاه را نیز برای مقابله و مهار آتش‌سوزی‌ها ضروری دانست . وی از فعالیت نزدیک به ۶۰ نیروی محیط‌بانی برای حفاظت از عرصه‌های ۲۴۰ هزار هکتاری تحت پوشش محیط زیست استان یاد کرد . سال گذشته در مجموع ۱۲ مورد آتش سوزی جدی و خطرناک به وسعت ۹۵ هکتار داشتیم.

وی عمده آتش سوزی‌های رخ داده در سال گذشته را مربوط به منطقه حفاظت شده بیستون و پناهنگاه حیات وحش بیستون پاوه و قلاجه اعلام کرد .

دیگر خبرها

  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق یک دستگاه خودرو و دکه در زرند