Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که به‌منظور شناخت ظرفیت‌ها و چالش‌های صنایع و گفت‌وگو با صاحبان صنایع مبل و منبت ملایر، به شهرستان ملایر سفر کرده، در بازدیدی چهارساعته از بخش‌های مختلف کارگاه‌های تولیدی و نمایشگاه‌های فروش مبل منبت ملایر دیدن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی فیروزآبادی در این بازدید که با همراهی محمد علی‌اکبری رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر صدری مهر مدیرکل تجاری‌سازی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآورزی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و جمعی از اعضای هیات مدیره بازار مبل ملایر انجام شد، از کارگاه‌های تولیدی مبل شهرک صنعتی ملایر و نمایشگاه‌های فروش مبل سطح شهر دیدن کرد و در جریان ظرفیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات صنایع قرار گرفت.

در این سفر رایزنی‌ها برای راه‌اندازی سرای نوآوری مبل منبت دانشگاه آزاد اسلامی در ملایر با مشارکت و تعامل صاحبان صنایع، صنعتگران و هنرمندان ملایری انجام شده تا نظام موضوعات و زمینه‌های پژوهشی چالش‌های صنعت مبل منبت برای بارگذاری در سامانه پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه (پایش) احصاء شود.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بازدیدهای خود، از بخش‌های مختلف دانشکده پیراپزشکی، دانشکده معماری، گلخانه و فضاهای کارگاهی و آموزشی واحد ملایر بازدید کرد.

انتهای پیام/

188 / 188 معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی محمد علی‌اکبری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور

یکی از دانشگاه‌های سنگاپور مرکزی را راه‌اندازی کرده که هدف آن انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی در جهت رفاه عمومی است.

به گزارش ایسنا به نقل از زِد نت، مرکز «هوش مصنوعی جدید» که در دانشگاه ملی سنگاپور آغاز به کار کرده، به دنبال پیشبرد تحقیقات، توسعه و همچنین کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی برای مزایای اجتماعی در زمینه‌هایی از جمله مراقبت‌های بهداشتی، پایداری شهری، آموزش و تولید خواهد بود. هدف این مرکز تقویت ظرفیت‌های هوش مصنوعی در سنگاپور، گردآوری کارشناسان در دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه ملی و همچنین سازمان‌های دولتی و شرکای صنعتی است.

این فرایند به دانشگاه ملی سنگاپور این فرصت را می‌دهد تا نسبت به چالش‌های دنیای واقعی در جهت هدایت تحقیقات و توسعه فناوری‌ها درک بهتری داشته باشد. بنا به اعلام این دانشگاه، دو شرکت IBM و Google Cloud به عنوان شرکای اولیه در این طرح وارد شده‌اند و گفته می‌شود مذاکره با سایر سازمان‌های محلی و بین‌المللی درباره همکاری بالقوه ادامه دارد. این مرکز که از ابتدای هفته جاری کارش را شروع کرده، نزدیک به ۸ میلیون دلار کمک‌های خارجی دریافت کرده و در این میان خود دانشگاه ملی سنگاپور نیز متعهد شده تا ۲۰ میلیون دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

این بودجه به سه حوزه کلیدی اختصاص خواهد یافت که عبارتند از: تحقیقات بنیادی هوش مصنوعی، سیاست‌ها و پیامدهای اجتماعی هوش مصنوعی و برنامه‌های کاربردی خاص در دنیای واقعی. در این طرح، متخصصان هوش مصنوعی بر روی رشته‌های مختلفی همچون علوم انسانی، زیست‌شناسی، شیمی و مواد با یکدیگر همکاری می‌کنند تا از این راه برنامه‌های کاربردی را توسعه دهند. به عنوان نمونه، یکی از فعالیت‌های پیش‌روی این گروه استفاده از هوش مصنوعی در جهت افزایش کارایی عملیاتی و ایمنی بخش لجستیک و تولید است.

در کنار این موارد، این مرکز تحقیقاتی را در مورد چارچوب‌های اجرای هوش مصنوعی انجام خواهد داد که تضمین می‌کند توسعه و اجرای هوش مصنوعی با ارزش های اجتماعی، دستورالعمل‌های اخلاقی و قوانین مطابقت دارد. در همین راستا، لیو بین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ملی سنگاپور گفت: تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی، جامعه و اقتصاد ما به نحوه توسعه، استقرار و مدیریت این فناوری‌ها بستگی دارد.

این برنامه‌ها در کشوری انجام می‌شود که بیشتر کسب و کارها انتظار دارند بخش زیادی از بودجه فناوری اطلاعات خود را بر روی هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور قرار دهند. موید این مطلب نظرسنجی است که مرکز خدمات فناوری colt انجام داد؛ بر این اساس، از هر سه سازمان در سنگاپور، یک سازمان به دنبال این است که در سال جاری بر روی هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری کند. در این نظرسنجی، ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که انتظار افزایش حداقل ۱۰ درصدی بودجه فناوری اطلاعات را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش ۱۰ میلیاردی صنایع دستی کاشان در نوروز
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • برپایی بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات در عمارت مصدقی ملایر
  • استقبال مسافران نوروزی از کارگاه‌های صنایع دستی  مازندران
  • ۲ محصول دارویی تا پایان امسال تجاری‌سازی می‌شود