Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@04:22:23 GMT

۴۷ درصد مردم کرمان، بیمه تأمین اجتماعی هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۴۳۰

۴۷ درصد مردم کرمان، بیمه تأمین اجتماعی هستند

به گزارش ایکنا از کرمان، علی حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی کرمان شامگاه یکشنبه، 30 تیر در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمان با حجت‌الاسلام‌ حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان با بیان اینکه حق برخورداری از تأمین اجتماعی حق همگانی است، گفت: دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و مشارکت خود مردم این کار را انجام بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 42 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند و خدمات زیادی به مردم می‌دهد، افزود: کمک هزینه بارداری، ازدواج و سایر موارد مانند بیمه بیکاری بخشی از این خدمات است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان 26 شعبه اصلی، 16 شعبه اقماری و 12 کارگزاری داریم، بیان کرد: بیش از یک میلیون و 400 صد هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه در شمال استان بیش از 60 درصد جمعیت زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: در شهرستان‌های جنوبی استان حدود 20 درصد مردم زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و اخیراً نمایندگی تامین اجتماعی در جنوب استان نیز راه‌اندازی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه 110 هزار خانوار در استان از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، گفت: براساس قانون همه کسانی که حقوق دریافت می‌کنند باید زیرپوشش تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی امنیت‌آور است و یک روز تأخیر در پرداخت مستمری‌ها مشکلات زیادی برای جامعه و آرامش جامعه ایجاد می‌کند، افزود: خدمات تامین اجتماعی نظیر دریافت سوابق و تمدید دفاتر الکترونیکی شده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وی با بیان اینکه در مجموع 47 درصد از جمعیت استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود 20 تا 25 درصد مردم استان کرمان هنوز زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است، تأکید کرد: پسران تا سن 18 سالگی می‌توانند زیرپوشش پدر در تأمین اجتماعی باشند و اگر بیشتر از آن باشد در صورتی که تحصیل کنند اشکالی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی حسینی تامین اجتماعی بیمه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان