Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@05:12:27 GMT

نتایج انتخابات سنای ژاپن

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۵۵۳

خبرگزاری کیودو روز دوشنبه در تازه‌ترین گزارش خود در مورد نتایج انتخابات مجلس سنا ژاپن نوشت نتایج حاکی است ائتلاف حزب «آبه» ۸۱ کرسی از مجموع ۱۲۴ کرسی به رأی گذاشته شده را کسب کرده است بر این اساس، حزب لیبرال دموکرات به رهبری آبه ۵۷ کرسی، حزب کومیتو شریک ائتلافی حزب لیبرال دموکرات ۱۴ کرسی و احزاب مستقل همسو با نخست وزیر فعلی این کشور نیز ۱۰ کرسی را کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخابات سنای ژاپن که روز گذشته برگزار شد ۳۷۰ نامزد بر سر کسب ۱۲۴ کرسی از مجموع ۲۴۵ کرسی مجلس سنا رقابت کردند دلیل اینکه انتخابات برای کسب تمام کرسی‌های سنا صورت نمی‌گیرد این است که نیمی از کرسی‌ها در مجلس سنا هر سه سال یکبار به رأی گذاشته می‌شوند.

در مجموع ائتلاف به رهبری «آبه شینزو» شامل حزب لیبرال دموکرات و حزب کومیتو ۱۴۱ کرسی از مجموع ۲۴۵ کرسی سنا را در اختیار دارند که با احتساب ۱۹ کرسی که با اصلاح قانون اساسی مخالفت ندارند این آمار به ۱۶۰ کرسی می رسد اما اصلاح قانون اساسی این کشور به حمایت دو سوم اعضای سنا یعنی ۱۶۴ کرسی نیاز دارد به همین دلیل کارشناسان می‌گویند با وجود کسب اکثریت کرسی‌ها در سنا توسط ائتلاف آبه، هنوز مشخص نیست که آیا اصلاحات مد نظر شینزو آبه برای قانون اساسی در سال ۲۰۲۰ از حمایت دو سوم نمایندگان برخوردار خواهد بود.

بر اساس طرح آبه برای اصلاح قانون اساسی که مورد حمایت آمریکا است، توکیو قصد دارد قانون اساسی پس از جنگ را که بر عدم حضور نظامی خارجی تأکید دارد، اصلاح کرده و امکان اعزام نیرو به مأموریت‌های خارجی را فراهم کند اصلاح قانون اساسی به رأی مثبت دو سوم نمایندگان نیاز دارد.

در حال حاضر ارودگاه مخالفان «آبه شینزو» نخست وزیر فعلی و رییس حزب لیبرال دموکرات در مجلس سنا ۱۰۴ کرسی را در اختیار دارد.

در حال حاضر از مجموع ۲۴۵ کرسی مجلس سنا، حزب لیبرال دموکرات ۱۱۳ کرسی و شریک ائتلافی این حزب یعنی کومیتو ۲۸ کرسی را در اختیار دارند در اردوگاه مخالفان نیز حزب مشروطه دموکرات ژاپن به عنوان بزرگترین حزب مخالف ۳۲ کرسی، حزب دموکرات برای مردم ۲۱ کرسی، حزب کمونیست ژاپن ۱۳ کرسی، حزب نپتون ایشین ۱۶ کرسی، حزب سوسیال دموکرات ۲ کرسی، حزب «ریوا شینسنگومی» ۲ کرسی و سایر افراد نیز ۱۸ کرسی را در اختیار دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

از امروز - پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲ روز تا برگزاری دومین دوره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است.

در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی ، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.

برنامه‌ وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.

بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

اسامی ۲۱ حوزه‌ای که در آن‌ها مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد هم به این شرح است: «تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «بیرجند، درمیان و خوسف»، «مشهد و کلات»، «آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» ، «ملایر» و «ورامین».

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896601

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد