Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن جعفری معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان برای مقابله جدی با آسیب‌های اجتماعی به دقت در حال برنامه‌ریزی است گفت: این معاونت مقابله با مؤلفه‌های ایجاد کننده آسیب‌های اجتماعی به ویژه در سنین پایه را در قالب اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این نهاد در حوزه مربوط به آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده جامعه دانش‌آموزی برنامه‌های خوبی در دستور کار دارد گفت: آسیب‌های موبایل، ماهواره، اعتیاد، فضای مجازی و مواردی از این دست به شدت جامعه دانش‌آموزی را تهدید می‌کند و باید برای آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن برنامه‌ریزی شود.

جعفری شناسایی آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های یاد شده و تلاش در راستای کنترل، کاهش و پیشگیری از اثرات مخرب آن‌ها در جامعه را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: بحث نظام مراقبت‌های آسیب‌های اجتماعی از موضوعاتی است که معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان در حال برنامه‌ریزی برای عملیاتی ساختن آن در استان است.

وی با تأکید بر اینکه معاونت اجتماعی سپاه قدس در راستای اجرایی کردن طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزی برنامه‌های پیشگیرانه خود را از پایه‌های مهد کودک‌ها و ابتدایی متمرکز خواهد کرد افزود: همکاری و مشارکت آموزش و پرورش در مسیر عملیاتی ساختن این طرح و شناخت انواع آسیب‌های اجتماعی لازم و ضروری است.

جعفری معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان مهارت‌آموزی از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی جهت ایجاد اشتغال را از دیگر برنامه‌های این معاونت در قالب برگزاری میز‌های خدمت اعلام کرد و بیان داشت: معاونت اجتماعی سعی دارد با تسهیل‌گری، اعطای وام برای تأمین سرمایه و ابزار کار در حوزه اشتغالزایی نقش‌آفرینی کند.

وی ایجاد تعاونی‌های کوچک و تعامل با سازمان فنی‌و حرفه‌ای و رده‌های اقشاری نظیر بسیج هنرمندان گیلان در اجرای طرح آموزش صنایع دستی به اهالی مناطق حاشیه‌نشین استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: فراهم‌آوردن بازار کار و زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت‌های شغلی از اهداف مهم این طرح محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این معاونت در حوزه سلامت و بهداشت و درمان نیز برای کمک به مردم با جدیت ورود می‌کند تصریح کرد: انجام مشاوره‌های حقوقی، ازدواج، پیشگیری از طلاق و موضوعاتی از این دست در خلال برپایی میز‌های خدمت در محلات و مساجد حاشیه‌نشین استان گیلان پیگیری می‌شود.

جعفری به بحث حمایت از کودکان کار و برنامه‌های جامعی که معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان برای این حوزه در دستور کار خود قرار داده است اشاره کرد و بیان داشت: تمام تلاش معاونت اجتماعی سپاه در بخش رسیدگی به معضلات و آسیب‌های اجتماعی به شناسایی و رفع علل مختلف و ریشه‌های ایجاد کننده آن معطوف شده است.

معاون اجتماعی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه میز‌های خدمت با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط با اولویت محلات حاشیه‌نشین در سطح استان برپا خواهند شد ابراز داشت: مقابله با عواملی که به ایجاد معضلات اجتماعی کمک کرده و به تشدید آن‌ها منجر می‌شوند یکی از مأموریت‌های اولویت‌دار این معاونت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ


اجرای طرح نظام مراقبت از جامعه دانش‌آموزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه قدس آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود