Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکن تیم ملی بانوان پاراگلایدر گفت: در ایران به بانوان ما فضای زیادی داده نشده که همین امر باعث فراموشی برخی از افتخارآفرینان کشورمان شده است.

فاطمه افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با رشته مسافت پاراگلایدر، اظهار کرد: رشته تخصصی من پرواز مسافت با پاراگلایدر است که حدود ۱۲۰ خلبان در هر مسابقه اجازه شرکت دارند و رقابت‌های آن پنج الی هفت روز طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر مسابقه برای خلبان‌ها مشخص می‌شود و کسی که مسیر را زودتر طی می کند نفر اول است، دیگر شرکت کننده ها به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند که در نهایت روز آخر مسابقات باتوجه به مجموع امتیازات خلبان ها جایگاه نهایی آن‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در سال چند مسابقه بین المللی خارج از ایران شرکت کنیم، تصریح کرد: برگزاری مسابقات داخل کشور مشخص نیست به همین دلیل مسابقات بین المللی را شرکت می‌کنیم تا رنکینگ جهانی داشته باشیم. در سال جاری نخستین مسابقه‌ای که شرکت کردم در کایسری ترکیه بود که این رقابت به دلیل امکانات خوب و هزینه کم برای ایرانی‌ها محبوب است.

بازیکن تیم ملی بانوان پاراگلایدر در خصوص سطح رقابت‌های دهمین دوره مسابقات بین المللی پرواز مسافت به میزبانی کایسری ترکیه، خاطر نشان کرد: مسابقات از سطح خوبی برخوردار بود، چهار رقیب اصلی داشتم که دونفر آن‌ها از ترکیه بودند و با تجهیزاتی بالاتری پرواز می‌کردند اما من با بال غیر مسابقه بازی کردم و از نتیجه‌ای که کسب شد راضی هستم.

افتخاری با اشاره به اینکه در مسابقات ترکیه تمام نفرات برتر اسپورت کلاس ایرانی بودند، تاکید کرد: محمد سمنانی و هادی خبره از اصفهان به ترتیب اول و دوم شدند، محسن منصوری از جنوب نفر سوم شد که در کل تمام نفرات برتر اسپورت کلاس ایرانی بودند و این اتفاق باعث افتخار بود.

وی در رابطه با حمایت‌هایی که از این رشته صورت می‌گیرد، گفت: دوازده سال است که پاراگلایدر کار می‌کنم و تاکنون حمایت مالی نشده‌ام، سال گذشته برای مسابقات جاکارتا سهمیه داشتیم اما اعزام نشدیم. برای مسابقات که می‌خواهیم شرکت کنیم خودمان تمام هزینه هارا پرداخت می‌کنیم و به دلیل اینکه تجهیزات قیمت بالایی دارند وسایل من یک سطح پایین‌تر از دیگر ورزشکاران است.

بازیکن تیم ملی بانوان پاراگلایدر افزود: همه ورزشکاران در ایران به خاطر علاقه‌ای که دارند فعالیت می‌کنند و به غیر از فوتبال هیچ رشته‌ای حمایت نمی‌شود.

افتخاری با بیان اینکه در بخش بانوان حمایت وجود ندارد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مسائلی که در گیر آن هستیم دیده نشدن پاراگلایدر است، برای مثال در مسابقات آسیایی جاکارتا شانزده سهمیه اعزام داشتیم که نیازی به اسپانسر نبود و فقط دولت باید پول بلیط ورزشکاران را پرداخت می‌کرد اما به ما گفتند پول آن را هم نداریم و در نهایت از ایران فقط سه نفر آقا برای این رقابت‌ها اعزام شدند.

 وی ادامه داد: برای فدراسیون انجمن های ورزشی نامه نوشتم که با هزینه شخصی به مسابقات آسیایی جاکارتا اعزام شوم اما بازهم قبول نکردند. رشته ما کم شناس است اما برای شناخته شدن باید در المپیک شرکت کنیم. متأسفانه در ایران برای برگزاری یک مسابقه مشکلات زیادی وجود دارد و از خلبان‌ها حمایت نمی‌شود.

ملی پوش اصفهانی بانوان پاراگلایدر در خصوص فعالیت رسانه‌ها، تصریح کرد:  چند سالی است که تمرکز روی انتشار ورزش بانوان به‌خصوص پاراگلایدر زیاد شده و می‌توانیم تفاوت را ببینیم که تعداد دختران بیشتری به سمت پرواز می‌آیند و  اگر افراد این رشته افزایش پیدا کنند کارهای بزرگ‌تری می‌توانیم انجام دهیم.

افتخاری اضافه کرد: در ایران به بانوان ما فضای زیادی داده نشده که همین امر باعث فراموشی برخی از افتخارآفرینان کشورمان شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پاراگلایدر فدراسیون انجمن های ورزشی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر آسیا از قزوین می‌گذرد

به گزارش "ورزش سه"، اردوی آماده سازی تیم ملی فانکشنال فیتنس بانوان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در باشگاه دختران ایران استان قزوین در حال برگزاری است.

این اردو از ۲۵ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک هفته ادامه دارد.

تیم ملی فانکشنال فیتنس بانوان ایران با ترکیب هانیه حسینی، راضیه زارعی، مهسا یادگار، سما زارعی و زهرا بهرامی در بخش انفرادی و زینب عبدلی به همراه وحیده آقایی در بخش دو نفره با هدایت ابریشم ارجمندخواه، کیمیا هاشمی و ماه فروغ صفاری برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کند.

مسابقات فانکشنال فیتنس قهرمانی آسیا از ۲۷ اردیبهشت در ازبکستان برگزار می‌شود.

????وحید رشوند

دیگر خبرها

  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • فدراسیون کاراته سال پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • فدراسیون کاراته سال بسیار پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • مسیر آسیا از قزوین می‌گذرد
  • صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر
  • نعمت‌پور: کاویانی‌نژاد و مُهمدی آماده شرکت در گزینشی‌ هستند