Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: سازمان هواشناسی کشور در پیش‌بینی شرایط جوی کشور طی ۲ روز آینده و در توصیف سامانه‌های بارشی مورد انتظار، رشد ابر همرفتی و طوفان تندری همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت برای بعدازظهر امروز دوشنبه ۳۱ تیر ماه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و برخی مناطق هرمزگان بخصوص شمال استان پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقوع صاعقه، سیلابی شدن مسیل‌ها و رو‌دخانه‌ها از پیامد‌های فعالیت این سامانه است؛ از این رو توصیه می‌شود از تردد و اسکان در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به سبب جاری شدن روان آب خودداری شود.

همچنین ناپایداری تابستانی در نوار شرقی برای امروز فردا اول مرداد ماه و وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این پدیده، کاهش شدید دید به مقادیر کمتر از ۱۰۰۰ متر در برخی جاده‌های منطقه و اختلال در ترافیک جاده‌ای و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است و توصیه می‌شود از تردد غیرضروری خودداری و با اطلاع از وضعیت جوی فعلی و پیش‌بینی آن تردد شود.

پیش بینی باران ۳ روزه در ۱۱ استان
سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران طی امروز، فردا و روز چهارشنبه در ۱۱ استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب برای برخی مناطق استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با رعد و برف و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه) علاوه بر این مناطق در برخی مناطق زاگرس مرکزی نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با صاعقه و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

طی سه روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، جنوب خراسان رضوی، یزد، شرق کرمان، جنوب سمنان و شرق اصفهان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد.

در ساعات بعدازظهر امروز و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های سمنان، گلستان، تهران، البرز و قزوین و روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات استان زنجان نیز رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده روی می‌دهد و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی سیلاب بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری درباره شرایط جوی اظهار کرد: امروز (۳۰ فروردین) در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی وقوع رگبار و رعدو برق، گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه (۳۱ فروردین) در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی اوایل هفته آتی گفت: شنبه (ول اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقو رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: دوشنبه(۳ اردیبهشت) با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکز کشور، رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و مرکزی کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره شرایط جوی دریای عمان توضیح داد: امروز (۳۰ فروردین) شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۳۱ فروردین) صاف، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی شنبه (اول اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896612

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • هوای امروز استان صاف تا کمی ابری
  • رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود