Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@12:59:00 GMT

ویلموتس بدون ترس اجازه حمله می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۰۴۰

ویلموتس بدون ترس اجازه حمله می‌دهد

سرمربی 50 ساله بعد از مدت‌ها هدایت تیم ایران را عهده‌دار شده و اتفاقا در این مدت کوتاه عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشته است؛ عملکردی مثبت و واقع‌گرا از حوزه فنی گرفته تا اخلاقی و حتی روحی و روانی.

به گزارش مشرق، ویلموتس سعی کرده از فضای جدید کاری خود در ایران لذت ببرد و از آنچه به‌عنوان امکانات و تمهیدات برای موفقیتش در نظر گرفته شده، بدون کوچک‌ترین انتقادی در راستای پیشرفت و موفقیت تیم ملی ایران استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رئیس فدراسیون فوتبال ایران به بلژیک آمد تا مذاکره کنیم، بعد من  به مدت 3 روز به تهران رفتم تا امکانات آنجا را از نزدیک ببینم. دهانم از تعجب بازماند، چون در آنجا ورزشگاهی صدهزار نفری، یک زمین چمن خوب مثل میز بیلیارد و یک مرکز ورزشی مانند توبک که زمین تمرینی تیم ملی بلژیک است، وجود داشت. بله، وقتی به ایران رسیدم، غافلگیر شدم.» اینها فقط بخشی از اظهارات ویلموتس است، درحالی که همواره به غرغرهای کی‌روش درباره امکانات ایران عادت کرده بودیم. در ادامه به حضور حدود یک‌ماهه مارک ویلموتس در ایران نگاهی گذرا خواهیم داشت و ابعاد فنی و شخصی وی را بررسی می‌کنیم.

 


  نیامده، عاشق ایران شده

«من عاشق کشف کشور‌های جدید هستم و کنجکاوی هم دارم. باید با فرهنگ ایران سازگار شوم. در زمان حضورم در تهران متوجه شدم بسیار تمیز است و در همه‌جا گل می‌بینید. فکر می‌کنم مانند یک شهر اروپایی و واقعا عالی است. ما مرکز تمرینی جادویی داریم. محل تمرین ما در جایی اعجاب‌انگیز مشرف به رشته‌های کوه‌ است.»

ویلموتس نیامده، عاشق کشورمان و غذاهای لذیذش شده است. از کوچک‌ترین فرصتی برای گشت‌وگذار در تهران استفاده می‌کند؛ از حضور چندباره در پل طبیعت گرفته تا دربند و درکه‌گردی. فعلا تهران با ترافیک و گردوغبار و شلوغی‌اش چشم مرد بلژیکی را گرفته و خودش این اوضاع و شرایط را به‌شدت دوست دارد.

 خانواده ویلموتس در راه تهران

مارک دو دختر دارد و عاشقانه آنها را دوست دارد. او با همسرش فوق‌العاده رابطه صمیمانه‌ای دارد و از کوچک‌ترین فرصت برای تماس تصویری با آنها برای رفع دلتنگی‌اش استفاده می‌کند. طبق آخرین شنیده‌ها، آنها برای پیوستن به مرد خانواده در راه تهران هستند و به‌زودی برای اقامت به کشورمان می‌آیند. در همین بین و برای اینکه ویلموتس آنها را بیشتر ترغیب کند، مرتب ویدئوهایی را برای آنها ارسال می‌کند تا اشتیاق‌شان برای سفر به تهران هرچه بیشتر شود. فیلم‌های حضور در برج میلاد و پل طبیعت به‌عنوان جاذبه‌های تهران برای همسر ویلوتس ارسال شده و او قول داده خیلی‌زود به همسرش در تهران ملحق شود. شاید خیلی‌ها ندانند ویلموتس در مزرعه‌ای که دارد گاهی با کشاورزی اوقاتش را سپری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مخالفت دولت با درخواست 10 میلیون دلاری تاج



 طارمی زیرنظر گلر مارسی

در لیست جدید تیم ملی، خبری از بازیکنان لژیونر نبود، چراکه این اردو خارج از روزهای فیفادی برگزار شد. با این حال، این‌دسته از بازیکنان به‌خصوص آنهایی که فعلا تیم خاصی ندارند، در جریان این اردو زیرنظر سرمربی و کادرفنی تیم ملی قرار داشتند.

در جریان برگزاری مینی‌کمپ 3 روزه تیم ملی و بعد از برگزاری تمرینات این تیم که عمدتا با حضور بازیکنان تازه‌وارد برگزار شد، مهدی طارمی تمرینات اختصاصی خود را زیرنظر مستقیم ویلموتس و با طراحی تمریناتی که وحید هاشمیان برایش در نظر گرفته بود، پیگیری می‌کرد و این درحالی بود که لوران اسپینوسی، مربی گلرهای تیم ملی شخصا در درون دروازه ایستاده تا حریف تمرینی آقای گل سابق فوتبال ایران برای مهار ضربات وی باشد. تمریناتی که گاها تا 120 دقیقه به طول می‌انجامد.

اسپینوسی که همبازی سابق فابین بارتز به شمار می‌رود و حضور در درون دروازه المپیک مارسی را در کارنامه دارد، در 3برهه زمانی به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌ها با این تیم فرانسوی همکاری کرده است.

 هاشمیان محور اردوهای تیم ملی

وحید به‌شدت به دل سرمربی بلژیکی نشسته تا جایی که این مربی تبدیل به مرد محوری اردوها شده است. از مشورت درباره هر موضوعی تا ارتباط گرفتن با بازیکنان از طریق این مربی و باعث شده نقش هلی‌کوپتر در تیم ملی بسیار پررنگ باشد.

در تمرینات نیز هاشمیان طراحی تمرینات، گرم کردن بدن‌ها، زیرنظر گرفتن بخش مهمی از تمرینات و سایر موارد را برعهده دارد و به‌نوعی وحید در این بین گوش و چشم و زبان ویلموتس محسوب شده و نباید به‌سادگی از نقش کلیدی وی در اردوهای تیم ملی عبور کرد.

 زنجیرها باز شد

بعد از بازی تیم‌های ملی امید و بزرگسالان این فرصت دست داد تا با یکی از بازیکنان تیم ملی به صورت خصوصی صحبت کنیم. وی خیلی مایل نبود نامش رسانه‌ای شود، اما بعد از کلی تعریف و تمجید از رفتار و اخلاق سرمربی بلژیکی این‌طور عنوان کرد که ویلموتس زنجیرها را از پاهای بازیکنان باز کرده و آنها برخلاف دوران گذشته بدون واهمه می‌توانند روی دروازه حریفان حمله کنند. وی افزود که کی‌روش از گل خوردن تیم ملی وحشت داشت و به همین دلیل به بازی دفاعی رو می‌آورد، اما ویلموتس از این موضوع کمترین نگرانی‌ای ندارد و با چیدن ترکیب 4-4-2 هجومی از بازیکنان می‌خواهد به‌راحتی به باز کردن دروازه حریفان فکر کنند و درواقع این همان تیم ملی‌ای است که مردم و هواداران دوستش دارند.

ویلموتس در این زمینه می‌گوید: «بدیهی است که بعد از 3 جلسه تمرین نمی‌توان همه‌چیز را تغییر داد، اما در بازی تدارکاتی با کره صاحب 16 موقعیت گل شدیم. این چیزی نبود که قبلا از تیم ملی دیده شده باشد. نترسیدم و تلاش کردم بازی رو‌به‌جلو را اجرا کنم. این طرح و فلسفه من در تمام تیم‌ها بوده است.»

  قدردانی از مربیان باشگاهی

سرمربی تیم ملی با انتشار پیامی خطاب به سرمربیان تیم‌هایی که بازیکن یا بازیکنانی از باشگاه‌هایشان در اردوی اخیر تیم ملی قرار داشت، از همراهی آنها تقدیر کرد و نوشت: «همکار عزیزم؛ از اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توسط فدراسیون فوتبال، فرصت همراهی نماینده شایسته و سخت‌کوش آن باشگاه با تیم ملی فوتبال ایران در مینی‌کمپ ماه جولای را دادید، صمیمانه سپاسگزارم. با آرزوی بهترین‌ها در طول فصل آتی... مارک ویلموتس.»

رفتاری که در گذشته کمتر نمونه آن را مشاهده کرده بودیم و این نشان می‌دهد این مربی برای تعامل و همفکری با محوریت در کنار هم بودن آمده و نه برای تقابل و تعارض با کلیت فوتبال ایران!

در همین راستا چندی پیش، نشست هم‌اندیشی کادرفنی تیم‌های ملی فوتبال با هدف تعامل و ایجاد وحدت رویه در برنامه‌های کلیه تیم‌های ملی فوتبال با حضور مهدی تاج، محمود شیعی، ابراهیم شکوری، محمدرضا ساکت، مارک ویلموتس، اکبر محمدی و مرتضی محصص اعضای کادرفنی و مدیریتی تیم‌های ملی فوتبال پایه در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

 همگام‌سازی تیم‌های ملی

سبکی که ویلموتس ارائه می‌دهد درحال جا افتادن  بین تیم‌های ملی رده‌های سنی بوده و نشست هم‌اندیشی دو هفته گذشته کادرفنی تیم‌های ملی که به‌نوعی معارفه ویلموتس با سایر مربیان بود نیز در همین راستا برگزار شد. وقتی پورموسی، سرمربی تیم ملی جوانان بعد از بازی تدارکاتی این تیم می‌گوید ما همان سبک تیم ملی را در بازی با گل‌ریحان بازی کردیم، یعنی همگام‌سازی در تمامی تیم‌های ملی و جالب اینکه قرار است وی به‌عنوان مدیر فنی، تیم ملی امید را در رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک که دی‌ماه در تایلند برگزار می‌شود نیز همراهی کند.

او در پایان جلسه هم‌اندیشی ضمن تشکر از مربیان تیم‌های ملی اعلام کرد این آمادگی را دارد که نشست‌هایی با این مربیان داشته باشد تا وقتی که بازیکنی از رده‌ای به رده بالاتر می‌رود از صفر شروع نکند.

 فعلا همه دوستش دارند

ویلموتس در این مدتی که در ایران بوده همه را مجذوب رفتارش کرده است. خونگرم و خاکی است، با اینکه بخشی از تعهدات فدراسیون بابت پرداخت مطالباتش اجرایی نشده، اما بی‌توجه به مسائل مالی به بهترین شکل و با یک برنامه‌ریزی خوب کارها را پیش برده و ذره‌ای کج‌رفتاری در این زمینه از خود بروز نداده است. مدام در مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های خارجی انجام می‌دهد به تعریف و تمجید از کشور ایران و شرایط فنی فوتبال ایران می‌پردازد. البته او به‌تازگی به کشورمان آمده و فعلا همه‌چیز به جز پرداختی‌ها روی روال است، اما باید تا روز سختی‌ها و ناملایمات هم صبر کرد تا ببینیم آیا رفتار و کردار این مربی مثل همتایان گذشته‌اش در تیم ملی تغییر خواهد کرد یا خیر. هرچه باشد سرمربی بلژیکی حداقل تا 2 سال دیگر (سال 1400) و تعیین‌تکلیف صعود تیم ملی به جام‌جهانی به‌عنوان سرمربی هدایت کشورمان را عهده‌دار خواهد بود و امیدوار به کمترین تغییرات رفتاری از سوی وی در این سال‌ها خواهیم ماند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه‌نویی: این بازی را با پاهای خون‌آلود بردیم

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: زمین چمن مصنوعی ورزشگاه عشق‌آباد لذت فوتبال را گرفت و امیدواریم دیگر اجازه بازی در این زمین را ندهند.

به گزارش تابناک ورزشی، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار برابر ترکمنستان اظهار داشت: اجازه بدهید به تیم ترکمنستان به خاطر بازی خوبی که انجام داد، تبریک بگویم، این تیم سرمربی بسیار خوبی دارد. در عین حال باید بگویم این زمین (چمن مصنوعی ورزشگاه عشق‌آباد) لذت را از فوتبال گرفت و از AFC و فیفا تعجب می‌کنم که چطور اجازه دادند در این زمین بازی بین‌المللی انجام شود. این زمین لذت فوتبال را گرفت.

وی در ادامه افزود: دیروز وقتی زمین را دیدیم، مجبور شدیم تغییراتی در تیم ایجاد کنیم و بازیکنانی را که احتمال مصدومیت داشتند، در این بازی استفاده نکردیم. نکته تاریک این بازی زمین بود و بسیاری از مربیان مانند مانچینی به این نوع زمین‌ها انتقاد کرده‌اند. فیفا و AFC باید به این موضوعات رسیدگی کنند، چون چنین زمین‌هایی زیبایی را از فوتبال می‌گیرد.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که «چند تن از این بازیکنان که امروز بازی کردند جزو بازیکنان اصلی تیم ایران بودند؟»، گفت: آنهایی که جزو 23 نفر هستند، بازیکن اصلی ما به حساب می‌آیند. برخی از این بازیکنان در تهران حضور داشتند و برخی در این بازی، ولی مسئله مهم این بود که دوباره از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم. می‌توانستیم با اختلاف دو سه گل به پیروزی برسیم و البته در دقایق آخر این احتمال وجود داشت بازی به تساوی کشیده شود. 

وی در خاتمه تصریح کرد: تیم ترکمنستان بازی خیلی خوبی انجام داد و به خوبی توپ را در زمین می‌چرخاند، اما زمین هم برای آنها هم دردسر داشت. شاید ترکمنستانی‌ها نسبت به ما بیشتر عادت داشتند، اما زمین کار را برای آنها هم سخت کرده بود. مچ و پای خیلی از بازیکنان ما به خاطر زمین خون‌آلود شد. هوا و بارندگی خوبی در این شهر وجود دارد، اما زمین چمن مصنوعی است و این خیلی باعث تعجب است. اگر چمن مصنوعی استاندارد بود باز قابل تحمل بود، اما این زمین مثل موکت بود و امیدوارم فیفا و AFC به این موضوع ورود کنند و دیگر اجازه ندهد در این زمین‌ها بازی انجام شود.

دیگر خبرها

  • نبیل باهویی: بدون شک پرسپولیس قهرمان می‌شود؛ از خورشت بادمجان خیلی خوشم آمد!
  • جوابیه مدیر تراکتوری به ادعای تند سپاهان!
  • جوابیه داور سابق به ادعای مدیر سپاهان!
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک بازی ایران و ترکمنستان بود
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک بازی بود
  • قلعه‌نویی: این بازی را با پاهای خون‌آلود بردیم
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک این بازی بود؛ امیدوارم فیفا به این موضوع ورود کند
  • قلعه‌نویی: بازی روی چمن مصنوعی لذت فوتبال را گرفت
  • شکایت دوباره قلعه‌نویی از چمن مصنوعی عشق‌آباد