Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی آمریکا ادعای دخالت ایران در امور ونزوئلا را باری دیگر تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری با طرح ادعایی علیه ایران مبنی بر داشتن فعالیت‌هایی در ونزوئلا و نیم‌کره غربی مدعی شد که ایران و حزب‌‎الله از ابزارهای غیرقانونی دیکتاتوری مادورو برای سرکوب، شکنجه و کشتار مردم بی‌گناه ونزوئلا حمایت کرده و به طور مستقیم امنیت منطقه را تهدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این ادعاها افزود: ما به افشای هم‌دستان مادورو و تلاش‌های ایران برای فعالیت‌های در نیم‌کره غربی ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، این ادعای جان بولتون علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آمریکا با فعالیت‌هایی مداخله‌جویانه در ونزوئلا و حمایت از خوان گوآیدو، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور، امنیت و ثبات آن را تهدید می‌کند.

علاوه بر این، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با انتشار پیامی در حساب کاربری‌اش در توئیتر از دیدار خود با وزیر امورخارجه کشورمان در کاراکاس خبر داد و نوشت:دیداری موفقیت‌آمیز با عالیجناب محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران داشتم. من از حمایت شما از ونزوئلا در برابر محاصره امپریالیسم (علیه ونزوئلا) قدردانی می‌کنم. ما تمایل خود را برای تحکیم روابط دوجانبه اعلام می‌کنیم.

پیش از این سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص دخالت ایران در امور داخلی ونزوئلا را مضحک خواند و آنرا تقبیح کرده بود.

وی افزود: آمریکای ترامپ می‌خواهد همچون قرن نوزدهم آمریکای لاتین را تبدیل به حیاط خلوت خود نماید، غافل از اینکه ملت‌های جهان و آمریکای لاتین بیدار شده‌اند و چرخ زمان به عقب باز نمی‌گردد.

موسوی همچنین در این باره گفت: در حالی که به درخواست دولت ونزوئلا متخصصین ایرانی تلاش می‌کنند به بهبود سیستم آب و برق در آن کشور کمک کنند، آمریکا سی میلیارد دلار ذخایر ارزی ونزوئلا را غارت کرده و ملت آن را آماج تروریسم اقتصادی خود قرار داده است و از آنها می‌خواهد علیه دولت مشروع خود شورش کنند یا گرسنگی بکشند. این اقدام آمریکا دخالت آشکار و خودسرانه در امور داخلی ونزوئلا بوده و به شدت محکوم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران ونزوئلا آمريكا جان بولتون حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای گستاخانه وزیرخارجه انگلیس در گفتگو با امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه و در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وگو با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود درباره حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

سپاه پاسداران ایران شامگاه شنبه با صدها پهپاد و موشک به اهدافی در اراضی اشغالی در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق در روزهای گذشته حمله کرد.

طرح حمله به اسرائیل کاملاً هوشمندانه و در سطح توقع مردم بود

کامرون با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ایران و حق مشروع ایران برای دفاع از خود در قبال اقداماتی خلاف قوانین بین‌المللی همچون حمله به اماکن دیپلماتیک، گفت: امروز در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، رسما و قویا حمله ایران به اسراییل را محکوم کردم.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: به وضوح گفتم که ایران باید این حملات بی‌ملاحظه را متوقف کند، تنش‌زدایی انجام دهد و کشتی «ام‌اس‌سی‌ آریز»( MSC Aries) را آزاد کند.

امیرعبداللهیان ساعاتی پیش، در واکنش به این حمله گفت: محدود بودن در دفاع مشروع و تنبیه رژیم صهیونیستی به این معناست که ما هیچ هدف غیرنظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم و نیروهای ما مکان اقتصادی و جمعیتی را هدف قرار ندادند و حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات این رژیم علیه سفارت ایران بود، دقت لازم برای برخورد و پاسخ مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 844449 برچسب‌ها انگلیس حسین امیرعبدالهیان اسرائیل خبر ویژه موشک رژيم صهيونيستى ایران

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • ادعای گستاخانه وزیرخارجه انگلیس در گفتگو با امیرعبداللهیان
  • بولتون: بازدارندگی اسرائیل و آمریکا شکست سنگینی خورد
  • جان بولتون: قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل ناکام مانده است
  • تشریح عملیات شب گذشته از زبان سرلشکر باقری | عملیات خاتمه یافت اما ... | آمریکایی ها اگر دخالت کنند امنیت نخواهند داشت