Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برداشت سیر در سطح ۹۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بهار آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن سیر از مزارع شهرستان بهار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: بخش مرکزی این شهرستان از مناطق عمده کاشت سیر در بهار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی گفت: برداشت سیر در شهرستان بهار تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخلی به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن محصول سیر در این بخش تولید و روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد گفت: سیر به عنوان یگ گیاه دارویی مؤثر در درمان بیماری‌هایی همچون فشار خون، بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول خون و خواص ضد انگلی، ضد میکروبی، درمان بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

کد خبر 4672307

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی همدان سیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت

منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: کشت چغندر بهاره از اوایل فروردین ماه آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و برداشت آن نیز در اوخر مهر ماه انجام می‌گیرد.

او افزود: سطح ابلاغی کشت چغندرقند بهاره در شهرستان ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است که کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همراهی و کمک کارشناسان کارخانه قند مرودشت در تلاش جهت تحقق کشت سطح ابلاغی هستند. 

امیریان گفت: عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه، پرداخت مساعدت به چغندرکاران، بازدید کارشناسان و خرید تضمینی از اقدامات حمایتی دولت به منظور توسعه کشت این محصول استراتژیک است و همچنین وجود صنایع تبدیلی مناسب در شهرستان و ادوات کاشت تا برداشت مکانیزه از جمله موارد توسعه کشت این محصول در شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند بهاره با عیار ۱۶ درصد در سال زراعی جاری ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام شده است.

امیریان بیان کرد: کاشت چغندرقند در تناوب با سایر محصولات شتوی، کنترل علف‌های هرز و اثرات به زراعی را به دنبال دارد و مقاومت در استرس‌های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول است.

این مقام مسئول افزود: متوسط برداشت محصول در این شهرستان ۷۰ تن در هکتار است که بیش از ۸۵ درصد مزارع کشت شده با روش‌های نوین آبیاری می‌شوند که در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت توت فرنگی در بابلسر
  • برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم در آبادان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد