Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت خارجه انگلیس می‎گوید جرمی هانت با همتایان فرانسوی و آلمانی خود درباره موضوع توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز گفت‎وگو کرده است. تاریخ انتشار: 09:58 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۱۰۱ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس با همتایان فرانسوی و آلمانی خود در مورد نفتکش توقیف شده این کشور در خلیج فارس به صورت تلفنی رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وزارت خارجه انگلیس، هانت به صورت تلفنی با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «ژان لودریان» وزیر خارجه فرانسه درباره آنچه نحوه واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خوانده شده، مشورت کرده است.
دفتر وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای مدعی است وزرای خارجه فرانسه و آلمان ضمن اعلام موافقت با وزیر خارجه انگلیس در مورد اولویت امنیت ترانزیت در تنگه هرمز برای کشور‌های اروپایی، توافق کردند در این زمینه با یکدیگر در تماس نزدیک باشند و به همکاری ادامه بدهند.   نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه شب گذشته به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی استان هرمزگان یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز به دلایلی مانند دفع پسماند، برخورد با کشتی صیادی ایران و خاموش کردن سیستم ردیاب خود توقیف کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس هایکو ماس آلمان ژان ایو لودریان فرانسه ایران نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه چین نسبت به اتهام جاسوسی اتباع آلمانی برای این کشور واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که اتهام های آلمان مبنی بر بازداشت جاسوسانی که برای چین کار می کردند، بی اساس و فریبکاری سیاسی است.

وزارت خارجه چین از این کشور خواست تا از دروغ پراکنی علیه این کشور دست بردارند.

سفارت چین در برلین هم این اتهامات را رد کرده و از آلمان خواسته از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن آن، دست بردارد.

سه آلمانی به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شدند. دادستان آلمان اعلام کرده این افراد از دو سال پیش، اطلاعات حساس را در اختیار دستگاه های اطلاعاتی چین قرار داده اند.

براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

کد خبر 6086794

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه