Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@17:45:09 GMT

نیات واقفان متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۴۳۱

نیات واقفان متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، 30 تیرماه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه کردستان، اظهار کرد: این دنیا همواره میدان آزمایش و امتحان الهی است و کسی که بتواند به موقع به این آزمایش جواب دهد، پیروز میدان آزمایش الهی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خداوند از زمانی که انسان را آفریده تا زمانی که میمیراند، به حسابش رسیدگی می‌کند، افزود: در این راستا افرادی که در این دنیا مسئولیت‌هایی را می‌پذیرند باید از فرصتی که خداوند در اختیارشان قرار داده بهترین استفاده را ببرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: وقف یکی از کارهای خیری است که صدقه جاریه بوده و بعد از مرگ نتیجه و بازخورد این عمل خیر به فرد برمی‌گردد.

وی با اعلام اینکه خیرانی که می‌خواهند آثار و برکاتشان بعد از مرگ در این دنیا بماند اموال خود را وقف می‌کنند، بیان کرد: وقف می‌تواند در بُعد معنوی، عبادی، فرهنگی، خدماتی و یا مالی باشد.

مسئولیت سنگین اوقاف 

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مسئولیت اوقاف مسئولیت بسیار سنگینی است، اعلام کرد: باید سنت حسنه وقف و فرهنگ وقف در جامعه بیشتر ترویج شود چراکه شناخت مردم از این سنت حسنه می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

وی افزود: تعداد زیادی از موقوفات در گذشته به اموری اختصاص یافته که امروز دیگر نیاز جامعه نیست لذا باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوان در بخش‌های دیگر هزینه شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر تغییر نیت واقفان متناسب با نیاز روز جامعه عنوان کرد: مسئولان و فعالان این عرصه باید تمام تلاش خود را برای تغییر نیات مردم بکار گیرند.

فعالیت مسئولان در شأن نظام اسلامی باشد

حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما در حکومتی مسئولیت پذیرفته و می پذیریم که اسلامی و برگرفته از رای مردم بوده و در راس آن ولی امر، فقیه و عادل قرار دارد.

وی افزود: مردم ناظر بر عملکرد ما هستند که در این راستا باید فعالیت مسئولان در خور شأن نظام مقدس انقلاب اسلامی باشد و هنگام خروج از مسئولیت مردم به نیکی از آنان یاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تأکید کرد: وقتی فردی مسئولیتی را می پذیرد باید فعالیتش به گونه‌ای باشد که مردم از نوع رفتار و مدیریتش احساس کنند که نماینده‌ای از حکومت اسلامی و از بطن جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امیدواریم در شرایطی که نیاز به وحدت و همدلی بیشتر بین مردم و مسئولان استان است بتوانیم با ایجاد نشاط و امید بر ایجاد همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان بیفزاییم.

مسئولان اخلاق قرآنی داشته باشند

ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج در این مراسم اظهار کرد: هر فرد مسلمانی بخصوص مسئولان باید دارای چهار خصلت ویژه باشند که یکی از آنها صداقت و صادق بودن در انجام مسئولیتی است که برعهده دارند.

وی امانتداری را یکی دیگر ازاین ویژگی‌ها اعلام کرد و افزود: مسئولیت یک امانت بسیار گرانبها در دست مسئولان است لذا باید فرصت را از دست نداده و این ادای امانت را صادقانه و دلسوزانه انجام دهند و همیشه خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانند.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: علاوه بر این خصلت‌ها مسئولان باید اخلاق اسلامی و قرآنی داشته باشند چرا که وقتی یک فرد مسئول دارای اخلاق قرآنی باشد، محبوبیت وی در عمق قلوب مردم ثبت می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در این آیین از خدمات حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی تقدیر و حجت‌الاسلام محمد کاروند، به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه کردستان معرفی شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا کردستان وقف اوقاف نیات واقفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محسنی اژه ای در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائدیه گفت: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • هشدار جدی پزشکیان به مسئولان /بترسید از اینکه.../نیاز به گشت ارشاد مدیران نیست، در آمریکا هم می‌دانند ما در اینجا چه می‌کنیم!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • خواسته‌های خانواده‌های شهدای تنگستان با جدیت دنبال می‌شود
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • قانون نانوشته!
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود