Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از وبگاه «دیفنس بلاگ»؛  آمریکا قصد دارد به بهانه تهدیدهای روسیه یک پایگاه نظامی به جامانده از دوران جنگ سرد و تأسیسات مرتبط آن‌را برای استقرار حجم بیشتر تجهیزات و پرسنل نظامی بروز رسانی کند.

 

آمریکا با این اقدام می‌تواند از هواپیماهای سنگین باربری خود چون «لاکهید سی-۵ گالکسی» استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، تأسیسات نظامی آمریکا در فرودگاه «کپلاویک» در ایسلند قرار دارد و فرماندهی مهندسی نیروی دریایی آمریکا قصد دارد طی درخواست رسمی از شرکت‌های مرتبط بخواهد تا عملیات بروز رسانی باندهای این پایگاه را برعهده گیرند.


این پایگاه که در جنگ جهانی دوم توسط ارتش آمریکا ساخته شده، وظیفه انتقال پرسنل و تجهیزات آمریکا به اروپا را بر عهده داشت. این پایگاه از سوی نظامیان آمریکا به عنوان بخشی از نیروهای ناتو بین سال های 1951 تا 2006 مورد استفاده قرار می‌گرفت.
به نوشته این وبگاه، دولت آمریکا قصد دارد با بروز رسانی تسهیلات این پایگاه نظامی دسته پروازی از هواپیماهای سوخت‌رسان خود را در آنجا مستقر کند.


نیروی هوایی آمریکا چندی قبل نیز 12 جنگنده «اف-15» به همراه پرسنل مورد نیاز را به ایسلند اعزام و هدف آن‌را مراقبت هوایی از منطقه مقابل روسیه اعلام کرد.
دیفنس بلاگ چندی قبل نیز از استقرار جنگنده‌های اف-15 ارتش آمریکا در آلمان، از دیگر متحدان آمریکا و به بهانه مقابله با تهدید روسیه خبر داده بود.

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پایگاه نظامی آمریکا ایسلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین در محورهای مختلف ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور موفق شدند مواضع خود را در محور دونتسک، بهبود بخشند. در درگیری در این منطقه، نیروهای مسلح اوکراین در روز گذشته ۴۷۰ نظامی خود و نیر ۲۰ خودرو را در این منطقه از دست داده‌اند.

بنا به این گزارش، ارتش اوکراین ۵۰۰ سرباز خود را در مسیر آودیوکا و کوپیانسک از دست داده است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در مسیر دونتسک جنوبی، ارتش اوکراین حدود ۱۵۰ نظامی دیگر خود را از دست داد. در درگیری در مسیر بلگورود، حدود ۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در محور خرسون هم ۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور همچنین توانستند سامانه پدافند هوایی ارتش اوکراین منهدم کنند.

کد خبر 6078130

دیگر خبرها

  • جواب رد فیلیپین به آمریکا و دادگاه بین‌المللی کیفری
  • خدمات‌رسانی پایگاه‌های اجتماعی پایانه‌های مسافربری به ۲۴۶ بیمار اعصاب و روان در سال گذشته
  • کوروش احمدی، دیپلمات بازنشسته: هماهنگی بین شماری از کشورها برای رهگیری پرتابه های ایران قابل تامل است/ احیا بازدارندگی ایران به میزان موفقیت پاسخ بستگی دارد/ احتمال ماجراجویی بیشتر نتانیاهو وجود دارد
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار و ۲۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • این ۲ پایگاه نظامی اسرائیل هدف موشک های سپاه پاسداران قرار گرفت +اینفوگرافیک
  • ببینید | فرود آمدن گروه جدیدی از موشک‌های سپاه بر سر یک پایگاه نظامی اسرائیل
  • ساحل سیاه ایسلند یکی از غیرمعمول‌ترین ساحل‌های جهان (فیلم)
  • طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس
  • آمریکا چین را به تغذیه ماشین جنگی روسیه متهم کرد/ پکن هشدار داد
  • ادامه روند نزدیک‌تر شدن روابط نظامی نیجر و روسیه