Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@16:26:53 GMT

جنجال سینما بر سر سرگروهی استقلال

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۵۵۸

جنجال سینما بر سر سرگروهی استقلال

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار از اکران عید سعید فطر به سر گروهی سینما استقلال بر روی پرده نقره ای قرار گرفت و حالا بعد از ۷ هفته اکران مدیر پخش فیلم سینمایی ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگوئی در مصاحبه ای ادامه این اکران را غیرقانونی دانسته و معتقد است که دلیل ادامه اکران یک فیلم بعد از مدت قانونی به سرگروهی یک سینما تنها به دلیل حمایت مسئولان می‌تواند رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته سعید خانی مدیر پخش خانه فیلم در مصاحبه ای با بیان اینکه اگر مسئولان بخواهند از فیلمی حمایت کنند و آن را بیشتر از زمان مقرر روی پرده نگه دارند کاری خلاف قانون صورت گرفته، گفت: برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی هزینه بسیاری دارد و اگر قرار باشد تغییری در زمان نمایش فیلم ایجاد شود، برنامه‌ریزی پخش یک فیلم به هم می‌ریزد.

وی درباره اکران فیلم سینمایی ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌هایی که داشتیم، قرار بود از دوم مرداد ماه این اثر روی پرده برود اما متوجه شدیم که قرار است از فیلمی که قبل ما روی پرده رفته حمایت شود، به همین دلیل اکران ما با تاخیر صورت خواهد گرفت. شورای صنفی نمایش باید شرایطی را فراهم کند که هر فیلم بتواند در زمان خودش روی پرده برود زیرا صاحبان فیلم هزینه‌های بسیاری را برای تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها صرف می‌کنند و هر چه جلوتر می‌رویم به ماه محرم نزدیک می‌شویم و در این ماه نیز معمولاً با افت مخاطب مواجه هستیم.

وی افزود: با این کاری که انجام می‌شود ممکن است از یک فیلم حمایت شود اما دیگر آثار نابود خواهند شد و فضای کلی سینما به هم می‌ریزد. ما در شرایطی به سر می‌بریم که سینما فیلم جدید می‌خواهد تا فروش‌ افزایش یابد. همین عقب افتادن نمایش فیلم‌ها باعث می‌شود برنامه ریزی بسیاری دیگر از فیلمسازان و صاحبان آثار هم دچار مشکل شود. با این وضعیتی که تعداد زیادی فیلم پشت در سینماها در انتظار اکران هستند، به تعویق افتادن نمایش فیلم‌ها و برخوردهای موردی و سلیقه‌ای شرایط را سخت‌تر خواهد کرد.

بعد از انتشار این مصاحبه محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد طی بیانیه ای که در صفحه رسمی این فیلم سینمای نوشت: بدینوسیله اعلام می‌کنم به دلیل مصاحبه‌های خلاف واقع مدیر پخش «خانه فیلم» که از به تاخیر افتادن اکران فیلمشان در سرگروه استقلال مطرح کرده‌اند، از حق فیلم خود جهت ادامه اکران در سرگروه سینما استقلال (با توجه به ماده ۱۵ در فصل چهارم آیین نامه اکران) صرف نظر می‌کنم و همچون فیلم‌های دیگر (مانند فیلم متری شش و نیم که نزدیک به پنج ماه است اکران است)، با سینماهای زیرمجموعه خود به اکران این فیلم ادامه می‌دهم و همچنین از مردم بابت استقبال بسیار عالی‌شان از فیلم شبی که ماه کامل شد تشکر کرده و امیدوارم همین استقبال خوب ادامه داشته باشد که سینما مدیون حمایت‌های مردم از اکران فیلم‌های روی پرده است. البته امیدوارم که فیلم پخش کننده مذکور ناراضی، واقعاً آماده اکران باشد و از این هفته اکران کند و دلیل این اعتراضش حربه تبلیغاتی غیر اخلاقی نباشد که در این صورت مصاحبه او بار حقوقی دارد و قطعاً از دفتر پخش کننده به مراجع قضایی مربوطه شکایت خواهم کرد.

در همین راستا غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی گفته است: آقای قاسمی نظر خود را بیان کردند و این موضوع برای اجرایی شدن باید در جلسه شورای صنفی نمایش طرح موضوع و درباره آن تصمیم گیری شود.تا جلسه روز یکشنبه، فیلم شبی که ماه کامل شد در سینمای سرگروه اکران می شود تا پس از آن در جلسه راجع به آن تصمیم گیری شود.

بنا بر ماده ۱۵ فصل ۴ آیین نامه اکران فیلم سینمایی با موضوع ارزشی می تواند تا ۱۰ هفته در صورت پر کردن کف فروش معادل 10 میلیارد تومان در سینماهای سرگروه به اکران خود ادامه دهد و سپس در سینماهای زیرگروه روی پرده بماند که نمایش شبی که ماه کامل شد با نظر شورای صنفی در این دسته قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین یک استقلالی به جریمه و جنجال حسینی | فیلم

در پی اقدام حسین حسینی دروازه بان تیم استقلال در به آغوش کشیدن هوادار زن استقلال؛ امیرحسین صادقی پیشکسوت استقلال گفت: جریمه 300 میلیونی و گرونترین جریمه‌ای بود که میشد لحاظ بشود!/آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیانیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینماداران
  • کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهواره‌ای
  • ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی
  • مست عشق؛ زندگی مولانا و شمس در پرده سینما + جزئیات اکران
  • کنایه سنگین یک استقلالی به جریمه و جنجال حسینی | فیلم
  • ستاره‌های پشت پرده سینما چه کسانی بودند؟ | ماموریت ویژه فیلم‌برها در تهران قدیم
  • رشد ۱۸ درصدی مخاطبان سینما در هفته پایانی فروردین
  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • هزینه ۱۰۰ میلیاردی سینما برای تبلیغ در شبکه GEM