Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، انتخاب رشته سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیاری در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی تا دوم مردادماه ۹۸ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی ۶ تیرماه ۹۸ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کارنامه نهایی این آزمون ۲۲ تیر ماه ۹۸ بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت.

زمان انتخاب رشته - محل آزمون دستیاری دندان پزشکی از ساعت ١٨ روز یکشنبه ۳۰ تیرماه آغاز شده است و تا ساعت ٢٤ روز چهارشنبه ۲ مرداد ماه ۹۸ ادامه دارد. همچنین داوطلبان می‌توانند در این بازه زمانی نسبت به ویرایش انتخاب محل تحصیل  خود اقدام کنند.

بر اساس مصوبه شورای آموزش دندان پزشکی و تخصصی، کسانی که حد نصاب نمره را کسب کرده اند «٥٠ درصد نمره قابل کسب» مجاز به انتخاب رشته - محل خواهند بود.

گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های آزمون دستیاری دندان پزشکی، بر اساس نمره کل تراز به درصد «ویژه همان رشته تخصصی» مندرج در کارنامه، سهمیه و اولویت انتخاب رشته - محل که توسط خود داوطلب تعیین شده، انجام خواهد شد؛ لذا داوطلب موظف است بر اساس نمره کل تراز اکتسابی، ظرفیت موجود در رشته امتحانی و علاقه شخصی نسبت به انتخاب رشته - محل تحصیل خود اقدام کند.

تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ٥٠ درصد نمره آزمون، مجاز به انتخاب رشـته - محل شده‌اند، می‌توانند حداکـثر ٥٠ رشته - محل «به استناد مصوبه سی و هفتمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی» مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویـت مورد نظر، در فرم انتخاب رشته - محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است؛ انتخاب کنند.

متقاضیان سهمیه بومی، می‌توانند در همان ٥٠ انتخاب رشته - محل آزاد خود، ٥٠ رشته - محل بومی را نیز انتخاب کنند. معیار پذیرش داوطلبان ابتدا نمره  کسب شده و سپس اولویت رشته - محل انتخابی داوطلب خواهد بود.

لازم به ذکر است، مهلت تعیین شده جهت انتخاب رشته - محل تحصیل، در زمان مقرر قابل تمدید نیست. عدم تکمیل فرم انتخاب رشته - محل تحصیل در زمان مقرر، به منزله انصراف داوطلب محسوب می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون دستیاری دندانپزشکی نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی مرکز سنجش و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

 اکبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشکده دندانپزشکی از سال ۱۳۹۰ در بیرجند راه‌اندازی شد و اکنون ۳۶۰ دانشجو در حال تحصیل دارد.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ دانشجو انتقال از خارج بوده، ۱۵ دانشجوی اتباع خارجی و مابقی دانشجویان سراسری هستند که از این تعداد هم ۳۰ درصد تعهدی خراسان جنوبی محسوب می‌شوند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هفت دوره فارغ‌التحصیلی در این دانشکده برگزار شده است عنوان کرد: ۱۵۰ دانشجو تاکنون از دانشکده داندانپزشکی بیرجند فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی گفت: در زمینه تجهیزات دانشکده دندانپزشکی مشکل خاصی نداریم، اما بخشی از ساختمان استیجاری است که امیدواریم با تکمیل پروژه در حال ساخت تا خرداد امسال این مشکل هم رفع شود.

اکبری، گرانی مواد مصرفی و فرسودگی تجهیزات را از دیگر مشکلات دانشکده برشمرد و عنوان کرد: اکنون پذیرش دانشجو در دانشکده دندانپزشکی بیرجند با ظرفیت کامل انجام می‌شود لذا به میزان کافی دندانپزشک داریم، اما نیاز است به خوبی توزیع انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشکده اکنون ۱۲۰ یونیت دندانپزشکی دارد گفت: انجام درمان در بخش دانشجویی بر اساس کوریکولوم درسی بوده که زیر نظر اساتید از سوی دانشجویان است و هزینه‌های آن طبق مصوبات هیات امنا و هیات رئیسه بوده لذا فقط هزینه جزئی بابت مواد مصرفی اخذ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳