Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در استان خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی این برنامه روزهای دوم و سوم مردادماه از ساعت ۹صبح تا ۱۸ در سالن کنفراس این اداره کل برگزار می شود.

«عباس زارع» امروز(دوشنبه31تیرماه) با اشاره به برگزاری موفق سه دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در استان، به خبرنگار شبستان در ساری گفت:  سال گذشته 399 باشگاه ثبت شده و فعال از 14 شهرستان  ویژه گروه های 12 نفره  در مقاطع سنی 7- 14سال و گروه های 7نفره ویژه مهدهای کودک در سومین دوره جام باشگاه کتابخوانی شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از برگزاری چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در استان خبر داد و افزود: کارگاه آموزشی این برنامه فرهنگی آموزشی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه( دوم و سوم مرداد ماه  ) به مدت 16 ساعت با حضور اساتید گرانقدر عطیه فیروزمند - رودابه کمالی و مربیان منتخب از سراسر استان از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می شود .

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه در این سال ها «جام باشگاه های کتابخوانی» با همکاری اداره  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،ادارات آموزش و پرورش، اداره کل کتابخانه ها، حوزه هنری استان، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بهزیستی، موسسات فرهنگی هنری، کانون های مساجد و کتابفروشی ها با هدف راه اندازی و فعال نمودن باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  این طرح برای چهارمین سال متوالی با حضور اعضای باشگاه های کتابخوانی در گروه‌های سنی پیش دبستانی (مهد کودک)  و7 -15سال به بالا برگزار خواهد شد، خاطرنشان شد: کتاب خوانی گروهی کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتابفروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، نگارش نامه به نویسنده مورد نظر خود (ارتباط با نویسنده) تهیه یک قطعه فیلم کوتاه یک دقیقه ای با موضوع کتاب، تمرین فعالیت های مستقل فرهنگی توسط مربیان، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان و نوجوانان با خوانندگان را با برگزاری این جام پیگیر هستیم.

 

زارع با بیان اینکه مروجان کتاب خوانی، کتابداران ،مربیان کانون پرورش فکری، سازمان های غیر دولتی و موسسات برای تشکیل باشگاه های کتاب خوانی دواطلب شده اند، اضافه کرد: کارگاه های آموزشی در هر دوره از برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی با هدف آموزش تسهیل گران و مربیان مهد کودک ها، آشنایی با روش های ترویج کتاب خوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، خواندن جمعی، گفت و گو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی و راه اندازی و اداره باشگاه ها برگزار می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه جام چهارم در شهرستان ها در رشته های باشگاه های برگزیده، نامه ی برگزیده، فیلم برگزیده، کتاب برگزیده، تسهیلگر برگزیده و کتابفروش برگزیده برگزار خواهد شد، یادآورشد:  مربیان یا تسهیل گران جام باید پس از دریافت معرفی نامه ازادارات ارشاد شهرستان ها به پایگاه اینترنتی www.bookpromotion.ir   مراجعه و  اقدام به ثبت نام و عضو گیری در خصوص تشکیل گروه ها و حلقه های کتاب خوانی نمایند.

 

زارع ادامه داد: اعضای باشگاه های متقاضی در این جام برای رقابت در کتاب خوانی بر اساس فهرست کتاب و منابع در نظر گرفته شده از سوی موسسه خانه کتاب، نسبت به خرید کتاب ها با 60 درصد تخفیف به کتابفروشی های عضو طرح اقدام نموده و با مطالعه، ارزیابی، چرخش کتاب در میان همسالان، برقراری ارتباط مستقیم با نویسنده و تهیه فیلم با موضوع معرفی کتاب، درمراحل رقابت شهرستانی و کشوری شرکت و برترین های این کار فرهنگی در اختتامیه جشنواره انتخاب و تقدیر  خواهند شد.

 

زارع ابراز امیدواری کرد: چهارمین جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت های استان در حوزه ترویج وتبیین فرهنگ کتاب خوانی و همکاری سایر دستگاه های فرهنگی، به درستی در شهرها و روستاهای دیارعلویان برگزار و شاهد اثرات مثبت اجرای این جام و فعالیت تصویرگران و مربیان کتاب خوانی، در جامعه باشیم.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز کتابخانه های عمومی بیرجند اوقات فراغت روزنامه بوشهر استان همدان آیت الله مکارم شیرازی شبستان چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان عباس زارع معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام شهید هاشمی نژاد افزود: مسابقات بین المللی کشتی شهید هاشمی نژاد و گرامیداشت کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار و چهارصد شهید سرافراز استان در فرمانداری بهشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در این جلسه تاکید کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی صحیح می‌توانیم شاهد میزبانی و رقابت‌های مناسب و با کیفیتی باشیم.

وی همچنین افزود؛ مازندران استانی ورزشی است و میزبانی این رقابت‌ها باید در شأن نام شهدا و استان باشد.

علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر در این نشست گفت: در طی ۱۸ دوره اخیر همه ارکان شهرستان برای برگزاری مناسب این رویداد تلاش داشتند و در نوزدهمین دوره هم با کمک همه دستگاه‌ها و متولیان شاهد میزبانی مناسب این رویداد باشیم.

کد خبر 6081275

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟