Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@18:09:45 GMT

اصلاندوز در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۷۹۲

اصلاندوز در مسیر توسعه

اما این ارتقا در تقسیمات کشوری وقتی در سطح اسمی اتفاق می‌افتد و زیرساخت‌ها در حد انتظار تامین نمی‌شود نه تنها خشنودی به همراه ندارد که باعث گلایه‌مندی اهالی آن منطقه هم می‌شود. همچنان که اهالی شهر زهرا در گرمی بعد از شهر شدن درخواست امکانات شهری در خور شأن شهروندان را دارند و همچنان دستشان از این امکانات کوتاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، یکی از مهم‌ترین اتفاقات در دهه اخیر در شمال استان با تغییرات تقسیمات کشوری رخ داد و اصلاندوز به عنوان یازدهمین شهرستان استان معرفی شد. اصلاندوز در حال حاضر از شهرستان پارس‌آباد جدا شده است و در روزهای گذشته با انتصاب فرماندار رسما در قالب شهرستان فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

راه‌اندازی بندر خشک در اصلاندوز 

یکی از اهالی اصلاندوز در این باره اظهار می‌کند: شهرستان اصلاندوز ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری زیادی دارد و با توجه به موقعیت مرزی می‌تواند توسعه بیشتری داشته باشد که در سال‌های گذشته محقق نشده است. «سردار بابک» با اشاره به این‌که باید در تبدیل این بخش به شهرستان، توجه مسئولان استانی و کشوری و اعتبارات عمرانی به اصلاندوز افزایش پیدا کند، می‌افزاید: صاحب بندر خشک شدن اصلاندوز در سال‌های گذشته هر چند از سوی مسئولان مطرح و هماهنگی‌هایی با کشور همسایه در این زمینه انجام شد اما این طرح همچنان بلاتکلیف رها شده است در حالی که در شرایط کنونی پیگیری و راه‌اندازی این بندر می‌تواند اهرم توسعه در اصلاندوز باشد.

تکلیف دولت برای تامین اعتبار

نماینده پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس می‌گوید: هر شهر تازه‌تاسیس باعث تقویت و ایجاد زیرساخت‌های اداری و غیره می‌شود و به جرات می‌توان گفت شهرستان شدن باعث پیشرفت و حرکت رو به جلو یک منطقه و شهر می‌شود. «شکور پورحسین» در گفت‌وگو با همشهری می‌افزاید: دولت در این عرصه مکلف است و تعهد دارد که بودجه‌های کافی در همه زمینه‌ها اختصاص دهد. علاوه بر این بودجه‌ها، بودجه‌های سنواتی خارج از بودجه‌های جاری هم باید اختصاص پیدا کند.

وی عنوان می‌کند: اخیرا با ۳۸ میلیارد تومان چندین پروژه مختلف در شهرستان نوپای اصلاندوز کلنگ‌زنی شد که نشان از گام‌های مثبت برای توسعه این منطقه است. پورحسین در مورد استخدام‌ها و به‌کارگیری نیروی انسانی در اصلاندوز می‌گوید: ساختار اداری این شهرستان تازه‌تاسیس در سازمان امور استخدامی و اداری مصوب شده است و به عنوان نماینده این شهرستان پیگیر این کار بودم تا سازمان امور اداری و استخدامی به وزارت کشور و از آنجا به استانداری ابلاغ شود.

وی ادامه می‌دهد: پس از مشخص شدن فرمانداری، حدود ۲۴ چارت تشکیلاتی در این حوزه تعریف شده است که این چارت‌ها در ۲ بخشداری مرکزی و بخش برّان نیز به‌کارگیری خواهند شد. علاوه بر فرمانداری ۵۰ تا ۶۰ اداره نیز باید در اصلاندوز ایجاد شود و این ادارات چون مستلزم تامین اعتبار و نیروی انسانی هستند، دولت وظیفه تامین را بر عهده دارد. همچنین در گفت‌وگو با استاندار اردبیل مقرر شد تا در جلسه‌ حضوری با «جمشید انصاری» معاون رئیس جمهوری، مجوز استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در ادارات این شهرستان اخذ شود. این نماینده مجلس تاکید می‌کند: باید پیش از سفر رئیس‌جمهوری به استان تلاش‌ها به کار گرفته و دستور اختصاص بودجه کافی به اصلاندوز محقق شود.

جذب مشارکت سرمایه‌گذاران و خیرین

استاندار اردبیل با اعلام راه‌اندازی ۷ اداره جدید در شهرستان اصلاندوز از ایجاد شهرک صنعتی پس از تامین زمین مناسب خبر می‌دهد و می‌گوید: با هدف تسهیل، تسریع و ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری، اولین ناحیه صنعتی اصلاندوز در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار ایجاد می‌شود.   «اکبر بهنامجو» با بیان این‌که این شهرستان از ظرفیت پایاب سد خداآفرین بهره‌مند می‌شود، عنوان می‌کند: با توجه به اجرای طرح‌های آبی در شمال استان و همچنین شرایط آب و هوایی شهرستان اصلاندوز، ایجاد واحدهای صنعتی با تمرکز بر صنایع تبدیلی، تکمیلی و ایجاد ارزش‌افزوده محصولات تولیدی کشاورزان در این ناحیه مورد تاکید است.

وی درباره دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بیان می‌کند: تالاب میل مغان و تپه نادری را می‌توان ۲ ظرفیت ویژه برای توسعه گردشگری این شهرستان نام برد. برای توسعه گردشگری در تپه نادری این شهرستان اداره میراث فرهنگی فعالیت‌های خود را به صورت جدی آغاز کرده است. این مسئول مشارکت بخش خصوصی و خیرین برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای در این شهرستان نوپا را بسیار تاثیرگذار عنوان می‌کند و می‌افزاید: اگر با فراخوانی همه خیران و سرمایه‌گذاران در همایشی گرد هم بیایند و ظرفیت‌ها و مشکلات در میان گذاشته شود می‌توان به همت این ۲ گروه برخی کارها و برنامه‌ها را با سرعت بیشتری پیش برد.

بهنامجو همچنین بر تکمیل و اصلاح برخی موارد مرکز درمان‌بستر این شهرستان تاکید می‌کند و می‌گوید: سطح خدمات‌رسانی این مرکز بر اساس آنچه قبلاً تعریف شده بود ارتقا خواهد یافت.  وی با اشاره به این‌که نمایندگی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در شهر مرزی اصلاندوز با تامین امکانات و بودجه راه‌اندازی می‌شود، اظهار می‌کند: تامین نیروی انسانی و امکانات برای تجهیز ساختمان‌های اداری در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک سازماندهی می‌شود.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار 

اولین فرماندار شهرستان اصلاندوز از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این شهرستان خبر می‌دهد و می‌گوید: برای اولین بار به این شهرستان ۵/۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۲ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات عشایری اختصاص یافته است و تلاش می‌کنیم این اعتبارات کامل جذب شوند. «عباس مینایی» می‌افزاید: تاکنون ۷ واحد تولیدی و اقتصادی راکد شهرستان اصلاندوز شامل ۵ واحد دامداری ۱۰۰ و ۲۰۰ راسی احیا و وارد چرخه تولید شده‌اند.

کد خبر 448627

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجلس اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود