Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:19:17 GMT

تولید 50 هزار تن گندم در اهر

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۸۵۶

تولید 50 هزار تن گندم در اهر

مدیر جهاد کشاورزی اهر از تولید بیش از 50 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. 
محمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی افزود: امسال در شهرستان اهر 49 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گندم اختصاص یافته بود که پیش بینی می شد از این مقدار بیش از 80 هزار تن برداشت محصول داشته باشیم، ولی با توجه به مقدار کم بارش‌ها از اواسط فروردین ماه و عدم رشد کافی دانه ها و وزن محصول گندم خصوصاً در گندم دیم، کارشناسان مقدار برداشت امسال گندم این شهرستان را از 80 هزار تن به 50 هزار تن تخمین زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش تولید گندم شهرستان اهر را هجوم آفت سن گندم و خشکسالی های اخیر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی همکاران و اطلاع رسانی به موقع در خصوص مبارزه با آفت سن گندم توانستیم 90 درصد خسارات وارده از این آفت به محصولات گندم این شهرستان را کنترل نماییم. 
مدیر جهاد کشاورزی اهر از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 550 تن محصول گندم برداشتی از 35 درصد اراضی کشاورزی خریداری و دراین خصوص نیز پنج مرکز از سوی جهاد کشاورزی توسط بخش دولتی و خصوصی اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان و بهره برداران می کنند و انتظار می رود کشاورزان و  بهره برداران تولیدات گندم خود را حتماً به مراکز خرید تضمینی و سیلوها منتقل نمایند تا علاوه بر یاری به دولت در کمترین زمان ممکن پول خود گندم خود را دریافت نموده و هم گرفتار افراد سودجو و دلالان نشوند. 
وی در خصوص تهیه محصول جو ارزان قیمت نیز گفت: کسانی که نیازمند تهیه جو می باشند می توانند با گرفتن معرفی از جهاد کشاورزی به خدمات پشتیبانی امور دام مراجعه نموده و جوی مورد نیاز خود را به قیمت 1500 تومان تهیه نمایند.     برگزاری جشنواره برداشت گندم و سیب در اهر
مدیر جهاد کشاورزی اهر از برگزاری جشنواره های گندم و سیب این شهرستان نیز خبر داد. 
اسدی گفت: هر سال برای شکرگزاری و برداشت محصولات تولیدی منطقه خصوصاً محصولات بومی جشنواره های متعددی برگزار می شود که امسال نیز جشن برداشت گندم و سیب در روزهای آتی برگزار خواهد شد. 
وی افزود: در این شهرستان امسال بیش از 140 هزار تن محصول سردرختی تولید می شود که حدود 105 هزار تن آن سیب می باشد. 
اسدی در ادامه از خسارت سرمای دیررس، بارش تگرگ و خشکسالی به محصولات سردرختی از جمله 50 درصد یه درختان هسته دار و 30 درصد به درختان سیب نیز خبر داد.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان شرقی پول دولتی و خصوصی شبانه روزی کشاورزی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود سرمازدگی شدید و شیوع آفات در فصل پاییز و زمستان، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان اردبیل به مرز ۶۰۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی