Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ناصری در گفت و گو با خبرنگار بسیج اردبیل با عنوان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان مطابق با آیین‌نامه اجرایی مدارس و آیین‌نامه‌های آموزشی مصوب مربوط به هریک از دوره‌های تحصیلی انجام می شود، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های مقام عالی وزارت مبنی بر کاهش تمرکز و تفویض اختیار و به‌منظور برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان، موضوع در کمیته مرتبط استانی و منطقه‌ای بررسی و اقدامات لازم پیش‌بینی و انجام شده است و حوزه‌های ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف، کیفیت و کمیت عملکرد واحدها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری با بیان اینکه اعتماد والدین، سرمایه های اجتماعی آموزش و پرورش هستند و باید در تقویت این سرمایه کوشید، اظهار داشت: شفاف سازی در امر ثبت نام اهمیت بسیار زیادی دارد و در این راستا اطلاع رسانی دقیق و به موقع به والدین به طرق مختلف انجام شده است.

ناصری با اشاره به سیاست های آموزش و پرورش استان مبنی بر اینکه سعی کرده ایم با انجام تمهیدات لازم، خانواده ها بدون استرس و در آرامش فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند، خاطر نشان ساخت: به استناد ماده ۳۲ آیین‌نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به‌جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت‌نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش‌آموزی به دلایل مذکور از ثبت‌نام محروم گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: هرچند مدارس ملزم به اخذ وجه از اولیا نیستند اما مشارکت داوطلبانه اولیا جهت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس مورد انتظار است.

وی ادامه داد: وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم و لباس کارگاهی با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ثبت نام در دوره های ابتدایی به اتمام رسیده است و در حال حاضر ثبت نام دانش آموزان در متوسطه دوره اول و دوم ادامه دارد، گفت: به لحاظ عدم تناسب ظرفیت برخی مدارس با میزان تقاضا برای ثبت نام، در قالب فرمی امتیازاتی مشخص شده از جمله محدوده جغرافیایی، تزار علمی دانش آموزان و ... که پس از بررسی و بر اساس امتیازات فضلی نسبت به ثبت نام اقدام صورت می گیرد.

ناصری همچنین گفت: در راستای احترام به اولیا و کم کردن مشکلات، در برخی از این مدارس خاص، ظرفیت ثبت نام را افزایش داده ایم و همچنین در کلیه دوره ها ثبت نام دانش آموزان میان پایه را بدون لزوم مراجعه حضوری اولیا به مدارس انجام داده ایم .

احمد ناصری در ادامه با بیان این که آموزش و پرورش استان اردبیل در بحث هدایت تحصیلی در سال های گذشته خوب عمل کرده است، به تحقق اهداف توسعه متوازن رشته ها در سال تحصیلی پیش رو تاکید کرده و گفت: سعی کرده ایم انباشت دانش آموزان پایه نهم در رشته تجربی را کنترل و به سمت رشته های فنی حرفه ای هدایت کنیم.

ناصری همچنین با بیان اینکه ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و هیأت امنایی مطابق با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و با رعایت سایر قوانین و مقررات انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: برای ثبت نام در مدارس خاص منتظر اعلام نتایج کشوری هستیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان
  • ترویج فرهنگ سلامت در مدارس البرز با اجرای برنامه های متنوع
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان همدان
  • تحصیل ۱۱۰۰ ‌دانش‌آموز در یک شیفت مدارس فردیس!
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس