Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@05:26:15 GMT

هر کیلومتر احداث قطار شهری مشهد چقدر هزینه‌ دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۱۲۰

هر کیلومتر احداث قطار شهری مشهد چقدر هزینه‌ دارد؟

مدیرعامل قطار شهری مشهدمقدس درباره کلنگ‌زنی خط ۴ قطار شهری مشهد و هزینه‌های آن توضیحاتی داد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

کیانوش کیامرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: کلنگ‌زنی خط چهارم مترو به طور قطع تابستان امسال انجام می‌شود. با این حال احتمال می‌رود به‌زودی و با افتتاح کامل خط دوم، کلنگ پروژه خط چهارم قطارشهری هم به زمین بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل قطار شهری مشهد بیان کرد: پس از دریافت رأی شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور می‌توانیم عملیات شفت اول خط 4 قطار شهری مشهد را آغاز کنیم با این حال امکان آغاز عملیات شفت پیش از ترک تشریفات این سازمان هم وجود دارد.

طرح قطار شهری در کرمانشاه منتفی می‌شودمشهد|هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری 700 میلیارد تومان است600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دو قطار شهری شیراز اختصاص یافت

کیامرز عنوان کرد: 14.5 کیلومتر از مسیر 17.5کیلومتری خط چهار با 15 ایستگاه نیازمند حفاری با دستگاه و احداث تونل است.

وی افزود: هر کیلومتر خط قطار شهری با ناوگان و سایر موارد 650 میلیارد تومان هزینه دارد، با این حساب خط چهار با نرخ کنونی ارز حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ پیش‌بینی می‌شود که حفاری تونل خط 4 حدود 5 سال به طول بینجامد.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی

محمدحسن نامی در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور واگذار نکردن کار به شرکت‌های خصوصی است.

او با بیان اینکه رودخانه‌های کشور باید لایروبی شود، اضافه کرد: توجه به حفظ خاک و منابع آبی باید به‌صورت ویژه در اولویت قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد و حجم بالایی از این مقدار معادل بیشتر از ۶ هزار کیلومتر از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با تأکید بر بررسی اصلاح مسیر رودخانه‌های کشور یادآور شد: منابع آبی امکان ورود به کشور را دارد، اما جایگزین‌کردن خاک امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی ارتفاعات زاگرس و البرز در کشور، بیان کرد: شخم‌زدن عمودی خاک را از بین می‌برد و بالای تراز ۲۰۰ باید درخت کاشته شود تا پوشش گیاهی حفظ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه کشور‌های پیرامون ما در حال افزودن به فضای سبز هستند، تاکید کرد: توجه به فضای سبز باید در سطح کشور پیگیری شود.

نامی با بیان اینکه ایران هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، گفت: ۴۰۲.۵ کیلومتر از این مقدار رودخانه است، اما سهم رانش ایران از عراق بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: هشت هزار هکتار زمین در صورت اصلاح مسیر رودخانه‌های هم‌مرز با کشور‌های همسایه به کشور باز می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخه‌سواری
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد