Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@08:14:47 GMT

برابری دیه زن و مرد ایراد شرعی دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۱۵۵

برابری دیه زن و مرد ایراد شرعی دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی شامگاه یکشنبه در اردوگاه سید الشهدا آبعلی طی سخنانی با اشاره به اینکه مخالف هستم که نهادها رسانه مستقل داشته باشند اظهار داشت: اگر شفاف سازی طوری باشد که فعالیت‌ها به خوبی نشان داده شوند به هیچ رسانه مستقلی نیاز نیست.

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان تنها طبق قانون تصمیم می‌گیرد و هیچ گاه در مقابل زور کوتاه نمی‌آید افزود: در خصوص موضوع برابری دیه زن و مرد، دیوان عدالت تصمیم گرفته است که به این موضوع ایرادهایی هم از لحاظ شرعی و هم مالی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص انتشار رد صلاحیت‌ها گفت: از لحاظ شرعی و چه از لحاظ قانونی اجازه این را نداریم که دلیل رد صلاحیت را منتشر کنیم و تنها می‌توانیم به خود فرد مشکلات را عنوان تا درصدد رفع آن‌ها تلاش شود و در تأیید صلاحیت‌هایی که صورت می‌گیرد نیز افراد برای انتخابات باید از حداقل‌ها برخوردار باشند که گاهی این حداقل‌ها وجود ندارد و رد صلاحیت می‌شوند شورای نگهبان ابزار شایسته سنجی در انتخاب یک نامزد ندارد و باید بدانید که اختیارات این شورا تا چه اندازه است زیرا شورای نگهبان تنها به اجرای مر قانون توجه دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با کاندیداهای پوششی عنوان داشت: ما فقط می‌توانیم صلاحیت این فرد را از زمان تعیین شده تا زمان تبلیغات بررسی کنیم و اینکه در برخی از انتخابات‌ها یک یا چند کاندیدا به نفع یک کاندید در شب انتخابات کنارگیری می‌کند، شورای نگهبان طبق قانون هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و با توجه به اینکه قانون انتخابات کشور متعلق به دهه ۶۰ است امیدواریم مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر این قانون را اصلاح کند تا ایرادات اینچنینی رفع شود و باید از مجلس سوال شود که چرا اجرا نمی‌شود.

کدخدایی در خصوص فرآیند تأیید یا رد صلاحیت ها در شورای نگهبان نیز خاطرنشان کرد: اگر در طول بررسی صلاحیت‌ها تا زمان برگزاری انتخابات و قبل از تأیید اعتبارنامه‌ها، شورای نگهبان به اسناد و مدارکی دست یافت که صلاحیت فرد مخدوش است باید ورود کند؛ البته شورای نگهبان صلاحیت افراد را در همان دوره بررسی می‌کند و در دوره‌های آینده نیز دوباره نیاز به ثبت‌نام و بررسی صلاحیت وجود دارد که ممکن است در این دوره مدارکی به دست شورا برسد که دیگر فرد صلاحیت تأیید نداشته باشد.

کدخدایی در خصوص مدرک تحصیلی کاندیداها به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث مدرک تحصیلی کاندیدا به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تنها می‌توانیم به استعلام وزارت علوم بسنده کنیم و وزارت‌خانه مدرک‌های تحصیلی را تأیید یا رد می‌کند و ما هیچ نقشی نداریم که یکی از ایرادهای قانون انتخابات کشور در همین خصوص است در صورت تأییدنشدن و معتبر نبودن مدرک تحصیلی توسط وزارت علوم، قطعاً آرا ابطال خواهد شد و این مهم اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه طرح تابعیت فرزندی با مادر ایرانی مشکلات امنیتی و اجرایی دارد اظهار داشت: نمایندگان در گام اول بحث‌های کارشناسی را حذف کردند چرا که ما در بحث تابعیت به مسائل امنیتی خیلی توجه داریم که متأسفانه این مورد نیز حذف شده بود که ایرادهایی به این قانون گرفته شد که اخیراً رفع شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی دیه زن دیه مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • آغاز مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال