Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «تا خداوند معراج‌ها، واکاوی ماهوی معراج در نگاشته‌ها و نگاره‌ها» نوشته زهرا عبدالله در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نقد و بررسی کتاب «تا خداوند معراج‌ها، واکاوی ماهوی معراج در نگاشته‌ها و نگاره‌ها» نوشته «زهرا عبدالله»، سه‌شنبه، ۸ مرداد ساعت 14 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی رجبی و اسماعیل بنی اردلان در این نشست به سخنرانی می پردازند.

 

«محمد علی رجبی» ، محقق و پژوهشگر و از هنرمندان نگارگر کشورمان است که استاد دانشگاه شاهد است . وی حدود 9  عنوان کتاب در زمینه نگارگری و  حدود 8 عنوان کتاب در مورد آموزش نقاشی نوشته است. رئيس انجمن هنرهاي تجسمي، عضو هيأت داوران دو‌سالانه نقاشي ايران، دبير نمايشگاه شاهکارهاي نگارگري ايران، عضو هيأت مؤسس و هيأت امناي انجمن هنرهاي تجسمي کشور و تأسيس مکتب نگارگري کمال الدين بهزاد در کارنامه کاری وی به چشم می خورد.

 

«اسماعیل بنی اردلان» کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه تهران و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه هنر دارد. سرفرسنگ هاي تحول در مسیر نگارگري ایران، معرفت شناسی آثار صناعی و مجال آه از جمله کتابهایی است که این استاد به رشته تحریر در آورده است. مدیر گروه کارشناسی ارشد فلسفه هنر، سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه هنر، رییس دانشکده سینما تئاتر و ریاست فرهنگسراي نیاوران در کارنامه کاری وی دیده می شود.

 

«تبارشناسی معراج»، «معراج و معراج‌نگاری»، «نمادشناسی معراج» و «چرایی، چگونگی و چیستی معراج» چهار فصل کتاب «تا خداوند معراج‌ها، واکاوی ماهوی معراج در نگاشته‌ها و نگاره‌ها» هستند. در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است: معراج پیامبر گرامی اسلام(ص) منشأ پیدایش برخی از فاخرترین آثار هنر اسلامی بوده است. نسخ مصور در معراج‌نامه‌ها و تک‌رقعه‌های متعدد، مصداق این مدعا و نمود ذوق و اهتمام هنرمند مسلمان در نعت و مدح رسول‌ اکرم(ص) است. در این رابطه پرسش آن است که ریشه‌های ماهوی معراج کدام‌اند و در متن و نگاره‌های معراج پیامبر اسلام(ص) چگونه بروز یافته‌اند؟

 

گفتنی است، کتاب«تا خداوند معراج‌ها، واکاوی ماهوی معراج در نگاشته‌ها و نگاره‌ها» مشتمل بر 260 صفحه در شمارگان 1000 نسخه به تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات چاپ شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز نماز جمعه روزنامه خراسان جنوبي بیرجند کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی اردبیل بهزیستی مسکن زهرا عبدالله پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی

به گزارش خبرنگار مهر، گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام در یک نشست علمی «واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی» را بررسی می‌کند.

در این نشست حجت الاسلام محمدرضا محمودی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید محلاتی و حجت الاسلام و المسلمین نهاوندی مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حجت الاسلام محمد موحد دبیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ در محل میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام طبقه دوم، سالن جلسات است.

علاقمندان می‌توانند به صورت آنلاین در این وبینار و از طریق لینک Www.markazfeqhi.com/live شرکت کنند.

کد خبر 6082292 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کتاب «نظریه سیستم‌های پیچیده» نقد می‌شود
  • اولین مقاله اش: تقصیر با مردان است نه زنان / اولین کتابش: پیغمبر دزدان / آنچه محقق داماد در باره باستانی پاریزی گفت
  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • ببینید | دیوار نگاره فلسطین
  • واکاوی پیروزی سپاهان مقابل ذوب‌آهن؛ امیدها زنده شد
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ