Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع جو به نرخ دولتی ۱۵۰۰ تومان بدون محدودیت در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: جو برای خوراک دام به اندازه کافی در استان وجود دارد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، اکبر فتحی صبح امروز در آیین شکرگزاری برداشت گندم که در روستای حاج عابدین شهرستان اهر برگزار شد با اشاره به این‌که جشن شکرگزاری برداشت گندم از قدیم‌الایام در آذربایجان شرقی و به ویژه منطقه قره‌داغ به عنوان رسم دیرینه برگزار می‌شود، اظهار داشت: مردم آذربایجان شرقی و قره‌داغی‌ها گندم را نماد برکت خداوند متعال می‌دانند که با فصل برداشت کار را با نام خداوند شروع و خاتمه آن را جشن می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری جشن شکرگزاری برداشت محصولات کشاورزی تنها به گندم مختص نشده بلکه به وفور کشت انواع محصولات کشاورزی، برگزاری جشن شکرگزاری را در برداشت سیب، گردو و زعفران نیز در استان خواهیم داشت از این‌رو باید همواره خدارا شاکر باشیم که در تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده و از وابستگی به دیگر کشورها رهایی یافته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای 30 میلیون جمعیت گندم واردات می‌شد ولی اکنون به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم گندم بیش از 80 میلیون نفر را تولید کنیم به عبارتی دیگر کل تولیدات بخش کشاورزی پیش از انقلاب حدود 25 میلیون تن بود اما اکنون به 125 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دست یافته‌ایم که بالاترین توفیق است.

فتحی در ادامه بابیان اینکه عدم بهره‌گیری از توصیه‌های علمی در تولید محصولات کشاورزی همچون گندم که در پی آن با کاهش تولید مواجه می‌شویم در حقیقت کفران نعمت است، گفت: بارندگی 305 میلی‌متری در شهرستان اهر باز جای شکر دارد چراکه با این میزان بارندگی می‌توان در هر هکتار اراضی زراعی بین 1.5 تا 2 تن گندم برداشت کرد ولی اگر کمتر از این باشد کشاورزی‌مان مشکل دارد.

توزیع جو دولتی به 3 طریق/کاهش تعرفه واردات برای تنظیم بازار

وی خطاب به کشاورزان گفت: از توصیه‌های کشاورزان استفاده و تجارب خود را به کارگیری کنید و از بذر اصلاح شده استفاده تا زمینه برای بهره‌وری از منابع خدادادی جهت افزایش تولیدات کشاورزی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در شرایطی که هر روز دشمنان تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کنند و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه‌مان آغاز کرده‌اند کشاورزان اقتدار نظام اسلامی در امنیت غذایی هستند در حالی که امنیت دفاعی و غذایی جدا از هم نیستند بلکه مکمل یکدیگرند.

فتحی خاطرنشان کرد: کشاورزان در اقصی نقاط کشور و استان هر یک در گوشه‌ای تلاش می‌کنند تا امنیت غذایی مردم تامین و کشورمان برای تامین نیازهایش به هیچ کشوری وابسته نشود که این تولیدکنندگان بخش کشاورزی را به سربازان جنگ اقتصادی شبیه می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه اخلال‌گران بازار با افزایش قیمت محصولات کشاورزی همچون سیب‌زمینی، پیاز، گوشت و گندم در راستای جنگ اقتصادی حرکت می‌کنند، یادآور شد: دشمنان سعی دارند تا در جنگ اقتصادی با ایجاد اخلال در بازار، نارضایتی عمومی مردم را به وجود آورند و اگر ما خود را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی می‌دانیم طبیعتاً باید فرصت را از دشمن بگیریم و اکنون تمرکز دشمن در ایجاد نارسایی در بحث گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که دشمنان سعی دارند تا با خرید گندم از کشاورزان به قیمت نجومی اخلال در خودکفایی گندم ایجاد کنند تا این لحظه بالای 6 میلیون تن گندم در سطح کشور از کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال همانند سال‌های گذشته خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

فتحی از توزیع جو به نرخ دولتی 1500 تومان بدون محدودیت در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: بعضاً از سوی کشاورزان مطرح می‌شود که گندم را به دلیل قیمت بالای جو برای تامین خوراک دام در انبارها ذخیره می‌کنند که باید عرض کنم جو برای خوراک دام به اندازه کافی در استان وجود دارد و هر کیلوگرم به نرخ دولتی 1500 تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود.

وی با اشاره به شایعه افزایش قیمت گندم در آینده نزدیک افزود: فرض کنیم اگر قیمت گندم افزایش یافت مطمئناً کشاورزی که فروردین‌ماه گندم تحویل سیلو داده و چه در مهرماه، شامل حال همه می‌شود در حالی که شایعه افزایش قیمت گندم در راستای اخلال در روند خودکفایی این محصول استراتژیک است.

خروج گندم از شهرستان اهر منع قانونی دارد

زاهد محمودی، فرماندار شهرستان اهر در آیین شکرگزاری برداشت گندم که در روستای حاج عابدین شهرستان اهر برگزار شد با تاکید بر لزوم توجه به امنیت غذایی مردم در تولید محصولات کشاورزی اظهار داشت: بالای 95 درصد مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنیم در حوزه کشاورزی تولید می‌شود و اگر در این بخش امنیت غذایی مورد توجه قرار نگیرد جامعه به مخاطره می‌افتد.

وی افزود: گندم در هر جای جهان پهناور به عنوان کالای استراتژیک محسوب می‌شود و اگر به تاریخ رجوع کنیم کشوری همچون آمریکا گندم مازاد خود را در جهت حفظ وابستگی برخی کشورها به این کالای استراتژیک در دریا معدوم‌سازی می‌کرد.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید با همراهی و همکاری کشاورزان، کشورمان از نظر تولید گندم و قطع وابستگی‌ها به خودکفایی رسید و حال نیازمندیم تا برای حفظ خودکفایی تلاش جهادی کنیم.

محمودی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین عامل پیروزی در جنگ اقتصادی دشمنان عنوان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس ده‌ها کشور علیه جمهوری اسلامی بودند ولی پشتیبانی ملت ایران و روحیه جهادی و از خودگذشتگی منجر شد تا به پیروزی برسیم و اکنون نیز دشمنان جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشورمان آغاز کرده‌اند که لازم است در این جنگ نابرابر که توام با تحریم‌هاست با همان روحیه دوران دفاع مقدس به مقابله و مبارزه با دشمنان برویم.

وی با بیان اینکه بهره‌وری از آب‌های جاری در بخش کشاورزی ضروری است، گفت: آب‌های جاری در شهرستان که بدون هیچ استفاده‌ای از حوزه خارج می‌شود باید از آن در رونق بخش کشاورزی استفاده کنیم و این مطالبه کشاورزان روستایی را به حق می‌دانیم.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: شاید در گذشته سیلویی برای ذخیره‌سازی تمامی گندم‌های تولیدی کشاورزان وجود نداشت ولی اکنون شرایط متفاوت است و هر میزانی که گندم تولید شود امکان ذخیره‌سازی وجود دارد از این‌رو انتشار می‌رود کشاورزان به قیمت کذایی پیشنهادی دلالان در زمینه خرید گندم توجه نکنند.

محمودی با تاکید بر اینکه خروج گندم از شهرستان اهر منع قانونی دارد، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادهایی که در امر خرید تضمینی گندم دخیل هستند از ورود دلالان به خرید گندم از کشاورزان ممانعت کنند تا خدای‌ناکرده خدشه‌ای به تولید نخورد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از تولید بی‌سابقه دانه کلزا و شکسته شدن رکورد تاریخی تولید این دانه روغنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، جلال یوسفی اظهار کرد: تاکنون بالاترین میزان تولید کلزا در شهرستان ۱۳ هزار و ۸۹۱ تن بوده که مربوط به سال زراعی ۹۷ تا ۹۸ است، اما امسال به فضل پروردگار، همت و تلاش کشاورزان زحمتکش و راهنمایی‌ها و مساعدت‌های همکاران و مسئولان شهرستانی و استانی، این میزان تولید تاکنون از مرز ۱۵ هزار تن نیز گذشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز برداشت دانه روغنی کلزا به پایان نرسیده است و این رقم افزایش خواهد یافت افزود: امسال در طول دوره رشد محصول کُلزا با چالش‌های بزرگی همچون "انگل گل جالیز" مواجه بود و علاوه بر آن با خسارات ناشی از طوفان و تگرگ فروردین به بخشی از مزارع کلزا مواجه بودیم، اما به لطف خداوند و تلاش‌های همه جانبه کارشناسان و کشاورزان، افتخار این سطح از تولید و رکوردشکنی و "جهش تولید" با "مشارکت مردم" در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: شکسته شدن رکورد تولید کلزا نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در کشت این محصول دارد و امیدوار هستیم با توجه به اینکه کلزا یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و نقش بسزایی در پایداری تولید دارد، در سال‌های آینده باز هم شاهد چنین رکوردشکنی‌هایی در تولید این محصول ارزشمند باشیم.

کد خبر 745628

دیگر خبرها

  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌برداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌ورداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲