Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:22:44 GMT

سازمان فضایی اروپا کاوشگر به ماه می فرستد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۳۱۱

سازمان فضایی اروپا کاوشگر به ماه می فرستد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل تلگراف، اروپا قصد دارد به رقابت فضایی برای اکتشاف در ماه بپیوندد. در همین راستا سازمان فضایی اروپا یک کاوشگر رباتیک به سطح ماه می‌فرستد.

برای این منظور سازمان فضایی اروپا مشغول همکاری با سازمان‌های فضایی کانادا و ژاپن است تا مأموریت Heracles Moon را آماده کند. این مأموریت احتمالاً در میانه یا اواخر دهه ۲۰۲۰ میلادی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ESA در وب سایت خود در این باره نوشته است: کاوشگر ماه برای آماده سازی ورود فضانوردان به سیاره، سطح آن را بررسی می‌کند. همچنین پس از جمع آوری نمونه از ماه آن را به زمین می‌فرستد.

طبق برنامه این پروژه، لندر با کمک ایستگاه‌های Gateway که در دهه ۲۰۲۰ میلادی در مدار ماه قرار داده می‌شوند، فعالیت می‌کند. به طور دقیق در مأموریت Heracles یک لندر ماه حامل کاوشگری روی سطح ماه فرود می‌آید. فضانوردان مستقر در این ایستگاه‌ها کاوشگر را کنترل می‌کنند و گجت به جمع آوری نمونه از سطح سیاره می‌پردازد.

به هرحال نمونه‌های جمع آوری شده از سطح ماه به لندر منتقل می‌شود و این لندر به ایستگاه‌های موجود در مقر ماه می‌رود و نمونه‌ها را تحویل می‌دهد. این نمونه‌ها به وسیله کپسول اوریون به زمین ارسال می‌شوند.

چنین مأموریتی نشان دهنده تغییر مسیر سازمان فضایی اروپا است. این سازمان از زمان تأسیس خود در ۱۹۷۵ میلادی به طور کلی روی وجوه علمی اکتشافات فضایی تمرکز کرده است.

کد خبر 4672946

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی نوآوری اتحادیه اروپا ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نورثروپ گرومن، پیمانکار اصلی ناسا در ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST)، تنها مدل کامل این تلسکوپ فضایی را به بنیاد فضایی که یک سازمان غیرانتفاعی است که از فعالیت‌های فضایی، متخصصان فضایی و آموزش حمایت می‌کند، اهدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این مدل سه طبقه که دارای پایه‌ای به طول یک زمین تنیس است، در مرکز کشف بنیاد فضایی در کلرادو اسپرینگز به نمایش گذاشته خواهد شد.

هدر پرینگل (Heather Pringle)، مدیر اجرایی بنیاد فضایی در بیانیه‌ای گفت: هدیه سخاوتمندانه نورثروپ گرومن به بنیاد فضایی، بدون شک الهام‌بخش نسل‌های آینده در مورد شگفتی‌های اکتشاف فضایی خواهد بود.

به نقل از اسپیس، بیش از یک دهه قبل از پرتاب وب در سال ۲۰۲۱، نورثروپ گرومن از این مدل برای بالا بردن آگاهی عمومی از مأموریت این کاوشگر استفاده کرد. در میان نمایشگاه‌های گذشته، این مدل در بیمارستان سلطنتی کیلمینهام در دوبلین، ایرلند به نمایش درآمد. خارج از موزه ملی هوا و فضا در مرکز خرید ملی در واشنگتن دی سی؛ در جشنواره جهانی علم در شهر نیویورک و در جشنواره تعاملی جنوب از جنوب غربی(South by Southwest) در آستین، تگزاس به نمایش گذاشته شد.

در هنگام حرکت، این مدل به دو کامیون برای حمل و ۱۲ روز برای مونتاژ نیاز داشت. این ماکت که از آلومینیوم و فولاد ساخته شده است، وزنی معادل ۵۴۰۰ کیلوگرم دارد و تقریباً ۲۴ متر طول، ۱۲ مترعرض و ۱۲ متر ارتفاع دارد.

کریس آدامز(Chris Adams) معاون و مدیرکل سیستم‌های فضایی استراتژیک در نورثروب گرومن می‌گوید: این ماکت در اندازه واقعی تلسکوپ وب از نیویورک تا پاریس، الهام‌بخش جوامع سراسر جهان شد و با انجام این کار، از دوستان و خانواده‌ها دعوت کرد تا با هم در کیهان کاوش کنند تا منشأ جهان را بهتر درک کنند. اکنون ما فصل جدیدی را برای خانه جدید ماکت مشخص می‌کنیم تا بتواند الهام‌بخش نسل‌های آینده دانشمندان و مهندسان باشد.

مرکز کشف بنیاد فضایی که از سال ۲۰۱۲ در مقر این سازمان واقع شده است، یک مرکز علمی تعاملی است که از طریق سفرهای میدانی، بورسیه‌ها و کارگاه‌های آموزشی به بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمله دانش آموزان و مربیان دسترسی پیدا کرده است. هنگامی که این مرکز در بهار امسال پس از یک بازسازی شش ماهه بازگشایی شود، میزبان تجربیات و نمایشگاه‌های جدید مانند تلسکوپ وب خواهد بود که به بیش از ۱۸۰۰ مصنوع مرتبط با فضا که مرکز نمایش می‌دهد، اضافه می‌شود.

پرینگل می‌گوید: ما از تعهد نورثروپ گرومن به پیشبرد آموزش فضایی سپاسگزاریم و از آغاز مأموریت آموزشی وب هیجان‌زده هستیم، که ما را قادر می‌سازد دسترسی و تأثیر خود را حتی بیشتر گسترش دهیم.

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

علاوه بر این مدل، مرکز دیسکاوری یک آینه شش ضلعی مشابه یکی از ۱۸ قطعه آینه اصلی جیمز وب را به نمایش خواهد گذاشت که سطح فوکوس اولیه وب را نشان می‌دهد. این آینه برای نشان دادن فناوری پرداخت دقیق و پوشش طلایی که به طور ویژه برای تلسکوپ توسعه داده شده بود، ساخته شد.

بنیاد فضایی در حال حاضر ۳۰ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند تا یک مرکز جدید برای نمایش مدل و آینه در مقیاس کامل بسازد و همچنین برنامه‌های آموزشی برای حمایت از نمایشگاه خود ایجاد کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب از زمان ارسال اولین تصاویر خود در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲، جنبه‌های جدیدی از جهان ما را نشان داده است، از اولین نوری که پس از مه‌بانگ منتشر شده گرفته تا ترکیب جو سیارات فراخورشیدی که قادر به پشتیبانی از حیات هستند. وب که توسط مرکز پرواز فضایی گادرد در گرین‌بلت، مریلند مدیریت می‌شود، یک همکاری بین ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا است.

کد خبر 745933

دیگر خبرها

  • مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید
  • سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
  • حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند
  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان