Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزنامه انگلیسی زبان روز دوشنبه در گزارشی با عنوان بحران در خلیج فارس افزود: انگلیس هفته گذشته یک کشتی ایرانی در در آبهای جبل الطارق توقیف کرد و گفته می شود که این اقدام در نتیجه پیروی لندن از تحریم های واشنگتن است که البته نشان دهنده همدستی انگلیسی ها با آمریکا برای بر هم زدن اوضاع خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: اتفاق های پی درپی در خلیج فارس صلح و امنیت در این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و برخی ایران را در این خصوص متهم می دانند و البته آمریکایی ها در صف اول اتهامات ضدایرانی قرار دارند در حالی که واشنگتن با استقرار نیروی بیشتر در عربستان باعث تشدید تنش ها در منطقه می شود.

روزنامه نیشن نوشت: از دیدگاه واشنگتن و ریاض، استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان به ثبات و امنیت منطقه کمک می کند اما این اقدام همزمان با اتهامات ضدایرانی آمریکا و عربستان چیزی جز جنگ ستیزی نیست.

به گفته این روزنامه انگلیسی زبان پاکستان: وضعیت در خلیج فارس به یک بحران بین المللی تبدیلی شده است در حالی که از یک سو جنگ طلبان آمریکایی نیز مشتاق جنگ با ایران بوده و از طرف دیگر سعودی ها نیز با اتهامات ضدایرانی نقش نفت روی آتش را ایفا می کنند.

پس از موافقت یا به عبارتی درخواست شاه سعودی برای حضور نظامیان آمریکایی در خاک کشورش، پنتاگون گسیل ۵۰۰ سرباز آمریکایی به عربستان را بیست و نهم تیر 98 تایید کرد. وزارت دفاع آمریکا دلیل این اعزام نیرو را مقابله با تهدیدات ایران عنوان کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید کامرون: اسرائیل تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید نکند

وزیر خارجه بریتانیا گفت که از اسرائیل می‌خواهد که تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید نکند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دیوید کامرون»، وزیر خارجه بریتانیا، از اسرائیل خواست که واکنشی به حمله مشروع ایران نشان ندهد.

وی گفت که اسرائیل باید درباره واکنش به این حمله عاقلانه تصمیم بگیرد.

کامرون در گفتگو با بی‌بی‌سی مدعی شد: «من فکر می‌کنم آن‌ها کاملاً موجه هستند که فکر کنند باید پاسخ دهند، زیرا مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما ما به عنوان دوستان از آن‌ها می‌خواهیم که با هوش کامل این مسئله را بررسی کنند.»

او گفت که از اسرائیل می‌خواهد که تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید نکند.

دیگر خبرها

  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • همدستی در جنایت در غزه برای بایدن گران تمام شد
  • دیوید کامرون: اسرائیل تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید نکند
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شد