Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سال ۹۷ سهم استان سمنان از منابع رونق تولید کشور یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بود که از این میزان یک هزار و ۷۳۰ میلیون ریال به منظور ایجاد اشتغال، تسهیل، رفع موانع و رونق تولید پرداخت شد و بر اساس پایش‌های انجام شده که دبیرخانه آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، ۸۶ درصد تسهیلات منجر به اشتغال شد و بقیه طرح‌هایی که تسهیلات برای اشتغالزایی دریافت کردند در دست بازرسی و نظارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مواردی که افراد تسهیلات گرفته اند ولی این تسهیلات منجر به تحقق اشتغال نشده باشد، با قاطعیت و جدیت برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نرخ بیکاری در شرق استان شامل شهرستان های میامی و شاهرود در مقایسه با دیگر مناطق استان بالاترست و در نمونه گیری آماری و اعلام نرخ بیکاری در این شهرستان‌ها نقد وجود دارد.

وی تصریح کرد: راستی آزمایی اشتغال بر اساس مرکز آمار ایران منتشر می‌شود و گزارش ادورای از نرخ بیکاری در استان سمنان براساس نمونه گیری اعلام می‌شود که ممکن است نرخ اشتغال اعلام شده با برخی مناطق هم‌خوانی نداشته باشد که این امری طبیعی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ اشتغال پایدار فقط از طریق سرشماری مشخص می شود، تصریح کرد: برای دستیابی به آمار درست از نرخ اشتغال و بیکاری باید تمام‌شماری صورت گیرد و این روش در سال ۹۵ همزمان با سرشماری نفوس و مسکن انجام شد.

در استان سمنان پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در سه بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷ واحد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

بر اساس آمار تامین اجتماعی استان سمنان، با وجود افزایش حدود ۵۰۰ نفری بیکاران در سال ۹۷، تعداد بیمه‌شدگان اجباری مشاغل مختلف سه دهم درصد افزایش یافت که آمار نشاندهنده افزایش اشتغالزایی در استان سمنان است.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال سمنان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است

استاندار خراسان شمالی، گفت: فعال شدن صنایع راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه‌ها و بالاخره تحقق جهش تولید در استان نیازمند تسهیلات است و نقش بانک‌ها در این خصوص بسیار ویژه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به وضعیت راکد واحدهای تولیدی استان، اظهار داشت: فعال شدن صنایع راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه‌ها و بالاخره تحقق جهش تولید در استان نیازمند تسهیلات است و نقش بانک‌ها در این خصوص بسیار ویژه است.

استاندار خراسان شمالی ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌ها در سال 1402 افزود: برخی صنایع و واحدهای تولیدی کوچک برای فعالیت، نیازمند حداقل تسهیلات هستند که در همین راستا باید بانک‌ها با ارائه تسهیلات نقش خو را در این امر مهم ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: در ابتدای سال باید بانک‌های استان با کارشناسی و به صورت علمی سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند تا سطح توقع استان از اعتبارات کشوری و بانک مرکزی معلوم و گام‌های اساسی در راستای جهش تولید در استان برداشته شود.

در این نشست معاون اقتصادی استاندار به مواردی از اقدامات این کمیسیون در سال گذشته اشاره کرد و با اشاره به اینکه بانک‌ها بازوی اقتصادی دولت هستند، گفت: تعداد صنایع بزرگ استان  محدود هستند اما منابع همین صنایع نیز در استان متمرکز نیست که باید اعتماد این صنایع به بانک‌های استان و کمک آنها به منابع بانک های استان ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
  • سمنان جزو پنج استان با کمترین تصادفات منجر به فوت در نوروز است