Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@23:45:59 GMT

افزایش قیمت نفت درپی تحولات خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۵۵۷

افزایش قیمت نفت درپی تحولات خاورمیانه

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تحولات اخیر خاورمیانه که نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه در این منطقه را برانگیخت و همچنین توقف تولید بزرگترین میدان نفتی لیبی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۸۵ سنت یا ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نفت برنت در اوایل معاملات روز دوشنبه یک دلار افزایش پیدا کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۷ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۵۶ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص قیمت نفت آمریکا هفته گذشته بیش از هفت درصد و نفت برنت بیش از شش درصد کاهش داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: ضعیف شدن تقاضای جهانی و رشد ذخائر آمریکا نمودار‌های نفت را بسیار منفی کرده، اما با بالا ماندن تنش‌ها در خلیج فارس، این وضعیت ممکن است تغییر کند.

هفته گذشته آمریکا مدعی شده بود یکی از ناو‌های آمریکایی یک پهپاد ایرانی را در نزدیکی تنگه هرمز هدف قرار داده است، اما ایران این ادعا را تکذیب کرد.

در این بین مختل شدن عرضه نفت در لیبی از رشد قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است. شرکت نفت ملی لیبی روز شنبه در الشراره که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، وضعیت اضطراری اعلام کرد. تولید این میدان روز جمعه متوقف شده بود و در نتیجه باعث از دست رفتن حدود ۲۹۰ هزار بشکه در روز تولید نفت لیبی شد.

در این بین آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد: صادرات نفت خام عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، در ماه مه به پایین‌ترین حد در یکسال و نیم گذشته سقوط کرده است.

براساس گزارش رویترز، همچنین گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی شمار دکل‌های حفاری نفت را کاهش دادند با این حال آمریکا همچنان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفت قیمت خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با بیست هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۴۰ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۷۳ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۳۲ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست تحلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد