Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@11:32:11 GMT

گرد و خاک تهران را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۵۹۷

صراط:

حسین شهبازی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح امروز (۳۱ تیر) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها است.

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه با تغییر شرایط جوی تا بعد ازظهر برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه انتظار می‌رود، تصریح کرد: از این رو در برخی ساعات احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر گازهای مورد نیاز برای شکل گیری آلاینده ازن طی برخی ساعات بعد ازظهر امروز بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش موقتی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود.

شهبازی افزود: با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در بعضی ساعات امروز (۳۱ تیر) وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی امروز و تداوم آن تا فردا (۱ مرداد)، در برخی ساعات صبح شرایط برای افزایش موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌شود، گفت: همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی تا بعد ازظهر برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه تصریح کرد: در برخی ساعات فردا (1 مرداد) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده می‌شود که کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت را به دنبال دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۴ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۶۸ همچنان در شرایط سالم است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: گردوخاک تهران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،شاخص کیفیت هوا عدد ۸۵ است که در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول است