Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@03:10:25 GMT

دولت توان کنترل قیمت کالاهای اساسی را ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۶۱۵

دولت توان کنترل قیمت کالاهای اساسی را ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دولت توان کنترل قیمت کالاهای اساسی را ندارد و البته اجناس نیز از مجراهای مختلف به کشور وارد می‌شوند.

به گزارش مشرق، مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند نرخی بودن قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت: این مسئله همیشه در کشور ما وجود داشته و نظارت کاملی هم بر روی آن نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز به دلیل کمبود اجناس بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نگاه نظارتی دولت  بر اقتصاد و قیمت کالاهای اساسی ضعیف است، گفت: دولت توان کنترل قیمت کالاهای اساسی را ندارد و البته اجناس نیز از مجراهای مختلف به کشور وارد می‌شود و چند نرخی بودن ارز نیز به این مسئله دامن می‌زند. به همین دلیل قیمت‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید:  شانه خالی کردن وزیر از بار مسئولیت تنظیم بازار

رضایی با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس نظارت است، گفت: ما از راههای مختلف این موضوع را به دولتی‌ها یادآوری می‌کنیم زیرا جز استیضاح، تذکر، اعتراض و فریاد زدن که کار دیگری از دست‌مان برنمی‌آید. گوش شنوایی نیست و ما هم ابزاری جز این چیزهایی که گفتم نداریم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها از مجلس دهم انتقاد می‌کنند که این مجلس کارآمد و قوی نیست، گفت: این حرف درستی نیست  چرا که مجلس بخشی از حاکمیت است و همه قدرت در دست مجلس نیست. 

وی تأکید کرد: یعنی اگر برجام خوب پیش رفته بود و وضعیت اقتصادی اینگونه نمی‌شد آیا باز هم مجلس را متهم می‌کردید که این مجلس ضعیف است. این درست نیست که برخی‌ها چون به اهداف نمی‌رسند همه مشکلات را سر نمایندگان مجلس می‌کوبند.

رضایی خاطرنشان کرد: من به شما می‌گویم که شفافیت این مجلس از همه بیشتر بوده است و مصداق بارز آن نیز بررسی مجلس در خصوص لایحه بودجه است.چرا که نمایندگان مجلس در این خصوص با تمام توان روشنگری کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی شیراز مجلس شورای اسلامی کالاهای اساسی تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صحن علنی و در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 قانون اساسی، پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این درخواست، از مجموع 189 رای ماخوذه، با 137 رای مخالف در مقابل 47 رای موافق و 5 رای ممتنع با این تقاضا مخالفت کردند.

طبق اصل 85 قانون اساسی: سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند, ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند, در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجراء می شود و تصویب نهائی آنها با مجلس خواهد بود. همچنین مجلس شورای اسلامی می تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان ها، شرکت ها، موسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون های ذیربط واگذار کند و یا اجازه تصویب آنها به دولت بدهد.

در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این مصوبات دولت نباید مخالف قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آنها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجراء به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است