Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اصفهانی گفت: ۲ مجتمع ویلاسازی غیرمجاز در منطقه «براآن شمالی» اصفهان شامل ۱۱۱ ویلا با وسعت ۱۱۷ هزار متربع از اراضی کشاورزی با دستور مقام قضایی تخریب شد. تاریخ انتشار: 11:08 - 31 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۵۱۶۴ اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: با پیگیری دادستانی  و دستور قضایی توسط ضابطین ، ۲ مجتمع ویلاسازی غیرمجاز در منطقه «براآن شمالی» اصفهان شامل ۱۱۱ ویلا با وسعت ۱۱۷ هزار متربع از اراضی کشاورزی تخریب و قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: اراضی رفع تصرف شده به حالت کشاورزی اعاده شده است.   قلع و قمع ۱۴ هکتار از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شرق استان اصفهان

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حاتمی‌زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد در جریان بازدید از چندین طرح دارای مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی شهرستان اشکذر، ضمن تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و نقش آن در تأمین امنیت غذایی و زیستی کشور، صیانت از اراضی زراعی و باغی استان، مقابله با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفین این حوزه را از اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.

وی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی را باعث از بین رفتن زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشاورزی عنوان و افزایش روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی را موجب تهدید امنیت غذایی کشور و زمینه‌ساز از بین رفتن استقلال اقتصادی و وابستگی به سایر کشور‌ها توصیف نمود.

حاتمی‌زاده با تشریح برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی استان یزد و مدیریت امور اراضی استان در سال ۱۴۰۳ و در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، بر تشدید نظارت‌ها و پایش و رصد دقیق اراضی کشاورزی از سوی یگان حفاظت از اراضی مستقر در مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها به منظور شناسایی و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفین این حوزه تأکید کرد.

وی با اشاره به تفاهم خوب سازمان جهادکشاورزی و دستگاه قضایی استان در مقابله و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی، از جدیت در توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل و مرتبط با تغییر کاربری غیرمجاز به استناد ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و تبصره‌های ذیل آن و نیز مواد ۱۲ و ۱۳ آئین‌نامه اجرایی این قانون و همچنین تخریب بنا و مستحدثات غیرمجاز طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان و طرح شکایت از متخلفین در مرجع قضایی خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد میزان تغییر کاربری‌های غیرمجاز شناسایی شده طی یک ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را به استناد گزارش فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان بالغ بر ۳۰۰ مورد و مجموعأ در سطحی معادل ۶ هکتار اعلام و ترویج فرهنگ حفظ کاربری اراضی کشاورزی، اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت از زمین‌های کشاورزی و اطلاع‌رسانی عمومی ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی را بسیار موثر و کارامد و مقدم بر برخورد با متخلفین عنوان داشت.

حاتمی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" بر نقش مهم و اساسی عموم مردم در حفظ کاربری اراضی کشاورزی تأکید و صیانت از اراضی کشاورزی با هدف افزایش تولید در بخش کشاورزی را وظیفه‌ای همگانی دانست.

وی از عموم هم‌استانی‌ها بویژه بهره‌برداران بخش کشاورزی و ساکنین مناطق ییلاقی و مستعد تغییر کاربری غیرمجاز خواست هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی را از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۳۱ به یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی