Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@05:35:44 GMT

قصد دارم با رئیس جمهور ایران دیدار کنم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۶۹۲

قصد دارم با رئیس جمهور ایران دیدار کنم

به گزارش جماران؛ نخست‌وزیر ژاپن با بیان اینکه تماس‌های نزدیکی با آمریکا در موضوع تحولات اخیر در تنگه هرمز دارد، گفت که برای کاهش تنش‌ها با ایران تلاش می‌کنند.

درپی پیشنهاد واشنگتن به توکیو برای مشارکت در ائتلاف دریایی نظامی در خلیج فارس، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که برای کاهش تنش‌ها با ایران تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» آبه در پاسخ کوتاهی به سوال خبرنگاران طی کنفرانس مطبوعاتی در مقر حزب لیبرال دموکرات ژاپن، با بیان اینکه تلاش توکیو بر کاهش تنش‌ها با ایران است، گفت: «ما به تماس‌های نزدیک با ایالات متحده در موضوع [تنش‌ها در] تنگه هرمز ادامه می‌دهیم».

این در حالی است که وی شامگاه گذشته نیز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه منتظر شنیدن منطق آمریکایی‌ها درباره طرح ایجاد ائتلاف نظامی دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز هستند، تاکید کرده بود: «در همین حال، ژاپن روابط دوستانه‌ای هم با ایران دارد».

آبه در ادامه افزود که ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک خود  برای برقراری ثبات در منطقه ادامه می‌دهد و در همین زمینه قصد دارد با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دیدار کند.

رسانه‌های ژاپن گزارش کردند که پیشنهاد آمریکا برای پیوستن ژاپن به ائتلاف ضد ایرانی در خلیج فارس ممکن است در دیدار چند روز آتی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به توکیو در دستور کار قرار گیرد.

پیشتر نیز یک رسانه ژاپنی از دیدار محتمل نخست وزیر ژاپن با رئیس‌جمهور ایران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر (شهریور) خبر داده بود.

به  نوشته  «ژاپن تایمز»، یک منبع مطلع  گفت که آبه شینزو مایل است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل  با حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کند.

این در حالی است که مقام‌های ژاپنی چهارشنبه گذشته گفتند که بعید است توکیو به طرح آمریکا در زمینه تشکیل ائتلاف نظامی برای مراقبت از کشتی‌های تجاری در «تنگه هرمز» و «باب المندب» بپیوندد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال تنگه هرمز خلیج فارس ژاپن شینزو آبه آبه شینزو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد

تیم ملی فوتبال ژاپن با حذف از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شگفتی بزرگ این مسابقات را رقم زد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا که در تایلند در حال برگزاری است، تیم‌ملی ژاپن با تساوی یک بر یک مقابل تاجیکستان از صعود به مرحله حذفی بازماند و از دور مسابقات کنار رفت.

تیم‌ملی فوتسال ژاپن که عنوان قهرمان دوره گذشته جام ملت‌ها را در اختیار دارد و رقیب اصلی ایران برای قهرمانی به حساب می‌آید خیلی زود از دور مسابقات حذف شد تا شانس شاگردان شمسایی برای رسیدن به عنوان قهرمانی بیشتر از پیش شود.

بازی‌های سوم گروه C جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ امروز بطور همزمان با برگزاری دو دیدار پیگیری شد. در یکی از این دیدار‌ها تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان رفت که با تساوی یک - یک به اتمام رسید تا ژاپن برای نخستین بار طعم حذف از مرحله گروهی جام ملت‌ها را تجربه کند و تاجیک‌ها به شگفتی سازی خود در این دوره از مسابقات ادامه دهند.

در دیگر دیدار هم قرقیزستان و کره جنوبی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۵ - ۵ به پایان رسید.



شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد

با توجه به نتیجه بازی‌های امروز تاجیکستان و قرقیزستان ۵ امتیازی شدند تا به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعدی شوند. ژاپن نیز با چهار و و کره جنوبی با یک امتیاز حذف شدند.

در ادامه این رقابت‌ها و از ساعت ۱۷:۳۰ هم ۲ دیدار در گروه D برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران به مصاف کویت می‌رود و افغانستان با بحرین دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌ها حذف شد!
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست