Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، خانم ها سلیم و برقی اعضای تیم خراسان جنوبی هستند که از 27 تا 30 تیر با حریفان خود در  تهران رقابت کردند. در این دوره از مسابقات دانشجویان کشور موفق به کسب مدال طلا شدند.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی دانشجویان ایران رقابت مدال طلا برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی فرنگی امسال هم در مسابقات آسیایی عنوان قهرمانی سال گذشته را تکرار کرد. این قهرمانی در شرایطی برای فرنگی‌کاران ایران رقم خورد که ۱۰۰ روز دیگر تا المپیک پاریس زمان باقی مانده و فرنگی‌کاران در مسابقات آسیایی و گزینشی المپیک پیش رو تلاش می‌کنند با ترکیب کامل و کسب ۶ سهمیه راهی پاریس شوند.

تیم ملی کشتی فرنگی تاکنون در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کسب سهمیه کرده و این مسابقات هم میدان محک خوبی برای سایر کشتی‌گیران در این فاصله کوتاه تا المپیک بود.

شاگردان رنگرز در مسابقات قهرمانی آسیا با ترکیبی از کشتی‌گیران باتجربه و جوان در این میدان آسیایی حضور پیدا کردند. نفراتی چون هادی ساروی، امین میرزازاده که سهمیه المپیک را کسب کردند هم حضور داشتند. تیمی ایران مقتدرانه و با کسب ۲۰۰ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم‌های قرقیزستان با ۱۴۴ امتیاز و ژاپن با ۱۴۲ امتیاز دوم و سوم شدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که البته وزن غیر المپیکی است، پویا دادمرز به این میدان آسیایی اعزام شد. دادمرز در مسابقات قهرمانی آسیایی ۲۰۲۳ به مدال طلا رسیده بود و در این مسابقات سهم او مدال نقره شد. او در مرحله فینال با ضربه فنی مغلوب حریفی از کره شمالی شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که سهمیه المپیک پاریس آن توسط مهدی محسن نژاد در مسابقات جهانی کسب شده بود، امیررضا ده بزرگی اعزام شد. امیررضا در رده نوجوانان و جوانان عنوان‌های قهرمانی زیادی کسب کرده بود و برای اولین بار میدان آسیایی را در رده بزرگسالان تجربه می‌کرد. او موفق شد در این میدان آسیایی به مدال برنز برسد. اعتماد کادر فنی به ده بزرگی برای حضور در میدان آسیایی اتفاق ویژه این مسابقات بود و می‌توانند در آینده در این وزن المپیکی سخت روی این کشتی‌گیر حساب ویژه‌ای باز کنند. ده بزرگی در رده نوجوانان ۲ طلای آسیا داشت و این اولین مدال او در رده بزرگسالان است.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در شرایطی به مدال برنز این مسابقات رسید که سال گذشته محمدی در این وزن به مدال طلای آسیایی رسیده بود. طبیعتاً با توجه به تغییر رنگ مدال این کشتی‌گیر او در این مسابقات در حد انتظار ظاهر نشد و به گفته اهالی کشتی باید در مدیریت زمان خود در کشتی دقت بیشتری کنند. در واقع به گفته کارشناسان کشتی سه دقیقه کشتی محمدی با سه دقیقه دوم او متفاوت بود و یک کشتی‌گیر نباید نوسانات زیادی داشته باشد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی موفق به کسب مدال طلای مسابقات آسیایی شد. اسماعیلی مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه خود دارد و با توجه به میدان المپیک و کسب مدال طلای او در این آسیا حالا یک رقیب جدی برای محمدرضا گرایی محسوب می‌شود. اهالی کشتی معتقد بودند در صورتیکه اسماعیلی در مسابقات آسیایی به مدال طلا برسد قطعاً رقابت حساس بین او و محمدرضا گرایی را برای حضور در المپیک پاریس به صورت مبارزه رو در رو یا حضور در تورنمنت خارجی باید برگزار شود. حالا پس از کسب عنوان طلایی آسیا از سوی اسماعیلی در این مسابقات باید دید کادر فنی برای حضور در المپیکی بین او و گرایی چه تدبیری می‌اندیشد و آیا حاضر به برگزاری انتخابی رودر رو یا اعزام به یک تورنمنت خارجی است یا اینکه به خاطر تجربه بالای گرایی، چشمش را روی این پدیده کشتی فرنگی می‌بندد؟!

در اوزان ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی به مدال نقره این مسابقات رسید، رستمی طلای جوانان آسیا ۲۰۱۹ و مدال نقره و برنز نوجوانان آسیا و همچنین طلای کشورهای اسلامی را در کارنامه خود دارد. رستمی در دیدار فینال به مصاف «شینگو هارادا» از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه مغلوب حریف خود شد. شکست رستمی برابر حریف ژاپنی او هم می‌تواند یک زنگ خطر برای این وزن باشد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امیر عبدی تنها کشتی‌گیر این مسابقات بود که نتوانست مدال آوری کند و در جایگاه پنجم قرار گرفت. عبدی در مسابقات انتخابی کشور در یک کشتی جنجالی پیروز شد، او در مسابقات قهرمانی آسیا هم انتظارات را برآورده نکرد. البته به گفته اهالی کشتی طبیعی است که عبدی این نتیجه را به دست بیاورد چون او هنوز جوان است و راه زیادی پیش رو دارد. در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است و وضعیت خوبی هم ندارد. در این وزن امین کاویانی نژاد، مختاری و محمدعلی گرایی سه کشتی‌گیری هستند که باید برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در میدان المپیک تلاش کنند. البته که محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه المپیک است. پس از اتفاقاتی که برای گرایی در جریان مسابقات جهانی در مبارزه برادرش افتاد و منجر به محرومیت او شد، با رایزنی فدراسیون این محرومیت لغو شد و از فروردین ماه گرایی تمریناتش را شروع کرده است.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری به مدال نقره این مسابقات رسید. او مدال طلای طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۲۲ و همچنین مدال طلای نوجوانان آسیا ۲۰۱۰ را در کارنامه خود دارد. او در مرحله فینال با «تایزو یوشیدا» از ژاپن سرشاخ شد و با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره رسید. میدان دادن به گرمسیری یکی از اتفاقات ویژه این رقابت‌ها بود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده توانست به مدال طلای این مسابقات برسد. علیزاده توانست پس از ناکامی در مسابقات جهانی توانست در آسیایی خوش بدرخشد. البته علیزاده یک رقیب جدی دارد و آن هم علیرضا مهمدی است. مهمدی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال نقره رسید اما پس از آن تغییر وزن بار داد با این حال باز هم خودش را نشان داد. او موفق شد در وزن ۸۷ کیلوگرم قهرمان کشور شود تا شانس خود را برای کسب سهمیه و حضور در المپیک پاریس امتحان کند. مهمدی به مسابقات گزینشی اعزام خواهد شد و در ادامه باید ببینم کدام یک از این دو نفر صاحب دوبنده تیم ملی در میدان المپیک خواهند شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم هادی ساروی موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد. البته این مدال قابل پیش‌بینی بود. ساروی سال‌هاست که نشان داده یکی از کشتی‌گیران به نام این وزن است. او که سهمیه المپیک را کسب کرده برای حضور قدرتمند در المپیک آماده می‌شود. ساروی از کشتی در آسیا فراتر است و امسال همه چشم انتظار مدال خوش رنگ طلا از او در المپیک دارند. البته به گفته اهالی کشتی، نحو کشتی گرفتن ساروی دو مشکل اساسی دارد و این ضعف را باید هر چه سریع‌تر برطرف کند. جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر معتقد است او در دفاع لیفت‌ها خوب عمل نمی‌کند و سالیان سال در این مسئله مشکل دارد و هنوز برطرف نشده است. باید تا المپیک روی این موضوع کار کند. او در دفاع مشکل دارد و ربطی به اجرای فن ندارد. ضمن اینکه کشتی‌گیری در آن سطح خیلی سخت است که فنی به او اضافه شود. در واقع هادی ساروی دو اشکال اساسی دارد، یکی در خاک، دفاع لیفت‌هایش خوب نیست و دیگری اینکه در خاک، زمانی که می‌خواهد فن بارنداز را انجام دهد برای حریفان دستش رو شد و نیاز به یک تاکتیک جدید دارد تا هم مشکل دفاعی‌اش در خاک برطرف شود و هم کشتی‌هایی که گره می‌خورد با تاکتیک‌های جدید آن گره‌ها را باز کند.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میراززاده هم همچون ساروی به مدال طلای این مسابقات رسید. البته مدال طلای میرزازاده هم همچون ساروی قابل پیش بینی بود. او هم به سهمیه المپیک در این وزن رسیده اما موضوعی که در مورد میرزازاده کار را سخت می‌کند، رقابت او با رضا کایب و لوپز در میدان المپیک است که هر دو از نامداران این وزن به حساب می‌آید. به گفته اهالی کشتی میرزازاده باید در حالت سرپا بیشتر کار کند تا بتواند از پس این دو حریف قدرتمند بربیاید.

کد خبر 6080611 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • اردن ؛ برنده مدال طلای ریاکاری!
  • ۴ مدال طلای فرنگی‌کاران ایران در آسیا
  • اسماعیلی پس از قهرمانی در آسیا چه گفت؟
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین
  • اهدای مدال برای رهایی
  • رقص مازندرانی کشتی گیر ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • طلای میرزازاده حُسن ختام روز اول؛ ۴ مدال به ایران رسید