Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، یک صد و بیست و چهارمین شماره ماهنامه فکه با محوریت پرداخت به شهید مدافع حرم «شاهرخ دایی پور» به همت مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شد، در این شماره که موضوعاتی همچون سختی معیشت مردم، ناکارآمدی برجام و فرصت حاصل از آن و راهکارهای تشکیل یک دولت جوان و حزب الهی مورد بررسی قرار گرفته است، مصاحبه‌ای با چند تن از اعضای خانواده شهیدان «محمد کاظم و و عبدالحسین عرب نژاد» و چند نفر دیگر از رزمندگان دوران دفاع مقدمس انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان طور که اشاره شد در شماره اخیر ماهنامه «فکه» به زندگی شهید مدافع حرم «شاهرخ دایی پور» نگاه ویژه ای انجام شده است. در بخشی از این پرونده با عنوان «حاج عزیز» در مورد این شهید مدافع حرم آمده است: «اولین سالگرد شهادتت در اولین روز نخستین ماه تابستان بهانه‌ای شد تا این بار صفحه مدافعان حریم ماهنامه فکه با نام تو نفس بکشد. سردار شهید حاج شاهرخ دایی پورغ سرداری مجاهد که سال‌های جوانی اش با سال‌های دفاع مقدس همزمان شد و او را به میانه معرکه‌ای کشید که دیگر نتوانست از آن پا پس بکشد. دلش جا ماند و تمام سال‌های بعد از جنگ را با یاد دوستان شهیدش سر کرد. سرداری که نه بازنشستگی و نه درجه‌های روی شانه‌اش او را ذره‌ای از راهی که به آن عشق می‌ورزید جدا نکرد. او آن قد به دنبال شهادت دوید تا آن را در قامت سربازی عقیله بنی هاشم به آغوش کشید و سرخ روی به یاران شهیدش پیوست.»

در ادامه این پرونده نشریه «فکه» گفت و گوهای جداگانه ای با کتایون فرهادیان (همسر شهید دایی پور)، سردار سیدمحمودرضا شمس دولت آبادی (هم رزم شهید)، دکتر قاسم حسنی استاد دانشده فرماندهی و ستاد (دافوس) (هم رزم شهید) و سیدحبیب شاهی دیگر هم رزم شهید و آخرین همراه شهید دایی پور در لحظات آخر زندگی انجام شده است. در بخشی از گفت و گوی سید حبیب شاهی می‌خوانیم: «سردار دایی پور به عنوان فرمانده قراگاه تاکتیکی و من به عنوان فرمانده عملیات آن قرارگاه بودم. جاده حمیمه بین تدمر و البوکمال قرار داشت. جاده باید پاکسای می‌شد. قبلاً مقداری از جاده با همکاری ارتش سوریه پاکسازی شده بود. پیش از این در آن منطقه، عملیات مشترک با گروه‌های مقاومت مثل فاطمیون انجام داده بودیم. روز قبل از حادثه ۵۰ کیلومتر پاکسازی کردیم و پیش رفتیم. صبح فردا که قرار شد بقیه عملیات پاکسازی انجام بگیرد، از پایگاه تی ۳ به سمت مقر مشترک با سایر نیروهای مقاومت به راه افتادیم. چهل پنجاه کیلومتر که جلو رفتیم، ماشین از سمت راست که سردار نشسته بود رفت روی یک تله انفجاری و منفجر شد....»

در ادامه این شماره «فکه» کتاب‌های جدیدی و تجدید چاپ در حوزه دفاع مقدس به این شرح معرفی شده‌اند: «خودسازی به سبک شهدا؛ روایتی از تصفیه نفس شهدا» (زهرا موسوی، انتشارات مؤسسه حماسه یاران چاپ ششم)، «آخر شهید می‌شوی؛ داستانی از یک زندگی اعجاب آور» (حسن شرفخانلو، انتشارات روایت فتح از مجموعه شهدای مدافع حرم شماره پانزدهم زندگی شهید صادق عدالت اکبری)، «ناگرا؛ خاطرات یک خبرنگار جنگ» (زهره میرباقری، انتشارات روایت فتح شامل خاطرات مجید جیران پور خامنه)، «آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد» (نویسنده و ناشر مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی)، «امیر دل‌ها؛ زندگینامه تنها امیر شهید کهگیلویه و بویر احمد» (قربانعلی حسن زاده، انتشارات فتح دنا)، «راز رضوان؛ خاطرات سردار مقاومت اسلامی» (نویسنده و ناشر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی)

بخش انتهایی این شماره «فکه»، به مقاله‌ای عربی و به قلم کتایون فرهادیان اختصاص دارد که در آن رشادت‌های شهید دایی پور از زبان همسرش در لبنان و دیگر کشورهای عربی مورد یادآوری قرار گرفته است.

گفتنی است ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی «فکه» بیست سال است که منتشر می‌شود و علاقمند جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اشتراک این نشریه به آدرس اینترنتی www.janntefakkeh.com مراجعه کنند.

کد خبر 4673014

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز – پنجشنبه – اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند.

به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که در فعالیت‌های رزمی در طرف اوکراینی شرکت می‌کنند و اکثر آنها از ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و گرجستان آمده‌اند.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، این کمیته افزود: اقداماتی برای شناسایی محل اختفای آنها و مجازات آنها در جریان است.

مسئله کمبود نیروهای اوکراینی در میدان نبرد و احتمال استخدام «مزدوران خارجی» مدتهاست در رسانه‌ها مطرح شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم چند روز پیش گفت ارتش اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ تقریبا ۵۰۰ هزار نیرو از دست داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • سردار فدوی با خانواده شهید الداغی دیدار کرد
  • عکس/ حضور سردار فدوی در خانه شهید الداغی
  • فیلم| صحبت‌های پدر سردار شهید حاج حسین خرازی درباره سرلشکر شهید حاج محمد رضا زاهدی
  • صحبت‌های پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی + فیلم
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم