Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@18:51:08 GMT

کمال خرازی: بهترین واکنش ایران ایستادگی است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۳۲۶۹

کمال خرازی: بهترین واکنش ایران ایستادگی است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با بیان این‌که سیاست آمریکایی‌ها این است که انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شود و اتحادیه اروپا نتواند به‌عنوان یک قدرت نقش خودش را ایفا کند، گفت: ما هیچ گاه به کشورهای دیگر تجاوز نکردیم اما در دفاع از تمامیت ارضی و حیثیت خودمان به هیچ وجه شوخی نداریم.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سید کمال خرازی درباره تحولات اخیر در تنگه هرمز و توقیف نفتکش انگلیسی اظهار کرد: ایران از حقوق خودش با قدرت دفاع می‌کند و فرقی نمی‌کند که چه قدرتی بخواهد علیه ایران تجاوز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث اخیر نشان داده که ایران توانایی‌اش را دارد در برابر تجاوزات دیگران با قدرت از تمامیت ارضی و منافع خودش دفاع کند.

وی درباره این‌که آیا این اتفاقات به دلیل فشارهای آمریکا به اروپا و انگلیس بوده است و یا این‌که انگلیس براساس پیشینه تاریخی خود به این نحو رفتار می‌کند؟ تصریح کرد: البته تمام پیشینه تاریخی انگلیس در منطقه روشن است که یک استعمارگر تاریخی بوده و امروز هم در مسائل منطقه روش درستی را اتخاذ نمی‌کند.

تمام پیشینه تاریخی انگلیس در منطقه روشن است، یک استعمارگر تاریخی بوده و امروز هم در مسائل منطقه روش درستی را اتخاذ نمی‌کند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان همچنین بیان کرد: نزدیکی دولت انگلیس به آمریکا نیز عامل دیگری است که این هم با هدف فروپاشی اتحادیه اروپا انجام می‌شود. سیاست آمریکایی‌ها این است که انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شود و کشورهای اروپای شرقی هم سیاست دیگری را دنبال می‌کنند تا اتحادیه اروپا به‌عنوان یک قدرت نتواند نقش خودش را ایفا کند .

خرازی خاطرنشان کرد: این مساله نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی در دفاع از موجودیت و استقلال خودشان بایستی در برابر فشارهای آمریکا مقاومت کنند و درغیر این صورت در چنین شرایطی می‌توانند روزهای بدتری را شاهد باشند.

وی درباره این‌که در شرایطی که به دنبال ایجاد تنش در منطقه ما هستند، بهترین موضع یا واکنش ایران چگونه خواهد بود؟ گفت:‌ ایستادگی، ما هیچگاه به کشورهای دیگری تجاوز نکردیم و در مدت 200 تا 250 سال گذشته هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده اما در دفاع از تمامیت ارضی و حیثیت خودمان هیچ شوخی نداریم.

بدون تردید پیروزی با جمهوری اسلامی ایران است؛ چون ملت ایران حامی هستند، در صحنه حضور دارند و با فداکاری از آرمان‌های خودشان دفاع می‌کنند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان تاکید کرد: چنانکه در این مدت 40 سال نیز نشان دادیم که همواره در برابر متجاوزین با قدرت ایستادگی کردیم، چون به این راه ایمان داریم و این را وظیفه دینی، ملی و وطنی خودمان می‌دانیم، لذا بدون تردید پیروزی با جمهوری اسلامی ایران است؛ چون ملت ایران حامی هستند، در صحنه حضور دارند و با فداکاری از آرمان‌های خودشان دفاع می‌کنند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کمال خرازی صدای ایران ایران صدا ایران صدا ایرانصدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا گفت:هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

به گزارش مشرق، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا همواره بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید داشته است. وی ادامه داد: دو روز پیش رهبران اتحادیه اروپا از تمام طرف‌ها در منطقه خواستند که از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آن‌ها خواستار خویشتن‌داری شدند و این درخواست همچنان پا برجاست.

این مقام اروپایی افزود: ما از همه در منطقه می‌خواهیم که از تشدید اوضاع پرهیز کنند و حداکثر خویشتن‌داری را در میان شرایط پرتلاطم منطقه، به خرج دهند

استانو در پاسخ به این سووال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند گفت: ما از گزارش‌ها مطلع هستیم که اتفاقی ممکن است رخ داده باشد، اما هنوز تائیدیه رسمی از طرف کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین صدور بیانیه رسمی درباره موضوعی که هنوز کسی مسئولیت آن را نپذیرفته دشوار است.

وی ادامه داد: به هر روی ما گزارش‌ها را دیده‌ایم و اوضاع میدانی را زیر نظر داریم. طی نوبت‌های مختلف هم به صراحت تصریح کرده‌ایم که از تمام طرف‌های درگیر انتظار داریم که از خود خویشتن‌داری نشان داده و اوضاع را تشدید نکنند.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

پیشتر نیز برخی مقام های اروپایی به این حادثه واکنش نشان داده و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟
  • رئیسی: هرگونه تعرض به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده دارد
  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • رئیسی: دنیا به حقایت ایران ‌در دفاع از فلسطین پی برد‌
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران