Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رونمایی از سامانه 124، گفت: فرآیند حاکم بر "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه تولید و تجارت ایران، عباس تابش اظهار کرد: بر اساس مصوبه سران قوا، وزارت صمت مکلف به راه اندازی "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" موسوم به سامانه 124 شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه ای که امروز رونمایی شد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و عملیاتی شده است و هدفش اطلاع رسانی دقیق قیمت ها به مردم می باشد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بخشی از خدمات این سامانه، اطلاع رسانی قیمت کالاهایی است که مشمول قیمت تثبیتی هستند و سازمان حمایت قیمت های مصوب را اعلام می‌کند و بخشی دیگر کالاهایی است که واحدهای تولیدی قیمت خود را در سامانه 124 درج می کنند و سازمان حمایت در راستای تامین حقوق مردم طبق ضوابط تعیین قیمت، موارد را مورد رصد قرار می دهد.

تابش ادامه داد: این اقلام جزو مواردی است که شکایات مردمی در خصوص آن‌ها دریافت و توسط بازرسان سازمان حمایت و در راستای وظیفه نظارتی سازمان مورد رسیدگی قرار می گیرند. بخش دوم خدمات "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" ، رصد قیمت ها از سطح بازار و تحولات موجود در این عرصه می باشد.

وی اضافه کرد: در بخش دریافت قیمت ها از سطح بازار، با همکاری اتاق اصناف قیمت انواع اقلام کالایی به سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات منتقل خواهد شد.

اطلاع رسانی قیمت ها به مردم

معاون وزیر صمت اعلام کرد: در این سامانه؛ حداقل، حداکثر و قیمت عرف کالا و خدمات را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

تابش تصریح کرد: از مزیت های "سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات" ، شناسایی دقیق تر قیمت های سطح بازار و رصد مغایرت آنهاست که شرایط را برای دریافت علل نوسانات قیمتی و ورود نظارتی در موارد مورد نیاز مهیا می کند.

وی گفت: این سامانه در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان می باشد و ناظر آن مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در راستای توسعه فضای کسب و کار، خدمات رسانی خواهد کرد.

رئیس سازمان حمایت تاکید کرد: یکی از اهداف راه اندازی این سامانه، ایجاد فضای شفاف در قیمت انواع اقلام کالایی در سطح کشور است و با کمک اصناف و تولید کنندگان، فرآیند حاکم بر سامانه اطلاع رسانی ثبت کالا و خدمات به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازار قیمت وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عظیمیان ظهر دوشنبه در اردوی فرهنگی سیاحتی جانبازان بیمارستان روانپزشکی تبریز در اردوگاه فرهنگی درمانی توانبخشی رامسر گفت: ۲۸ مرکز درمانی در کل کشور تحت سازمان سلامت کوثر برای صیانت از حقوق جانبازان فعالیت کنند.

وی افزود: در راستای تمرکز بر خدمت رسانی و خدمت به خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان و نظارت تخصصی بهتر، معاونت سلامت سازمان سلامت کوثر از یک سال گذشته تمامی مراکز را تحت کنترل و نظارت و ساعات مختلفی را جهت نظارت و بازرسی مراکز درمانی سازمان سلامت کوثر و شرکت متد بر عهده دارد.

عظیمیان در ادامه تصریح کرد: این سازمان ۲۸ مرکز درمانی در کشور دارد و طی یک سال گذشته تعداد ۱۵۵ مرکز نیز تحت پوشش قرار گرفته است و ۲۵ مرکز توانبخشی به حوزه مأموریت سلامت کوثر اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی مسئولیت درمانی از بنیاد شهید منفک و به سازمان سلامت کوثر محول شد.

وی با بیان اینکه، اردوی جانبازان در سال ۱۴۰۲ با تجلیل از همسران جانبازان در مناطق مختلف کشور برگزار شده است افزود: در سال جاری اردوهای تفریحی درمانی برای جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان در دستور کار می‌باشد.

وی مهمترین وظیفه خطیر سازمان سلامت کوثر در حوزه فعالیت تخصصی را نظارت بر وضعیت درمان جانبازان برشمرد و بیان داشت: طی یک سال گذشته اقدامات ویژه جهت رسیدگی به جانبازان در مراکز درمانی انجام گرفته و گسترش خواهد یافت، ضمناً برنامه پایش سلامت جانبازان نیز در این اردوها توسط سازمان سلامت کوثر انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6085532

دیگر خبرها

  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • ۴۵ خدمت شاخص سپاه الغدیر استان یزد در سال ۱۴۰۲ + فیلم
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟