Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:33:00 GMT

امامت سرمایه گران سنگ اسلام است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۳۴۳۷

امامت سرمایه گران سنگ اسلام است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز دوشنبه در ستاد دهه امامت و ولایت که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، افزود: شان امامت مانند قرآن کریم از عمق برخوردار است همان گونه که قرآن در همه زمان ها حرف و مطلب جدید برای گفتن دارد، امامت نیز عمق و حرف دارد.

ایت الله علما در ادامه با اشاره به اینکه کتب اهل تسنن در شان امام علی (ع) و اهل بیت بیش از ۱۱ هزار روایات نقل کرده اند، گفت: امامت قابل انکار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابل آمریکا آن را از برکات امامت و ولایت دانست و گفت: این امامت است که به مردم ما جرائت داده تا ایثار و از خودگذشتگی کنند.

در آیین های عید غدیر خم باید شان اهل تسنن رعایت شود

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه بیش از ۴۰۰ هزار نفر اهل تسنن دارد و آنها نیز به اهل بیت ارادت خاصی دارند، گفت: در تمام آیین ها باید مراعات مسائل را بکنیم و مطالب بیان شده براساس مستندات و مستدل باشد زیرا حرف مستدل قانع کننده است و هیچکس نمی تواند آن را رد کند.

آیت الله علما با بیان اینکه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر بصیرت بخشی، آگاهی بخشی و رشد افکار در مورد امامت تاکید داشته اند، گفت: در بحث اگاهی بخشی عید غدیر خم باید تبلیغات عاقلانه، آگاهانه و با معنا انجام شود تا نسل جوان و آینده پذیرای آن باشند.

وی با بیان اینکه نسل جوان و آینده را باید با کوله بار سنگینی از دانش در باره امامت و ولایت رشد دهیم، گفت: در ترویج و تبلیغات در مورد عید سعید غدیری باید کاملاً آگاهانه و عاقلانه رفتار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین اطعام در روز عید غدیر خم براساس موقوفاتی که در این باره هست را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشینیان ما برای حفظ این عید بزرگ تلاش کردند و موقوفاتی نیز به آن اختصاص داده اند لذا ما نیز برای حفظ آن باید تلاش و برنامه هایی برای زنده نگه داشتن آن اجرا کنیم.

آیت الله علما با اشاره به چراغانی و آذین بندی معابر و خیابان ها در ایام دهه امامت و ولایت گفت: فقط نباید به ظواهر توجه کنیم باید بیشتر به گفته حضرت امام (ره) به باطن این اعیاد و درس ها و ماندگاری آن توجه کنیم که محتوایی برای بصیرت بیشتر دادن به افراد باشد.

دهه امامت و ولایت امسال از ۲۱ مرداد تا ۲۹ مرداد همزمان با عید سعید قربان آغاز و با عید سعید غدیر پایان می یابد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد

وحید زرگر فرماندار آوج در نخستین نشست شورای اداری شهرستان آوج در سال جدید گفت: سپاه پاسداران نهادی است که انگیزه تشکیل آن حفاظت و صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز سپاه به یک سرمایه ملی برای ایران و جهان اسلام تبدیل شده و شادی و احساس غرور ایرانیان و مسلمانان سایر نقاط جهان از عملیات غرورآفرین و مقتدرانه "وعده صادق" نیز بر این موضوع صحه می‌گذارد.

زرگر با بیان اینکه زمینه حضور مردم و سرمایه‌های مادی و فکری آن‌ها در تحقق شعار سال ضروری است، ادامه داد: دستگا‌های اجرایی باید در راستای تحقق شعار سال تلاش کرده و زمینه حضور مردم و سرمایه‌های مادی و فکری آنها در امر تولید را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان آوج اضافه کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام شناسایی طرح‌های قابل پیشرفت از مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری است که با استفاده از جذب اعتبار یا استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند مولدسازی و ارزش‌آفرینی می‌توان آنها را به مرحله بهره‌برداری رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید