Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@18:57:04 GMT

افزایش هزینه‌های هر مددجو در آسایشگاه کهریزک

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۳۵۵۴

محمدرضا صوفی‌نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به اینکه متوسط سرانه هزینه‌های هر مددجو در این آسایشگاه به 3 میلیون و300 هزار تومان افزایش یافته است،‌گفت: در این شرایط متوسط دریافتی ما در سال گذشته از مددجویان مستمری‌بگیر 186 هزار تومان بوده است.

اخبار اجتماعی- وی خاطرنشان کرد: 80 درصد مددجویان کهریزک توانایی پرداخت این مبلغ را هم ندارند و تنها 20 درصد از آنها با کمک از مستمری بازنشستگی‌شان این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*کاهش کمک‌های مردمی به کهریزک

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور گفت: کمک‌های مردمی با توجه به شرایط حاضر نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است. 

صوفی‌نژاد ادامه داد: بیش از این پروتئین گوشتی مورد نیاز این آسایشگاه از محل نذرها و کمک‌های مردمی تامین می‌شد که با توجه به افزایش قیمت گوشت و کاهش کمک مردمی در تامین این پروتئین دچار مشکل شده‌ایم.

*تنها به ‌اندازه یک و نیم ‌ماه ذخیره پویشنه داریم

وی در خصوص هزینه‌های تامین پوشینه (پوشک بزرگسال)‌مددجویان آسایشگاه کهریزک نیز توضیح داد: عدم تامین بودجه لازم برای تهیه این محصول باعث شده تنها یک و نیم ماه ذخیره پوشینه در آسایشگاه وجود داشته باشد.

به گفته مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، مددجویان آسایشگاه کهریزک به طور روزانه هزار و 840 واحد پوشینهمصرف می‌کنند که برای تهیه آن سالانه 2 و نیم میلیارد اعتبار لازم است.

صوفی‌نژاد با اشاره به اینکه 22 درصد مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک مددجویان دهنی هستند، اظهار داشت: این مددجویان که جمعیتی 20 هزار نفره را تشکیل می‌دهند باید به کمک پرسنل غذا بخورند.

*کهریزک آبروی نظام جمهوری اسلامی است

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک به بازدید یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: به گفته این نماینده مجلس، کهریزک آبروی نظام جمهوری اسلامی و دولت باید بیشتر به آن توجه کند.

صوفی‌نژاد افزود: اما به دلیل عدم توجه دولت ما با مشکلات متعددی روبرو شده‌ایم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مددجویان کهریزک پروتئین آسایشگاه کهریزک آسایشگاه خیریه کهریزک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، «مستند فرهنگ» که به معرفی چهره‌های شاخص و برجسته معاصر کشور می‌پردازد، امشب با روایت زندگی سیدمحمدحسین مُبیّن از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
او یکی از برجسته‌ترین پزشکان پوست و موی شناخته شده در تبریز بود و به پدر بیماران جذامی ایران معروف است.
این پزشک تبریزی پس از بازگشت از کانادا به آسایشگاه بابا باغی تبریز که محل اجتماع جذامیان بود رفت و خود را وقف بیماران جذامی این آسایشگاه کرد، بیماران او را «پدر» صدا می‌کردند و به همین دلیل است که لقب پدر بیماران جذامی‌به او داده اند.
سیدمحمدحسین مُبیّن ۶مهر ۱۳۹۴ دار فانی را وداع گفت.
این مستند پرتره‌نگاری محمد حسین مبین، شاعر و نویسنده و پزشک (پدر جذام ایران) است و زندگی وی از دوره جوانی تا حضورش در جمع جذامیان ایران در منطقه «بابا باغی» تبریز را روایت می‌کند.
ین اثر روایت فراز و فرود‌ها و پیچ و خم‌های زندگی شخصیتی است که تمام هستی اش را وقف بیمارانش می‌کند و آنچه برای خود می‌خواهد، چیزی جز رضایت خداوند و تقرب به او نیست.
برنامه «مستند فرهنگ» را ساعت ۲۰ از رادیو فرهنگ بشنوید.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان آذربایجان شرقی توزیع شد
  • تامین هزینه‌های ساخت پارکینگ در منطقه ۶ تهران
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود