Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی جهان نيوز: این روزها در سطح تهران و بر روی بیلبوردهای پایتخت تبلیغ کنسرت «حسین زمان» خواننده حامی فتنه کاملا رخ نمایی می کند. 

حضور در جریان فتنه از ابتدای آن و اصرار بر همراهی این جریان با وجود معلوم شدن ماهیت آن، تقاضا از دادستان برای هم‌سلول شدن با تاجزاده، اعتراض به نیروی انتظامی به بهانه‌ طرح تفکیک جنسیتی، دفاع از اخلال‌گران وابسته به جریان فتنه و ماجرای بازداشت او در تاریخ 26 خرداد سال 88، یک سر فعالیت‌های سیاسی حسین زمان را تکشیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«زمان» که بسیاری وی را به اتخاذ مواضع شعاری، احساسی و سخیف می شناسند چندی یپش هم در واکنش به موضع گیری روحانی پیرامون حماسه نهم دی گفته بود: «اظهارات اخیر ریاست جمهوری در سالگرد رسوای 9 دی از یک حقوقدان غیر سرهنگ بسیار بعید بود. آیا سنجیده تر نبود منتخب مردم به دلیل موانع فوقانی اگر قدمی برای رفع آلام ملت بر نمی دارد حداقل بر زخم آنها نمک نپاشد و سکوت پیشه کند؟»

باید مشخص شود وزارت ارشاد به کدام توجیه به این خواننده پرحاشیه مجوز داده است، در حالی که وی به دلیل سوابق تیره ای که داشته از عدم صدور مجوز فعالیت گلایه می کرد.


 
نشست خبری کنسرت حسین زمان کپی متن خبر برچسب ها: فتنه کنسرت حسین زمان

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: فتنه کنسرت حسین زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای لغو سریالی کنسرت‌ها چیست؟

اواخر سال گذشته (۱۴۰۲)، برگزاری فستیوال «کوچه» در استان بوشهر با حواشی زیادی همراه بود؛ اختتامیه این فستیوال مردمی لغو شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم قول پیگیری موضوع را داد و هم دستور پیگیری صادر کرد. این اتفاق چند وقت بعد از ماجرای پرحاشیه لغو کنسرت علیرضا قربانی بود که با پیگیری محمدمهدی اسماعیلی و تاکید دولتمردان بر اجرای قانون و احترام گذاشتن به مجوز‌های رسمی در کشور، در نهایت ختم به خیر شد.

به گزارش ایسنا، با این مقدمه‌ها و البته تاکید دولت انتظار می‌رفت، برخورد‌های سلیقه‌ای با برگزاری کنسرت در استان‌های مختلف متوقف شود، اما درست در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ کنسرت‌های آرمان گرشاسبی در ۳۰ و ۳۱ فروردین و کنسرت معین زد در ۵ تا ۷ اردیبهشت در استان بوشهر هم مجوز نگرفت؛ شبیه همان اتفاقی که برای اختتامیه فستیوال «کوچه» افتاده بود!

اما طبق پیگیری‌ها مشخص شد که کنسرت آرمان گرشاسبی مجوز‌های لازم را دریافت کرده و در مرحله بلیت‌فروشی بوده است! با این حال بدون ارائه دلیل قانع‌کننده به تهیه‌کننده، بلیت‌فروشی و برگزاری کنسرت لغو شده است.

پس از لغو اجرای آرمان گرشاسبی، اما خبر لغو کنسرت اردیبهشت‌ماه معین زندی «معین زد» نیز در پی صادر نشدن مجوز نهایی ارشاد برای برگزاری کنسرت اعلام شد!

کنسرت گرشاسبی لغو شد؛ معین زد مجوز نگرفت!

در همین راستا در تماسی با عبدالرحیم افروغ (مدیرکل ارشاد استان بوشهر) علت لغو کنسرت‌های آرمان گرشاسبی و «معین زد» در بوشهر را جویا شد. او درباره لغو کنسرت گرشاسبی گفت: «کنسرت آرمان گرشاسبی مجوز‌های لازم را دریافت کرده بود، منتهی لغو آن به علت ماجرایی بود که بین اداره اماکن و موسسه آوای هنر (شرکت کنسرت‌گزار) پیش آمده بود؛ البته این مشکل سوءتفاهمی بیش نبود و با صحبت حل شد. در ارشاد مشکلی برای برگزاری کنسرت نداشتیم، ولی فضا در مجموعه‌های نظارتی به سمتی پیش رفت که مجوز کنسرت آقای گرشاسبی لغو شد. پس از حل مشکل، چون از زمان برگزاری گذشته بود، دیگر کنسرتی برگزار نشد، اما برای برگزاری کنسرت آقای گرشاسبی در آینده مشکلی نداریم.»

او همچنین درباره کنسرت «معین زد» که قرار بود ۵ تا ۷ اردیبهشت در اردیبهشت برگزار شود، توضیح داد: «چون لغو کنسرت آرمان گرشاسبی حاشیه‌ساز شده بود، برای کنسرت آقای معین زندی مجوزی صادر نکردیم که بخواهد، لغو شود. برگزارکنندگان کنسرت این خواننده در سامانه درخواستی برای برگزاری داده بودند که، چون صدور مجوز‌های لازم به تأخیر خورد، در نهایت کنسرت این خواننده به بعدا موکول شد. حتی موسسه «آوای هنر» نیز در فضای مجازی خبر لغو این کنسرت را اعلام کرد و در بوشهر لغو جدیدی نداشتیم. در حال حاضر قرار است جشنواره موسیقی خلیج فارس را با توجه به فرا رسیدن روز خلیج فارس داشته باشیم و پس از برگزاری آن کلیه درخواست‌های برگزاری کنسرت را بررسی می‌کنیم و مجوز خواهیم داد. به طور کلی مشکلی برای برگزاری کنسرت در استان نداریم.»

از افروغ سوال کردیم که اگر امکان برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس در بوشهر وجود دارد، پس چرا اختتامیه جشنواره «کوچه» لغو شد؟ پاسخ داد: «سایر جشنواره‌ها نیز مجاز به برگزاری هستند. اختتامیه فستوال «کوچه» را نیز خود مجری روی صحنه نبرد و من به عنوان نماینده ارشاد نامه‌ای برای لغو صادر نکرده بودم.»

و، اما پس از تماسی که با افروغ داشتیم، با علی جعفری (مدیر اجرایی آوای هنر و مدیر برنامه معین زندی) تماس گرفتیم تا این ماجرا را به روایت او نیز بشنویم؛ او گفت: «روال برگزاری کنسرت این است که پس از موافقت ارشاد با مراحل اولیه، درخواست برگزاری کنسرت برای اداره اماکن ارسال می‌شود. وقتی هم که درخواست برگزاری کنسرت به اماکن ارسال می‌شود، تهیه‌کننده تمام کار‌های خود را از رزو سالن و هتل تا تهیه بلیت انجام می‌دهد. حالا ما نیز همین مراحل را از موافقت اولیه ارشاد تا صدور درخواست به اماکن را طی کرده بودیم که گویا اداره اماکن گفته بود برگزاری این کنسرت فعلا به مصلحت نیست؛ البته مجوز نهایی وزارت ارشاد را دریافت نکرده بودیم.»

البته با توجه به تصویب سند ملی موسیقی و البته تأکید مداوم وزیر فرهنگ بر برخورد با رفتار‌های سلیقه‌ای و قانون‌شکنی‌ها در صورت تصویب این سند، با امیرحسین سمیعی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد) هم تماسی حاصل کردیم که موضع وزارت فرهنگ را نسبت به این برخورد‌ها از او جویا شویم که با عدم پاسخگویی این مسئول همراه بود؛ اگرچه که خود سمیعی پیشتر درباره لغو کنسرت‌های موسیقی خارج از چهارچوب قانون گفته بود: «صریحاً ذکر شده که متولی فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. پس وقتی مجوزی به کنسرتی یا هر رویداد دیگری در عرصه هنر داده می‌شود؛ به این معنی است که آن رویداد از نظارت‌های مختلف گذر کرده و سلامتش به تناسب شئون جامعه دیده شده و مجوزش صادر شده است.»

در نهایت با وجود مقابله‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر نهاد‌ها جهت حفظ قانون و البته ورود وزیر فرهنگ در مواردی، باید دید که لغو کنسرت‌ها در بوشهر تا کجا ادامه پیدا می‌کند و البته شهر بعدی که کنسرت‌هایش لغو می‌شود کدام است!

دیگر خبرها

  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • یک هم‌خوانی برای افزایش حال خوب در کنسرت خواننده پاپ
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • عکس| تبلیغ آلبوم جدید شکیرا در ال‌کلاسیکو!
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • چرا کنسرت‌ها در بوشهر لغو می شوند
  • ماجرای لغو سریالی کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • پشت پرده لغو کنسرت معین زد و آرمان گرشاسبی در بوشهر
  • ماجرای لغو سریالی کنسرت‌ها چیست؟
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم