Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدی‌کل فنی و حرفه ای استان البرز از احداث موزه ملی مهارت در کرج خبر داد و گفتگ:‌ مرکز شهید خدایی کرج به عنوان قدیمی‌ترین مرکز فنی و حرفه‌ای کشور ‌قرار است به موزه ملی مهارت تبدیل شود. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، تقی غیاثی‌تبار صبح امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل فنی و حرفه ای البرز برگزار شد، اظهار داشت: در استان البرز در بخش دولتی 8 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ‌داریم که از این مراکز شهید خدایی کرج قدیمی‌ترین مرکز فنی و حرفه‌ای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران الزهرا ویژه بانوان است و در حوزه صنایع دستی، خدمات و صنعت فعالیت می‌کند، افزود: مرکز تخصص شیلات و کشاورزی در منطقه زیبادشت شهرستان فردیس به عنوان مرکز کشوری در حال خدمات‌دهی است و از استان‌های دیگر هم در این مرکز آموزش می‌بینند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای البرز با بیان اینکه  در بخش غیر‌دولتی 455 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد داریم که براساس پروانه‌های گرفته شده فعالیت دارند، تصریح کرد:‌ از این مقدار 306 آموزشگاه در حوزه خدمات، 52 آموزشگاه در حوزه صنعت‌، 77 آموزشگاه در حوزه فرهنگ و هنر و 20 آموزشگاه در حوزه کشاورزی فعالیت دارند.‌

سمنان| اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان در کشور آغاز شد503 دانش‌آموز در گیلان آموزش‌های مهارتی دیدندمراکز و کارگاه‌های جدید مهارت‌آموزی در استان ایلام به‌بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه علاوه بر آموزش‌های مهارتی بحث صلاحیت افراد را سنجش می‌کنیم که سالانه حدود 80 هزار نفر در آموزش‌های ما شرکت می‌کنند، عنوان کرد: مرکز شهید خدایی کرج قدیمی‌ترین مرکز فنی و حرفه‌ای کشور است که قرار است به موزه ملی مهارت تبدیل شود.

غیاثی‌تبار با اشاره به اینکه همه آزمون‌های ما به صورت برخط برگزار می‌شود، گفت: طرح ایران‌مهارت با قوت در سال 98 همچنان ادامه دارد و بین فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش است و برای دانش‌آموزان دوم‌ متوسطه با هدف نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی در حال اجراست.

مدیر‌کل فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه در سال 97، 4 هزار و 394 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند و در سال 98 در سه ماهه اول این تعداد 7 هزار و 222 نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند‌، طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی از جمله طرح‌هایی است که از تجهیزات واحدهای صنفی به عنوان کارگاه آموزشی استفاده و افراد مهارت‌آموز از طریق استادکاران آن کارگاه در آن ‌محیط به عنوان کارآموز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: طرح آموزش دوگانه نیز مشابه طرح بالا بوده و تنها بخش نظری در آموزشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های ما باید 75 درصد در بحث عملی باشد که در این زمینه طرح‌ها طوری طراحی شده که فرد در محیط عملی و واقعی فعالیت مهارت آموزی را داشته باشد.

وی اظهار کرد: در بخش دولتی رویکرد ما ایجاد زمینه اشتغال است و بحث اوقات فراعت اولویت دوم‌ ماست.

غیاثی‌تبار با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار استاندارد شغل و شایستگی وجود دارد و وقتی استانداردهای ما کامل انجام شود منجر صدور به گواهینامه کامل می شود،تصریح کرد: امضای تفاهمنامه همکاری با مساجد، افتتاح مراکز کار‌آموزی به صورت ویدیو‌کنفرانس، برگزاری دوره‌های کپسولی، برگزاری مسابقات مهارت‌افزایی، افتتاح کارگاه پرورش ماهی مدار بسته در مرکز زیبا‌دشت، ایجاد میز خدمت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در مرکز شهید خدایی، رونمایی از سامانه میز خدمت الکترونیکی، افتتاح حوزه سنجش عملی، از جمله فعالیت‌هایی است که در این هفته صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز تصریح کرد: آموزش در زندان‌ها، پادگان‌ها برای مهارت‌آموزی، آموزش در صنایع، آموزش در دانشگاه‌ها، آموزش در روستاها، آموزش در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی‌ که در بخش‌های مختلف ارائه و مخاطبان خاص خود را دارد از دیگر فعالیت‌های ما در این بخش است.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی